שתף קטע נבחר
 

מילאנו 2012: הונדה מציגה משפחת 500 חדשה

הונדה מציגה משפחה חדשה של דגמים בנפח 500 סמ"ק - ספורט, חצי-עירום ואדוונצ'ר. וגם, קטנוע 300 סמ"ק מחודש ומתיחת פנים ל-CBR600 הוותיק

 

תערוכת הרכב הדו-גלגלי של מילאנו נפתחה, והונדה מככבת. היצרנית היפנית הגדולה הביאה עמה לאיטליה מספר דגמים חדשים ומעניינים. בראש ובראשונה מספר דגמי 500 במגוון גרסאות, אך גם קטנוע מנהלים מחודש ומתיחת פנים לאחד האופנועים החשובים שלה, ה-CBR600 הוותיק.

 

ערוץ הרכב , כתבות נוספות

 

 

ו-500 לכל

הבסיס למשפחת ה-500 החדשה, CBR, CB-X ו-CB-F, הוא מנוע טווין חדש ומוזרק בנפח 471 סמ"ק, עם ארבעה שסתומים לצילינדר וגל-זיזים עילי-כפול. בהתאם לתקנות הרישוי האירופאיות החדשות שיכנסו לתוקף ב-2013, ההספק המרבי יעמוד על 47 כ"ס (הרף החדש לדרגה A1), אולם בשוק האמריקאי תשווק גרסה חזקה בשישה כ"ס. בהונדה מבטיחים תצרוכת דלק ממוצעת של 27 ק"מ לליטר.

 

למרות המראה המרמז על שלדת קורה כפולה, הפלסטיק הצבעוני מכסה שלדת צינורות ברזל פשוטה וזולה יותר. מלפנים ממוקם מזלג בקוטר 41 מ"מ, מאחור בולם מונושוק עם כיוון לעומס קפיץ בלבד. דיסק בודד מלפנים ומאחור יטפלו בהאטה, ו-ABS תוצע כתוספת בתשלום. חישוקי "17 נושאים צמיגים במידות 120-70 מלפנים ו-160-60 מאחור. בסיס הגלגלים עומד על 141 ס"מ, וגובה המושב 79 ס"מ. נפח מיכל הדלק 15.7 ליטר, ואילו המשקל (עם נוזלים) עומד על כ-190 ק"ג, בהתאם לגרסה.

 

גרסת ה-X של ה-500 החדש נראית כמכוונת יותר לקטגוריית תיור-הרפתקה, ומזכיר בעיצובו את הונדה NC700X קרוסאובר. תנוחת הישיבה כאן שונה והמושב גבוה (2 ס"מ) יותר. גם השלדה עברה שינויים קלים, בעיקר בראש ההיגוי. זווית המזלג קהה במעלה, בסיס הגלגלים ארוך בהתאם בס"מ, ומהלך מתלים נדיב יותר. מרווח הגחון גדול ב-X ב-3 ס"מ (17 ס"מ) ומיכל הדלק מציע עוד 1.6 ליטר של נפח.

 

תג המחיר של ה-CBR500 יעמוד בארה"ב על 6,000 דולר. ה-F העירום יהיה זול ממנו ב-500 דולר ומחירו של ה-X לא פורסם עדיין. ABS תייקר את האופנועים ב-500 דולר. מחיר רלוונטי לארץ אין עדיין, אך היבואנית לישראל אישרה כי ה-CBR וה-X יגיעו ארצה בוודאות, אך לא הוסכם עדיין דבר באשר ל-F. מועד ההגעה המשוער - במהלך 2013.

 

 

פורזה 300 - קטנוע מנהלים

זוכרים את הונדה פורזה? קטנוע המנהלים של הונדה הגיע ארצה באמצע שנות ה-2000, אך לא זכה כאן מעולם להצלחה, בעיקר בגלל תג-מחיר גבוה מדי. באירופה לעומת זאת, הפורזה הוא הצלחה רבת-שנים מאז הוצג באמצע שנות ה-90'.

 

 

לתערוכת מילאנו הביאה הונדה מהדורה עדכנית - למעשה מתיחת פנים מקיפה נוספת. גולת הכותרת היא המעבר לשימוש מנוע ה-297 סמ"ק המוזרק המשמש את ה-SH300 המצליח. בפורזה הוא מייצר 24 כ"ס, 3 פחות מה-SH300). הונדה מצהירה על תצרוכת דלק ממוצעת של קרוב ל-31 ק"מ לליטר.

 

מרבית חלקי הפלסטיק בפורזה חדשים לחלוטין, וזה ניכר במיוחד בחזית עם צמד יחידות תאורה חדשות ומשקף קטנטן בסגנון ה-PCX. הונדה טוענת כי השלדה חזקה כעת ב-10%, ובכל מקרה היא נתמכת כעת בחישוק קדמי בקוטר "14 ("13 מאחור), וצמיג רחב יותר במידה 120-70. המתלים לא עברו שינוי ומתבססים על מזלג מלפנים וזרוע אלומיניום עם צמד בולמים מאחור. מערכת הבלימה המשולבת של הונדה מוצעת כסטנדרט, ו-ABS ניתנת לרכישה בתשלום נוסף.

 

הפורזה 300 נכנס אצלנו אמנם לדרגת ביטוח גבוהה, אך בכל מקרה יגיע במהלך מרץ-אפריל 2013. מחירו צפוי להיות גבוה במעט מה-SH (העולה כיום 35 אלף) ונמוך משמעותית מהסילברווינג 400 שנמכר תמורת 52 אלף שקלים.

 

 

CBR600 - השם הוותיק והמבטיח

זה לא סוד שיצרני אופנועים יפנים החליטו לפני מספר שנים להוריד הילוך בכל הנוגע למירוץ החימוש בקרב אופנועי הספורט. אם בשנות ה-90' ובראשית ה-2000 נהגו היצרניות להציג דגמי סופר-ספורט חדשים מדי שנתיים, כיום זה לוקח הרבה יותר זמן.

 

קחו לדוגמא את ה-CBR600RR שהוצג עוד ב-2003. מאז עבר אמנם מתיחת פנים (2007) ורענון קל (2009), אך בבסיס - להוציא מנוע מעודכן ו-ABS בתשלום, נותר אותו אופנוע - כולל המראה. ובנקודה זו החליטו כעת לטפל באופן נרחב.

 

לתערוכת מילאנו מביאה הונדה את האופנוע במהדורת 2013, עם עיצוב חדש אך מכללים דומים. יש כאן מסכת חזית חדשה הכוללת יחידות תאורה חדשות ופתח יניקה האמור לשפר את זרימת האוויר למנוע. הונדה גם טוענת כי הפלסטיקה החדשה מקטינה את ההתנגדות לאוויר ב-6.5%. המנוע ממשיך לספק 118 כ"ס, אך עושה זאת עם מחשב ניהול מנוע חדש. גם המזלג הקדמי ההפוך חדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים