סלקום: התחרות שחקה את הרווח הנקי ב-38%
הרווח של חברת הסלולר הסתכם ברבעון השלישי ב-124 מיליון שקל. ההכנסות ירדו ב-13% ל-1.45 מיליארד שקל. לחברה יש 3.34 מיליון מנויי סלולר - גידול של 5,000 מנויים ברבעון השלישי. דירקטוריון החברה החליט לא לחלק דיבידנד ברבעון
חברת סלקום בניהולו של ניר שטרן דיווחה הבוקר (ג') על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה והציגה ירידה של כ-38% ברווח, בעיקר בשל התחרות הגוברת בשוק התקשורת הישראלי. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-124 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 199 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
- ברבעון הקודם: הרווח של סלקום ירד ב-50%
- סבן רצה את סלקום, דנקנר דרש מחיר גבוה מדי
- סלקום מציעה 3 מסלולים חדשים שלא מחדשים
ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב-1.45 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 1.665 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2011 - ירידה של 13%.
מהחברה נמסר כי הירידה בהכנסות מיוחסת לירידה של 36% בהכנסות מציוד, אשר הסתכמו ב-300 מיליון שקל, בהשוואה ל-472 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כמו גם לירידה של 3.8% בהכנסות משירותים אשר הסתכמו ב-1.15 מיליארד שקל.
תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמה ב-261 מיליון שקל. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן, סך ההכנסות ירדו ב-24.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
מצבת מנויי הסלולר של החברה נכון לסוף הרבעון השלישי עמדה על 3.34 מיליון מנויים. במהלך הרבעון השלישי גדלה מצבת מנויי הסלולר של החברה ב-5,000 מנויים נטו.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי ירדה ב-17.5%
שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ברבעון השלישי עמד על 8.6%, בהשוואה ל-5.7% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הנטישה נבעה בעיקר מהתגברות התחרות בשוק עם כניסת המפעילים החדשים.
עוד עולה מהדוחות כי מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר (MOU) ב-399 דקות לעומת 357 דקות ברבעון השלישי של 2011.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) ירדה ב-17.5% והסתכמה ב-86.7 שקל, בהשוואה ל-105.1 שקל ברבעון המקביל אשתקד. ירידה זו מיוחסת לשחיקה המתמשכת בתעריפים.
כמו כן החליט דירקטוריון החברה לא להכריז על דיבידנד ברבעון השלישי של 2012. בהחלטה זו, בחן דירקטוריון החברה את מדיניות הדיבידנד של החברה ואת מצב עסקיה וקבע, שעל אף שהחברה יכולה לקיים את התחייבויותיה הקיימות והצפויות עם חלוקת דיבידנד, לאור המשך התחרות הגבוהה והשינויים המשמעותיים בתעריפים, והמשך ההשפעה השלילית שלהם, הן הנוכחית והן הצפויה, על תוצאות החברה, יש להמתין להתבהרות המצב התחרותי, לחזק את מאזן החברה ולא לחלק דיבידנד במזומן בשלב זה.