בטר פלייס מתכווצת: מאות עובדים בדרך הביתה
אחרי הדחת שי אגסי והתפטרותו של משה קפלינסקי נוטשים היום בכירים נוספים את מיזם הטענת הרכב החשמלי - האחראים של התשתיות, השיווק והדוברות. בשבוע הבא צפויה עזיבה של מאות עובדים נוספים
נוטשים אחד-אחד: אחותו של שי אגסי וסמנכ"ל בכיר עוזבים את בטר פלייס, מאות נוספים בדרך. דפנה אגסי, האחראית על השיווק בבטר פלייס, הודיעה היום (ה') על התפטרותה, כחודש וחצי לאחר הדחת אחיה ויממה בלבד לאחר שמשה קפלינסקי, מספר 2 במיזם, הודיע במפתיע על התפטרותו. מלבד אגסי, התפטר היום גם פיני ליברמן, סמנכ"ל התשתיות, שהוביל את פריסת תחנות החלפת הסוללה ועמדות הטעינה של בטר-פלייס. עוזבת נוספת היא דנה סומברג, דוברת המיזם.
ערוץ הרכב , כתבות נוספות
- מי יחקור תלונות על תחבורה ציבורית? אף אחד
בבטר-פלייס מאשרים כי בשבוע הבא יחלו קיצוצים משמעותיים בפעילות המיזם, שצפויים לכלול פיטורי מאות עובדים. מהלך זה מצטרף להליך פיטורים שכבר החל במיזם בחודש שעבר. צמצום הפעילות בישראל הוא חלק משינוי מהותי באסטרטגיה של המיזם, אותו מוביל מחליפו של אגסי, אוון ת'ורנלי. מלבד התייעלות וקיצוץ בעלות הפעילות השוטפת, צפוי המיזם לקדם שיתופי פעולה עם יצרניות רכב וספקיות אנרגיה.
נטישת בכירי המיזם משפיעה לרעה על פעילותו המסחרית, שהחלה רק בחודשים האחרונים. בשיחה עם ynet, אמר אתמול (ד') ל-ynet עובד בכיר כי "במתכונת הנוכחית, עם כל השינויים וחוסר הוודאות סביב המשך הפעילות שלנו, אנחנו לא ממש מוכרים מכוניות. האווירה כאן גרועה מאוד". לדעה זו שותפים רבים בשוק הרכב, שאומרים כי עזיבת הבכירים, ובמיוחד הדחת אגסי, פגעו באמון של לקוחות פרטיים וחברות ליסינג בבטר-פלייס.
"שקלתי את המשך צעדיי"
במכתב ששלח לעובדים לאחר שהתפטר, הבהיר קפלינסקי כי עזיבתו הייתה מהלך אותו תכנן במשך זמן. "מזה זמן שקלתי את המשך צעדיי, אך הרגשתי חובה ניהולית וערכית להישאר בתפקידי עד כניסתו של אוון לתפקיד והשלמת שלב ההכרות שלו עם הארגון", כתב קפלינסקי. "כעת, משהושלם פרק הלמידה הודעתי על החלטתי לסיים את תפקידי".
בשיחה עם ynet, אמר אתמול עובד בכיר כי התוכנית שמגבשת כעת הנהלת המיזם תביא להעברת מוקד הפעילות מישראל לשווקים בינלאומיים. כאמור, את מחיר השינוי ישלמו מאות עובדים, שפיטוריהם צפויים בשבועות ובחודשים הקרובים. על-פי הערכות, הפעילות בישראל תתמקד בשיווק המכונית החשמלית בלבד, ובסוף מהלך הפיטורים יעסיק המיזם כ-150 עובדים בלבד, לעומת יותר מ-500 כיום.
יש לציין כי עד כה, ההצלחה המסחרית של המיזם מוגבלת. מתחילת שיווקה של רנו פלואנס החשמלית, נמכרו בישראל כ-500 מכוניות בלבד - מהן 73 בספטמבר, ועוד 33 באוקטובר. גם בדנמרק, השוק השני שבו פועל בטר-פלייס, המכונית החשמלית אינה זוכה להצלחה משמעותית. עד ספטמבר האחרון, נמכרו שם כ-200 בלבד.