שתף קטע נבחר
 

וספה 946 - כמו המקורית, רק חדשה ומודרנית

יצרנית הרכב הדו-גלגלי הציגה בתערוכת מילנו דור חדש לווספה המיתולוגית. עם שימוש נרחב באלומיניום, מנוע מודרני וחסכוני ומראה קלאסי מעורר חשק. אלינו תגיע רק אם המחיר לא יהיה גבוה מדי

רק לפני שנה הציגה פיאג'ו בתערוכת מילנו את הווספה קונספט 46, מחוות רטרו-מודרני לווספה המקורית, שהוצגה לראשונה ב-1946. כעת, בדיוק שנה אחרי אותה חשיפה, מביאה היצרנית לתערוכת הבית גרסה סדרתית כמעט-זהה - ה-946 החדשה.

 

ערוץ הרכב , כתבות נוספות

 

 

אין ספק כי העיקר ב-946 הוא המראה הקלאסי, המורכב מפרטים נאמנים-למקור ותוצאה מינימליסטית מרהיבה. זה מתחיל ביחידת תאורה קדמית קטנטנה, ממשיך בשדרה דקיקה במרכז ומגיע ליחידת מושב המזכירה את המושב היחיד של הווספה המקורית. אבל זה ניכר גם בחריצי האוורור, בחמוקיים העגלגלים ועד חישוקי ה-"12 הנאים. שימושיות? לא כאן. עד כדי כך לא נלקחה זו בחשבון, שאין אפילו מקום לקסדה מתחת למושב.

 

כיאה לעידן הנוכחי, יש שימוש נדיב במיוחד באלומיניום. החומר ממנו עשויים משטחי הצד, הכנף הקדמית, תושבת המושב והכידון. יש גם תאורת Led מלפנים ומאחור ולוח מחוונים דיגיטלי עם מיעוט מפתיע של מידע.

 

 

יחידת ההנעה היא מסדרת ה-V3 החדשה של פיאג'ו, אשר הוצגה ב"קונספט 46" אשתקד ומשמשת כבר את דגמי ה-LX העדכניים. בווספה יוצב ה-125 סמ"ק (11.4 כ"ס), עם קירור אוויר, שלושה שסתומים, גל-זיזים עילי יחיד והזרקת דלק. פיאג'ו מבטיחה תצרוכת דלק של 55 ק"מ לליטר בעת רכיבה במהירות קבועה של 50 קמ"ש. ה-946 תצוייד ב-ABS, ולמרות ההספק הנמוך יחסית, גם בבקרת אחיזה - שתי המערכות כסטנדרט.

 

מחירה בעתידי של ה-946 לא ידוע עדיין, וכך גם לגבי תכניות שיווקה בישראל. בעופר אבניר מסרו ל-ynet כי החלטה על שיווקה כאן תיפול רק לאחר קביעת המחיר, הצפוי להיות גבוה יחסית.

 

הכתבה באדיבות אתר דו"גרי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים