יגואר ולנד רובר ייצרו מכוניות בסין יחד עם צ'רי
יצרניות הרכב הבריטיות, הנשלטות כיום על-ידי טאטא ההודית, חתמו על הסכם לייצור בסין בשיתוף צ'רי המקומית. ויהיה גם מותג סיני חדש
יגואר-לנד רובר, יצרנית הרכב הבריטית שנשלטת על-ידי יצרנית הרכב ההודית טאטא, הודיעה היום (א') על כוונתה להתחיל לייצר מכוניות בסין. פירוש הדבר כי דגמי יגואר ולנד רובר ייוצרו החל בשנת 2014 בסין - תחילה רק עבור השוק המקומי, ובנוסף הבריטים יקימו מותג סיני חדש.
כל זה יקרה באמצעות שיתוף פעולה עם צ'רי הסינית, המשתפת פעולה עם החברה לישראל בפיתוח מותג קורוס. הממשל המקומי דורש מיצרניות רכב זרות לחבור ליצרניות סיניות, כתנאי לייצור במדינה הקומוניסטית. תנאי זה הוליד כבר שורה של שיתופי פעולה, הבולט שבהם בין שנגחאי אוטומוטיב (SAIC, יצרנית MG הנמכרת בישראל) לבין ג'נרל מוטורס ופולקסווגן. שיתופי הפעולה הללו נועדו בעיקר כדי לשפר את התוצרת המקומית, באמצעות רכישת ידע - חוקית יותר או פחות - מהיצרניות הזרות.
במסגרת המיזם המשותף, יגואר-לנד רובר וצ'רי יקימו ישלימו הקמת מפעל משותף במהלך שנת 2014, במחוז שאנגשו בסמוך לשנגחאי. עלות המיזם עומדת על 10.9 מיליארד יואן סיני, או כ-6.93 מיליארד שקל.
שיתוף הפעולה, שקיבל כבר אישור רשמי משלטונות סין (מהלך לא פשוט, כפי שחוו על בשרן מספר יצרניות זרות מכובדות), יכלול הקמת מרכז מחקר ופיתוח, פס ייצור למנועים והעברת ידע בין הצדדים - כאשר הבריטים יתרמו ידע בייצור ופיתוח, והסינים יידע בשיווק לקהל המקומי.
בנוסף, שני הצדדים יקימו מותג המיועד לשוק הסיני, וישווק כפי הנראה מכוניות עממיות יותר מיגואר ולנד רובר. המותג, ששמו לא פורסם, יציע מכוניות ייחודיות שיפותחו בסין וייוצרו במתחם בשאנגשו. נכון לעתה, מכוניות יגואר ולנד רובר ימשיכו להגיע לישראל מבריטניה, שם מתקיים כיום רובו המוחלט של הייצור.