ק.ט.מ סופר-דיוק 1290 - אם ליטר לא מספיק לכם
ק.ט.מ חשפה לאחרונה קדימון לדור הבא של הסופר-דיוק, גדול, חזק וקרבי מאי פעם. ויש גם דיוק 390, לרגועים וצעירים יותר
ק.ט.מ לא הסתפקה לאחרונה בדיוק 390 חדש, אלא הציגה לצדו בתערוכת מילאנו אופנוע קונספט חדש, מחליף עתידי לסופר-דיוק 990. אופנוע התצוגה מכונה סופר-דיוק R1290, והמשמעות פשוטה - ק.ט.מ לא נשארת חייבת ליצרנים איטלקים שהציגו לאחרונה סופר-מוטו בנפח ומראה קרבי במיוחד.
הרבה פרטים על הסופר-דיוק קונספט אין בינתיים, אך המנוע נלקח בכל מקרה מה-RC8R, אופנוע הסופרבייק של החברה. כדי להפוך אותו למעניין עוד יותר, הוגדל הנפח. שלדת מסבך-צינורות, זרוע חד-צדית אחורית מאלומיניום, מתלי WP מלפנים ומאחור, מערך בלימה של ברמבו ואיך לא - אקרפוביץ' על הפליטה. על חישוקי האלומיניום הורכבו בינתיים צמיגי סליקס, שאינם חוקיים כמובן לכביש.
למעשה, האופנוע עדיין אינו מוכן לשיווק, שכן הוא נעדר יחידות תאורה, מאותתים ומראות. דגם סדרתי שיעשה כמובן שימוש במערכות ההכרחיות - יוצג במהלך 2013.
ויש גם 390, מוכן ורגוע יותר
בסוף 2010 הציגה ק.ט.מ את הדיוק 125, שזכה - לפחות באירופה - לקבלת פנים חמה מצד יותר מ-10,000 צעירים. כעבור שנה העמיקה ק.ט.מ את שיתוף הפעולה עם באג'אג' ההודית, יצרנית ה-125, וחשפה במילאנו דיוק 200, גרסה חזקה וגדולה יותר, עם מכלולים איכותיים. גם לכך הגיב הקהל בהתלהבות, ששכנעה את ההנהלה לשחרר כעת את ה-390, גרסת עילית במשפחה הצנועה.
ה-390 מצויד במנוע סינגל מוזרק בנפח 375 סמ"ק ו-44 כ"ס, קרוב לרף תקנות הרישוי החדשות שיכנסו לתוקף באירופה ב-2013. יתר המכלולים זהים לאלו של אחיו הקטנים, כולל השלדה, זווית ההיגוי, מיכל הדלק ובסיס הגלגלים. מלפנים ממוקם מזלג WP הפוך, ומאותו בית מגיע גם הבולם מאחור. מערכת הבלימה כוללת קליפרים רדיאלים בעלי ארבע בוכנות של ברמבו ו-ABS. המשקל - 139 ק"ג ללא דלק.
באדיבות אתר דו"גרי