משפרים ריינג' רובר: תכירו את סדנת לומה-דיזיין
רכב השטח היוקרתי הוצג רק לפני חודשים ספורים, אך סדנה גרמנית בשם לומה-דיזיין מאמינה שיש מקום לשיפור - ומציגה גרסה משלה
הריינג' רובר של לנד רובר נחשב על-ידי רבים לאחד מרכבי השטח היוקרתיים הטובים בעולם. אבל לפחות בעיני סדנת לומה-דיזיין (LUMMA Design), יש לא מעט מקום לשיפור, והסדנה הגרמנית משיקה בימים אלה סדרה ראשונה של שיפורים לרכב - שהוצג רק בחודש ספטמבר האחרון בתערוכת פריז. בכך הופכת לומה-דיזיין לאחת הראשונות בעולם שמציע שדרוגים לרכב היוקרתי.
הסדנה הגרמנית מתמחה, בדרך כלל, בשיפורים של התוצרת המקומית - ב.מ.וו, מרצדס ופורשה - עם דגש על רכבי פנאי וספורטיביות שונות. במקרה של הריינג' רובר, השיפורים שיוצעו יקיפו כמעט כל רכיב: החל מהעיצוב החיצוני, שזוכה בפגושים חדשים, חישוקי "22 עם צמיגי 315/30 וצמד פתחי מפלט מרובעים-כפולים. לריינג' רובר של לומה, המכונה CLR R, יש גם מרכב מורחב בלא פחות מ-10 ס"מ - זאת תודות לערכת העיצוב הכוללת בתי גלגלים רחבים, חצאיות-צד וספויילר אחורי.
השיפורים ממשיכים בתא הנוסעים, שם יוצעו שינויי עיצוב וחומרים יוקרתיים - עוד עור, עוד עץ ואפילו סיבי פחם - לצד תגי "לומה" לשמירה על הייחוד. וכמובן, איך אפשר בלי שיפורים מכניים מקיפים - שיכללו הנמכת מרכב של 40 מ"מ (כי מי בכלל נוסע בשטח?), מתלים ספורטיביים ומנוע מחוזק - עם עד 560 כ"ס (50 יותר מהדגם הסדרתי החזק ביותר).
סדנת לומה מתמחה כאמור במכוניות גרמניות, ובין הדגמים הרבים שאפשר למצוא בקטלוג החברה, ניתן למנות את ה-X6 של ב.מ.וו, פורשה 911, מרצדס E קלאס ואודי TT - אשר לכולן מוצעים שיפורי כוח, התנהגות כביש ומראה. למרות שאין שיווק סדיר של שיפורי הסדנה, שוק השיפורים הער בישראל גם בדגמי יוקרה, מלמד כי ביקוש ער לכך קיים בהחלט.