נינטנדו השיקה את ה-Wii-u
הקונסולה החדשה מציגה יכולות של פלייסטיישן 3 ואקסבוקס 360, יחד עם בקר משחק חדשני בעל מסך מגע. האם זה יספיק לענקית המשחקים מיפן? המשחקים שהוצגו בינתיים, לא הלהיבו את המבקרים
זהו - ה-Wii-U הגיעה לשוק. היורשת שיצרה נינטנדו ל-Wii הפופולרית הושקה במנהטן בחצות לפי השעון המקומי - בשעות הבוקר שלנו. מכירת קונסולת
ה-Wii-U "מעבר לדלפק" הראשונה בעולם בוצעה אישית על ידי מנהל נינטנדו אמריקה, רג'י פיזמה, שהגיע לחנות "עולם נינטנדו" בניו יורק כדי ללוות את הספירה לאחור להשקה, והקונסולה הראשונה הזו נמכרה למעריץ נינטנדו המושבע ישעיהו "Triforce" ג'ונס, שתוכניתו לחכות חודש מראש מחוץ לחנות הופרה באמצעה על ידי הוריקן "סנדי".
עוד ב-games:
- באטלפילד 3: שובה של טכניקת "הטייס עם הבזוקה"
- מפתחי Arma 3 כבר חודשיים וחצי בכלא היווני
- כל מה שלא העזתם לשאול על ה-Xbox הבאה
ה-Wii-U לא נחשבת קונסולת "הדור הבא" במובנים המסורתיים של המושג. עוצמת העיבוד והיכולות הגרפיות שלה הן פחות או יותר שקולות לאלה של ה-PS3 וה-360, ולא בנות תחרות עם הקונסולות החדשות שמיקרוסופט וסוני צפויות להציג במהלך 2013 ולהשיק תוך שנה עד שנה וחצי מהיום.
מה כן יש ל-Wii-U להציע?
מעבר ליתרון בזכרון העבודה (2 גיגה מול 512 מגה במתחרותיה בנות הדור הנוכחי), שיכול לעזור לקונסולה להימנע מצרות ניהול הזכרון הקשות שמשחק כמו Skyrim, למשל, נתקל בהן על ה-PS3, נינטנדו גם עושה כמה צעדים חשובים קדימה בתשתית האונליין שלה. מדובר בתחום בו החברה ידועה בהססנותה, אבל כעת אין לה ברירה: השנים האחרונות הוכיחו שהוא נדבך קריטי בעתיד של הקונסולות. תוכן וידאו לפי דרישה, מנגנון יעיל יותר לאיתור חברים ויריבים, חנות דיגיטלית מעודכנת ודחיפה של טלאים למשחקים ולמערכת ההפעלה הם בין המאפיינים המקוונים שנתמכים עתה ב-Wii-U, למרות שפיצ'רים אחרים שנחשבים בסיסיים היום - כמו מנגנון "הישגים" אוניברסלי שעוקב אחר ביצועי השחקן בכל המשחקים שברשותו - אינם שם.
החלק החשוב ביותר ב-Wii-U, מבחינת היכולת שלו לייחד אותה מול המתחרים ולהותיר אותה תחרותית גם לאחר המעבר הקרוב לדור הבא, הוא הבקר שלה, שבמרכזו מסך מגע. הבקר החדש מאפשר לקונסולה גם להרחיב את המשחקים למסך שני, כמו שנינטנדו עושה כבר שנים בקונסולות הניידות שלה, ה-DS וה-3DS; גם להשתמש ב-Wii-U כאשר הטלוויזיה כבויה או בשימוש אחר; וגם לשלוט במשחקים בממשק שמשלב בין היתרונות של הבקר המסורתי, עם הג'ויסטיקים והכפתורים שלו, לבין ממשק מגע דמוי סמרטפונים/טבלטים. בסך הכל מאוד ורסטילי - למרות הויתור המצער של נינטנדו, מסיבות עלות מול תועלת, על מסך מולטי טאצ'.
נפח אחסון מחניק, בקר-מסך משחרר
רשמים על החומרה ברשת לא מוסיפים הרבה למה שכבר ידוע לנו: הגרפיקה במשחקי ההשקה דומה לזו לה אנו רגילים מקונסולות ה-HD הקיימות. ישנן תלונות על אי יציבות בקצב הפריימים, אבל אותן צריך לייחס בעיקר לחוסר הניסיון של מפתחי המשחקים בפיתוח לפלטפורמה.
כמו כן, קשה להתעלם מזכרון האחסון המינימלי איתו מגיע המכשיר: 8 גיגה לגרסת ה-300 דולר ו-32 גיגה לגרסת ה-350 דולר. הגרסה הזולה יותר, בעיקר, היא כמעט לא פרקטית, מאחר ומערכת ההפעלה מותירה למשתמש 3 גיגה בלבד. עם כמות זיכרון כזו לא ניתן להוריד כמעט אף משחק מהחנות הדיגיטלית, וצריך לשחק משחקים פיזיים ישירות מהדיסק האופטי האיטי יחסית. כדי לפצות על כמות הזכרון המועטה במכשיר הבסיסי, ה-Wii-U תומכת בהתקני אחסון חיצוניים דרך חיבור USB.
רוב שבחי המבקרים מופנים כלפי הבקר החדש והפוטנציאל שלו ליצור סוגים חדשים של אינטראקציות עם משחקים ולתמוך בריבוי משתתפים א-סימטרי, בו השחקנים שמשתתפים במשחק דרך מסך המגע מגלמים תפקיד אחר מזה של השחקנים שמשתמשים בבקרים משלימים, כמו ה-Wiimote או גיימפד מסורתי.
משחקי ההשקה
בסופו של דבר, מידת ההצלחה של ה-Wii-U תלויה רבות ביכולת של נינטנדו להראות שלבקר היחודי שלה יש שימושים חשובים, שהוא פותח אופקים חדשים לשוק - ומושך אל הפלטפורמה שחקנים שמתעניינים ביותר ממשחקי קז'ואל והמותגים הקבועים של נינטנדו, כמו מריו וזלדה. קהל כזה קריטי לקונסולה כדי לשכנע את חברות המשחקים הרציניות, מלבד נינטנדו, להשקיע בה תקציבי פיתוח שכמעט ונעלמו לגמרי משוק ה-Wii בשלוש השנים האחרונות.
המשחקים שהוצגו:
ZombiU, ציון ממוצע 70
זומבי-יו הוא המשחק הכי מקטב דעות במחסנית של ה-Wii-U כיום. רבים הגדירו את משחק הזומבים-הישרדות של יוביסופט כמשחק המעניין ביותר בהיצע ההשקה של הקונסולה, בגלל הצורה בה הוא משלב את בקר המגע במגוון צורות חדשניות במשחק - למשל, דורש שהשחקן ינתק את עיניו ממסך הטלוויזיה אל המסך שבידו כשהוא מחפש ציוד על גופות, בעוד האקשן ממשיך לנוע בזמן אמת על המסך הראשי.
המבקרים לא מצליחים להסכים לגבי התוצאה, עם ציונים שנעים מ-9 ביורוגיימר ו-8 ב-Destructoid ל-6.3 ב-IGN ו-4.5 בגיימספוט.
ביורוגיימר נכתב: "משחק שרחוק מלהיות ניסיון מפוחד ליצור עוד משחק באופנת הזומבים הפופולרית, אלא אחד שמפלס לעצמו דרך חדשה. הוא לא מושלם, אבל מדובר ביופי של משחק השקה".
Game Informer: "מדגים כמעט כל פונקציה אפשרית של בקר ה-Wii-U, אבל סך חלקיו מרכיב מפלצת פרנשקטיינית אמיתית. משחקי זומבים טובים אפשר למצוא על כל צעד ושעל היום, וקשה לי להמליץ על Zombi-U למרות שהוא היחיד מסוגו כרגע על הקונסולה".