אופל קורסה 1.2 ידנית במבחן: הזולה הכי יקרה
שש שנים אחרי שהוצגה כאחות תאומה לפיאט גרנדה-פונטו כחלק משת"פ בין היצרניות, מנסה אופל קורסה לפנות לקהל רוכשי הקטנות-זולות. האם בגילה המתקדם ועם תג-מחיר בעייתי היא עדיין רלוונטית?
- שנת השקה: 2006 (מתיחת פנים ב-2010)
- קטגוריה: סופר-מיני זולות
- מתחרות עיקריות: סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, סקודה פאביה, פורד פיאסטה
- מחיר התחלתי: 78 אלף שקל
- מחיר לרכב המבחן: 78 אלף שקל
- לגלריית התמונות המלאה של אופל קורסה
1. תא נוסעים ותפעול
גילה המתקדם של אופל קורסה ניכר בתא הנוסעים אשר נחשב ב-2006 מודרני, אך כיום אינו מיישר קו עם מתחרות צעירות-עדכניות. איכות החומרים וההרכבה יכולים להיות ברמה גבוהה יותר, ואזורים רבים מדי סובלים מתחושה מיושנת. בלטו לרעה מיקום חגורת הבטיחות של הנהג והנוסע, ומנגנון הסטת המושב לכניסה לספסל האחורי. המרווח מלפנים ומאחור ראוי, תא המטען מציע נפח ושימושיות טובים, רק חבל שרמקול גדול - חלק מחבילת האבזור - מקטין את המקום למטען.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול מתלים רך יחסית, יחד עם חישוקים קטנים מהמקובל ("14) וצמיגי חתך-גבוה (185-70), מסייעים לנוחות נסיעה טובה בעיר ומחוץ לעיר. לכך מסייע גם מושב נהג נוח ובעל תמיכה תחתונה וצדית טובות. חבל רק שההגה, בורר ההילוכים והמצמד סובלים מתפעול קשה-כבד. לתחושתנו, בידוד הרעשים אינו מרשים - הן צמיגים והן רוח, כבר במהירות נמוכה יחסית.
3. מנוע-תיבת הילוכים
יחידת הכוח דומה על הנייר למקבילות הקבוצה - 1.2 ליטר עם ארבעה צילינדרים והספק מרבי של 85 כ"ס. המנוע אכן מספק ביצועים נאים - במחיר פעולה מעט מחוספסת ורועשת - ונהנה מגמישות טובה. היינו מעדיפים יחסי העברה קרובים יותר בתיבת ההילוכים, אם כי חלוקה זו אמורה לסייע לחסכון בדלק. עם זאת, תצרוכת הדלק במבחן המדמה תנאי אמת הייתה סבירה בלבד - כ-12.6 ק"מ לליטר.
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של הקורסה טובה למדי וגבוהה מהממוצע בקטגוריה, עם רמת אחיזה מכובדת ותחושת ביטחון בהיגוי, הגם שיש לה לעיתים נטיה מעט מוגזמת לתת היגוי. ערך מוסף של הנאה מנהיגה - שאינו קשור לציון הסופי - כמו בסוזוקי סוויפט ופורד פיאסטה? את זה אל תחפשו כאן. ראוי לציין כי הקורסה במבחן מצוידת בארבע כריות אוויר בלבד - אבזור בטיחות נמוך ביחס לקטגוריה, ונמוך ביחס למכונית שנבחנה ב-Euro NCAP וזכתה בחמישה כוכבים.
5. אבזור ומחיר
עם תג-מחיר של 78* אלף שקל, האופל קורסה היא היקרה בין הקטנות, ומציעה מרכב עם שלוש דלתות בלבד (יחידה בקבוצה). למרות זאת, האבזור הסטנדרטי אינו מרשים, למרות חישוקים קלים (אך קטני-קוטר יחסית) ומערכת שמע מקורית מושקעת יחסית. בנוסף יש גם חלונות ומראות מופעלי חשמל, וזהו. בסך הכל, תמורה נמוכה יחסית למחיר.
ציון כולל וסיכום
+ נוחות נסיעה, מרחב, מנוע והתנהגות
- אבזור בטיחות, איכות תא נוסעים, תג-מחיר
ולבסוף: שש שנים לאחר שהושקה, הקורסה כבר אינה צעירה. למעשה, בקטגוריה שצברה תאוצה ונדרשת לעדכנות היום יותר מאי פעם, היא סובלת מגיל מתקדם מדי, ועובדה זו ניכרת. לצד נוחות נסיעה טובה, מנוע ראוי ומרחב נאה, היא מאכזבת במספר תחומים חשובים. אולי החשוב שבהם - תג-מחיר שהופך אותה - למרות גילה - ליקרה ביותר בקטגוריה. המשמעות היא כי כדי להצליח ולהוות אלטרנטיבה ראויה, היא נדרשת ראשית לרדת במחיר, ולא במעט.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים |
נפח / סוג דלק | 1.2 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 85 כ"ס ב-5,600 סל"ד |
מומנט מרבי | 11.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / ידנית, חמישה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | שלוש דלתות, האצ'בק / חמישה |
אורך | 400 ס"מ |
רוחב | 171 ס"מ |
גובה | 149 ס"מ |
בסיס גלגלים |
251 ס"מ |
משקל | 1,055 ק"ג |
נפח תא מטען | 285 ליטר |
100-0 קמ"ש | 13.6 שניות |
מהירות מרבית | 172 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 18.2 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 12.6 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 129 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 3 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 78,000 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 4 (קדמיות, צדיות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | לא נבחנה במפרט הישראלי |
*נכון לתאריך 06.12: הקורסה מוצעת במחיר מבצע של 70 אלף שקל