שתף קטע נבחר

הג'טה רועדת בעמידה? צ'מפיון נדרשת לדווח

בית המשפט חייב את יבואנית הרכב צ'מפיון לפצות לקוחה ב-42 אלף שקלים, לאחר שטענה כי הפולקסווגן ג'טה שרכשה, רועדת בסיבובי סרק. לדברי השופט, החברה אמורה היתה ליידע את הקונה בתופעה

42,000 שקל, זה המחיר שתעלה לחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, מכונית שמכרה מדגם ג'טה. זאת לאחר שלא יידעה כראוי את הרוכשת בדבר רעידות שהיא עומדת לחוות בעת סיבובי סרק.

 

ערוץ הרכב , כתבות נוספות

28 נשים גמישות במיוחד שברו שיא גינס מוטורי

רוכבים בלילה? צרו לעצמכם "שביל אופניים"

 

סיפורה של הג'טה מתחיל בינואר 2011, אז נרכשה על-ידי א'. כבר במעמד הרכישה התלוננה א' כי המכונית רועדת בסיבובי סרק. מאז טופלה מספר פעמים במוסך, אך הרעידות לא פסקו. מאחר שכך, פנתה א' ליבואנית וביקשה לבטל את העיסקה ולהחזיר את כספה. צ'מפיון סירבה, ולא נותר לרוכשת המכונית אלא לפנות לבית משפט השלום בבאר שבע.

 

בכתב התביעה נאמר כי למרות כל הניסיונות לטפל ברכב, הוא ממשיך לרעוד. לתביעה צורפה חוות דעת של מכונאי שקבע כי המכונית מתנהגת כ"חולת פרקינסון". לטענת עו"ד אילן אבירם שייצג את התובעת, החברה הייתה חייבת ליידע את הרוכשת כי המכונית רועדת בסיבובי סרק. משלא עשתה זאת , נהגה בחוסר תום לב כלפי ולא עמדה בחובת גילוי נאות. לפיכך דורשת א' לבטל את העיסקה ולהחזיר לה את הכספים, וכן לפצותה על עוגמת נפש ואובדן שעות עבודה.

 

צ'מפיון טענה כנגד כי יש לדחות את התביעה, שכן ברכב לא נמצאה כל בעייה "אובייקטיבית" של רעידות, וכי מדובר רק בתחושה סובייקטיבית של התובעת שלא נתמכה בעדות מומחה. לטענה זו צירפה צ'מפיון חוות דעת של מהנדס רכב ומנהל המחלקה הטכנית בצ'מפיון, אשר הבהירו כי הרכב תקין לחלוטין. עוד טענה היבואנית כי המכונית נבדקה מספר פעמים וכי בעלת הרכב נסעה בה 24 אלף ק"מ. די בכך, כך צ'מפיון, כדי להעיד כי התובעת לא ייחסה חשיבות לרעידות. עוד טענה כי לא הפרה את חובת הגילוי הנאות, שכן התובעת יכולה היתה לבצע נסיעת מבחן ברכב, ולגלות אם הוא מתאים לצרכיה.

 

אלא שהשופט ישעיהו טישלר, מבית משפט השלום בבאר שבע, חשב אחרת. לדבריו, גם מנהל המחלקה הטכנית של צ'מפיון הודה כי ברכב קיימת רעידה בסיבובי סרק ו"כאשר מורידים את הרגל מהגז", אלא שלדבריו "כך המבנה של הרכב". לפיכך קבע השופט שאין צורך בעדות מומחה מטעמה של התובעת, שכן בעל הדין עצמו מודה בקיומה של הרעידה. "הרעידה נקלטת בחושים האנושיים ואינה עניין למומחה לענות בו. למשל, כשמדובר בחולה במחלת פרקינסון, כל אדם יכול לומר על בסיס התבוננות פשוטה שאותו אדם חולה. יחודו של המומחה הוא בקביעת הסיבה לרעד", אמר.

 

טישלר גם קבע כי חובת גילוי נאות כן חלה על מקרה זה. שכן רעידתה של המכונית מורגשת על-ידי אדם מהיישוב, ולכן "זה נתון שמוכר מכוניות הגון חייב להביא לידיעתו של הרוכש. מי שקונה מכונית משפחתית רגילה עם מנוע בנזין, בוודאי מצפה לכך שהשימוש במכונית לא יהיה כרוך ברעשי מנוע או ברעידה", קבע השופט והוסיף: "היתה מוטלת על הנתבעות חובה ליידע את התובעת בעניין הרעידה האמורה".

 

בסופו של יום חייב בית המשפט את חברת צ'מפיון לשלם לתובעת 25 אלף שקל בגין עוגמת נפש, 5,000 שקל בגין אובדן ימי עבודה, ו-12 אלף שקל הוצאות משפט. ובסך הכל 42 אלף שקל.

 

ומה למדנו מכך? ראשית, שחובה לבצע נסיעת מבחן מוקפדת לפני רכישת רכב חדש. כל רכב חדש. מה שנוח ונעים לאחד, עלול להתגלות כמטריד ומתסכל לאחר. שני, על נציגי מכירות להקפיד ולעדכן את הלקוחות בהתנהגות שונה מהרגיל של רכב אותו הם מוכרים. וכנראה הכי חשוב - יש לכם תחושה שרימו אתכם? אל תהססו לפנות לזרוע השופטת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים