שלמה אליהו: ייקח לי חודשים להבין מה קניתי
שבועות ספורים אחרי שרכש את חברת הביטוח מגדל, קורא שלמה אליהו לייסוד אמנה בין סוכני הביטוח לחברות, לפיה "חברות הביטוח יתחייבו לשלם תביעות והסוכנים יתחייבו להצגת אמת מצד לקוחותיהם". בהתייחס לרכישה שביצע: "יקח לי עוד 100 ימים להבין מה קניתי"
איש העסקים שלמה אליהו, שרכש לאחרונה את חברת הביטוח מגדל, מציע אמנה לתשלום תביעות מבוטחים. אליהו, שדיבר בכנס לשכת סוכני הביטוח, פנה לסוכנים ואמר: "בשם מגדל ובשם רוב חברות הביטוח, בואו נעשה אמנה שהסוכן יציג את האמת ואת הנזק ושהחברה תקבל את מה שהסוכן אומר לה והיא תתחייב לקבל את זה. בוא נפתח דף חדש. אני מבטיח שאף חברת ביטוח לא תתחמק מלשלם את המגיע".
אליהו ציין כי רכישת מגדל על ידו תחזק את מעמדם של הסוכנים. "לפני ארבע שנים באתי בטענות לחברות הביטוח - למה אתם פוגעים בסוכנים, למה אתם מתחרים בהם? ועכשיו התהפך הגלגל ואני מחזיק בחברת ביטוח. קרה לכם נס - נציג יותר אמין, יותר מבין, שיעמוד בראש הקבוצה הגדולה הזו לא תמצאו".
עם זאת, ביקש הבעלים החדש של מגדל, אורח רוח מצידם של הסוכנים: "זו חברה גדולה, יקח לי כמה שנים להבין מה יש שם בכלל. תנו לי 100 יום לדעת מה קניתי ועוד 100 יום לבחון מה צריך לשנות. איך ליהנות משני העולמות - לשמור על כבודו של הסוכן ואיך שהחברה לא תעשה רע לעצמה".
אליהו ציין כי כשהוקמה ביטוח ישיר לפני כ-15 שנה, רוב חברות הביטוח הקימו מחלקות למכירה ישירה של ביטוח כדי להתחרות בחברה החדשה, אולם הוא החליט שלא להיגרר לתנאים של ביטוח ישיר. "זה לא אותו מוצר וזה לא אותה סחורה. מי שרוצה שירות אחר, פוליסה אחרת, צריך לשלם."
מוקדם יותר, אמר בכנס, יונל כהן, מנכ"ל מגדל, בהתייחס לפעילות ביטוח ישיר והמהלך הפרסומי שלה הפוגע באופן אישי בסוכנים, כי "חברה שמכפישה כך סוכנים אולי לא מגיע לה להיות חברת ביטוח. אמרתי אישית גם למוקי שניידמן (מבעלי ביטוח ישיר) וגם לרביב צולר (מנכ"ל החברה), איך אתם מביישים כך את הסוכנים? כסף שנכנס מפרסום כזה, יצא בסוף על דברים לא טובים".
שלמה אליהו
צילום: סיון פרג'
מומלצים