שתף קטע נבחר

חיילים: האייפונים נגנבו - המסעדה התנערה

המארחת בסניף ב"ש של רשת בלאק בר אנד בורגר הציעה לשני מילואימניקים להטעין להם את האייפונים במקום בטוח מאחורי הבר, אך כשסיימו לאכול - המכשירים נעלמו. לטענתם "בבלאק התנערו מאחריות והפנו אותנו למשטרה". בעקבות פניית ynet המסעדה תפצה את החיילים

הרצון הטוב של המארחת ברשת בלאק בר אנד בורגר (Black Bar 'N' Burger) הפך לעוגמת נפש: מילואימניקים שגויסו בצו 8 אכלו ברשת וקינחו באובדן - האייפונים שלהם, שהיו בחזקתה של המארחת, נגנבו. לטענתם, במסעדה לא כגילו אחריות ולא הציעו לפצותם.

 

  • סטודנטים בעברית: הפחיתו לנו בהסקה ובמים חמים

 

"זה קרה אתמול, כשעצרנו, כמה מילואימניקים, במתחם one בב"ש לאכול בבלאק", מספר אחד מנפגעי הגניבה לכאורה, שוטר במקצועו. "שאלנו את המארחת אם יש במסעדה מקור חשמל להטעין את האייפון, והיא אמרה שאין שולחנות ליד שקעים, אך היא תטעין לנו את הניידים בפינה בטוחה, בה המלצרים מניחים את חפציהם האישיים - מתחת לבר המסעדה. שאלתי אותה אם זה מקום בטוח והיא ענתה 'כן, על אחריותי'. אחרי שאכלנו, שבעו ושילמנו, ביקשנו מהמארחת את האייפונים. היא חזרה עם שני מטענים ושאלה: 'לקחתם אותם'? אמרנו לה שלא נגענו בהם. מסתבר ששני המכשירים נגנבו מהמסעדה.

 

"ביקשנו לראות את מצלמות האבטחה והם אמרו לנו שאי אפשר לפתוח את חדר הבקרה בלי אישור של בעל הבית וכרגע אי אפשר להתקשר אליו - רק מחר בבוקר. בדקתי את מקום ההטענה והוא בכלל לא היה מתחת לבר, בנוסף הנייד של המארחת היה שם והוא לא נגנב. המקום היה מאוד שומם, 3-2 שולחנות ואנחנו, שעזבנו עוד לפני האחרים, כך שאפשר היה לערוך בדיקה במקום, אך ברשת התנערו".

 

"שייקחו אחריות על רכושנו שהיה ברשות המארחת"

כיוון שחיכה להם אוטובוס, המילואימניקים נאלצו לטענתם ללכת מבולבלים כועסים וללא תשובות. "'תגישו תלונה למשטרה אין מה לעשות', אמרו לנו", הוא מספר. "כל מה שביקשנו זה לקיחת אחריות על האירוע שאירע לרכוש שלנו, שהיה ברשות המארחת. אני בדרך כלל שומר את הנייד לצידי והפעם סמכתי עליה. כשהגעתי הביתה וסיפרתי את הסיפור לאשתי, היא פנתה אליהם והם התווכחו איתה וניתקו לה את הטלפון בפרצוף".

 

האישה טוענת: "דיברתי עם המארחת שחוץ מלגמגם לי בטלפון לא הועילה. דיברתי עם אחראי המשמרת שאמר, 'אני מתנצל אני לא יכול לעזור לך, תעשי מה שבא לך, אני עסוק'. כשהבעלים חזר אלי ואמר 'המצלמות לא קלטו דבר כי הן לא מצלמות את האזור הזה'. השיחה נגמרה בריב, 'טוב יאללה, פני למשטרה', והוא ניתק לי את השיחה בפנים".

 

"זה מקומם אותי לדעת שאין אחראי שאנו יכולים לפנות אליו. בושה וחרפה, מילואימניקים בצנחנים, משרתים את המדינה. וזה התודה שהם מקבלים ממסעדת בלאק?".

 

לפי המילואימניק - לא דיברו איתם על פיצוי. "שום דבר. המילואימניק השני שגנבו לו אייפון, הוא זכיין של שני סניפי רשת בתי קפה. פעם נשפכו מים על סלולרי של לקוחה והוא אמר לה: 'קחי את הנייד לתיקון, תבואי עם קבלה, וכמה שיעלה התיקון אני אשלם'. כשמלצרית שפכה מיץ גזר על בגדים של לקוחה הוא נתן לה כסף לבגדים. פה, במקום לקחת אחריות בועטים בנו. קיבלתי יחס מגעיל גם בהתנהלות מולי וגם בלקיחת אחריות. הרי ישבתי במסעדה לאכול ב-200 שקל והפסדתי אייפון באלפיים שקלים עם תמונות חשובות".

 

תגובת הרשת: "מהרגע הראשון פעלנו מתוך אמפתיה"

מרשת בלאק נמסר בתגובה: "מתוך תפיסת עולם שהחיים צריכים להימשך, ועל אף שמרבית העסקים באזור היו סגורים, רשת בלאק העניקה שירות, והייתה פתוחה לקהל הרחב ולכוחות הביטחון במהלך הפוגות הלחימה בדרום. יתרה מזאת, כחלק מתפיסה זו, הרשת אף העניקה, באשדוד ובבאר שבע, הטבות והנחות לתושבי הדרום ולכוחות הביטחון ששירתו בעיר. תפיסה זו של 'כולנו חברים', והעובדה שאין מדובר בזמן רגיל, גרמה למארחת במסעדה לפעול שלא על פי הנהלים במקרה זה. הסלולריים של חיילי המילואים נלקחו לצורך טעינה, לעמדת מלצרים על הבר, כשהכל נעשה מתוך רצון טוב, ומתוך הבנה למצבם ולרצונם להישאר זמינים בכל עת למשפחותיהם.

  

"מרגע התלונה, צוות המסעדה התייחס ברצינות לתלונת החיילים, ולנשותיהן על היעלמות הטלפונים סלולריים. מתחקור צוות המסעדה כולו בעניין האבדה מיד לאחר התלונה, ועד בדיקת המצלמות בסניף - שלצערנו לא סורקות את עמדת המלצרים שם בוצעה הטעינה.

 

"מהרגע הראשון פעלנו ואנו פועלים מול הלקוחות מתוך אמפתיה למצבם. לכן, לאור מורכבות העניין, ומתוך אמונה שלקוחותינו הם הנכס העיקרי של המותג, הרשת תפצה את החיילים בעלות שני המכשירים, ברצון לסיים את המקרה בדרך הטובה ביותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מילואימניקים. "זו התודה שהם מקבלים מבלאק"?
צילום: AP
המבורגר בלאק אנד בר
צילום: שלום בר טל
מומלצים