שתף קטע נבחר
 

הפתעה בארה"ב: שיא בקניות לחגים חרף המשבר

למרות החשש מעונת קניות חלשה במיוחד בארה"ב, הצרכנים האמריקאים דווקא צובאים בכמויות שיא על החנויות ועל אתרי האינטרנט. הסיבה: רשתות השיווק עושות כל מה שאפשר כדי למשוך אותם כמו דבורים אל הצוף - מפתיחת חנויות בערב חג ועד הרחבת אפשרויות המשלוח והתשלומים

סוף השבוע האחרון, בו צוין חג ההודיה , היה גם סוף השבוע הראשון של עונת הקניות לחגים בארצות הברית . אולם למרות החשש מירידה בקניות - הצרכנים דווקא צבאו על החנויות ואתרי האינטרנט בכמויות שיא - 247 מיליון קונים ביקרו בחנויות ובאתרים - עלייה של 9.2% לעומת שנה שעברה. כך עולה מסקר שערכה התאחדות הקמעונאים האמריקאית (NRF).

 

 

עוד עולה מהנתונים, שהאמריקאים גם הוציאו יותר: הקונה הממוצע הוציא 423 דולר במהלך כל סוף השבוע, לעומת 398 דולר בשנה שעברה. סך ההוצאות במהלך החג עמד על 59.1 מיליארד דולר, עלייה של 12.8% לעומת נתוני 2011.

  

ברשתות השיווק האמריקאיות, שרושמות עד 40% מההכנסה השנתית שלהן בחודשים נובמבר-דצמבר - חששו כי הצרכנים יימנעו השנה מהוצאות כספיות, בשל הקשיים בשוק התעסוקה ואיומי העלאת המסים והקיצוצים בתקציב.

 

משום כך הן נקטו בצעדים שונים על מנת להקל על הליך הקנייה, לרבות פתיחת חנויות בערב החג, עדכון אפליקציות הקנייה במכשירים הניידים והרחבת אפשרויות המשלוח והתשלומים.

 

ואכן, נראה כי מאמצי החנויות נשאו פרי והצליחו לגבור על התחזיות לעונת קניות חלשה - סך המכירות בנובמבר ודצמבר יעלה  על פי ההערכות ב-4.1% השנה, ל-586.1 מיליארד.

 

בנוסף, מנתוני חברת המחקר comScore עולה כי המכירות ברשת ב"בלאק פריידי" עלו השנה לראשונה מעל 1 מיליארד דולר, ל-1.04 מיליארד דולר - עלייה של 26% לעומת השנה שעברה. במהלך החג עצמו, המכירות ברשת עלו לעומת שנה שעברה ב-32% ל-633 מיליון דולר.

 

מת'יו שי, נשיא ומנכ"ל התאחדות הקמעונאים האמריקאית, אמר כי הקמעונאים צריכים להתעודד מהנתונים שנרשמו. "גם הקמעונאים וגם הצרכנים ניצחו בסוף השבוע האחרון, במיוחד במהלך החג עצמו", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים