משרד התחבורה דורש הסברים מ"מכשירי תנועה"
חברת מכשירי תנועה, יבואנית פורשה, סוזוקי וקרייזלר, נדרשת על-ידי משרד התחבורה להסביר חוזר שנשלח למוסכים, ומגביל את יכולתם להשתמש בחלפים תחליפיים. מנהל אגף הרכב: "החוזר עומד בניגוד להמלצות ועדת זליכה ומדיניות המשרד"
חברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי, פורשה, קרייזלר וג'יפ - נדרשת להסביר למשרד התחבורה את פשרו של חוזר שנשלח למוסכי הרשת, ואשר מטיל הגבלות חמורות על בעלי אותם מוסכים בכל הנוגע לשימוש בחלפים תחליפיים, שמנים ונוזלי קרור שאינם מסופקים על-ידי היבואנית.
במכתב שנשלח למנכ"ל היבואנית, איתמר גיבתון, דורש מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, לקבל הסברים. "החוזר המחייב את מנהלי המוסכים המורשים בהצגת איכות והתאמת חלקי חילוף תחליפיים, עומד בניגוד להמלצות ועדת זליכה, מדיניות המשרד וצו המוסכים", כותב פלור.
בהמשך מכתבו, מסביר פלור כי "הצו מבהיר כי יבואן לא יגביל מוסך שרות בכל הנוגע לרכישת מוצר תעבורה או שימוש בו, פרט למקרים שבהם היבואן נושא ב-90% מהתשלום בגין השרות, מתן אחריות ותיקון 'ריקול'".
יש לציין כי בחוזר שנשלח למנהלי המוסכים המורשים, נכתב כי "במהלך חודש נובמבר יערכו מנהלי השירות ביקורים במוסכים ויבדקו את איכות החלפים והתאמתם... חל איסור להשתמש בחלק חליפי שאינו עומד בהגדרות המפורטות בחוזר, ובהתאם להסכם המוסך מול החברה".
"המשרד רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בתחרותיות ובחופש הבחירה של המוסכים המורשים ולקוחותיהם", מסכם פלור ממשרד התחבורה, ודורש כעת את התייחסות היבואנית לדברים שהעלה במכתבו.