יגואר מציגה: מכונית הסאלון החזקה בתולדותיה
לא לבעלי לב חלש: יגואר חשפה את ה-XFR-S, מכונית הסאלון החזקה והמהירה ביותר בתולדותיה, עם 550 כ"ס ומהירות מרבית של 300 קמ"ש
550 כ"ס, 300 קמ"ש ועיצוב צעקני. יגואר חשפה בלוס אנג'לס את ה-XFR-S, מכונית הסאלון החזקה והמהירה ביותר בתולדותיה. זהו דגם שני בסדרת ה-R-S הספורטיבית, לאחר שמוקדם יותר השנה הושקה המכונית הראשונה - ה-XKR-S.
ה-XFR-S מבוססת על מכונית הסאלון XF, אך תציע ביצועים טובים משמעותית. היא מצוידת במנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, עם מגדש על, 550 כ"ס ומומנט של 69.3 קג"מ הזמין כבר ב-2,500 סל"ד. מדובר בתוספת של 40 כ"ס ו-5.6 קג"מ בהשוואה ל-XF החזקה ביותר עד עתה, וזה יספיק לביצועים מצוינים: 4.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 300 קמ"ש.
ה-XF החזקה מכולן תהיה גם הדינמית ביותר, עם שיפורים מקיפים למערך המתלים שכולל קפיצים ובולמים קשיחים יותר ב-30%, תת-שילדה אחורית חדשה וגאומטריית מתלים ייעודית. כל זאת לאחר מה שיגואר מתארת אלפי קילומטרים של בחינה מדוקדקת במסלול הנורבורגרינג בגרמניה, מסלול נראדו באיטליה ובכבישי נהיגה בבריטניה.
ל-XFR-S תיבת שמונה הילוכים אוטומטית "לומדת", שתשנה את אופי הפעולה - מהירות העברת ההילוכים והסל"ד בו הם מועברים - בהתאם לאופי הנהיגה. זאת, באמצעות שורה של חיישנים שיבחנו את מהירות הנסיעה, מהירות ההאצה והבלימה של הנהג ומהירות הכניסה לפנייה. שימוש במצב ידני יוסיף תכונות נוספות, בהן גז ביניים בהורדת הילוך ותיאום העלאת הילוכים אופטימלי לנהיגה ספורטיבית. ביגואר מסבירים שתכונות אלו יסייעו לשיפור יציבות הרכב בכניסה לפניות ובבלימה.
מבחינת עיצוב, ובדומה ל-XKR-S, הגרסה הספורטיבית החדשה איננה מיועדת לבעלי צניעות יתר. הבריטים ציידו אותה בפגושים אגרסיביים שיאפשרו הכנסת יותר אוויר לקירור המנוע וישפרו את כושר ההצמדה במהירות גבוהה, חישוקי "20, מסיט רוח אחורי וכנף אחורית ענקית. כל זאת בניגוד מופגן לדגמי M של ב.מ.וו ו-AMG של מרצדס, שמאופיינים בעיצוב אגרסיבי (קצת) פחות.
בתא הנוסעים יוצעו מושבי עור בגוון פחם, כמו גם את כל האבזור והמותרות שניתן לצפות ביגואר מודרנית. בין היתר, תוצע מערכת שמע יוקרתית ורבת עוצמה, עם לא פחות מ-18 רמקולים. מחיר הגרסה החדשה עדיין לא פורסם, ועדיין לא ידוע האם בכוונת חברת מאיר, יבואנית יגואר, לשווקה בישראל.