פיאט 500 - עכשיו גם בגרסת מיניוואן-שטח
שתי גרסאות חדשות של ה-500 הושקו בלוס אנג'לס: מיניוואן דמוי-שטח אבל בלי הנעה כפולה, וחשמלית שמבטיחה לתרום לאיכות הסביבה
פיאט מוסיפה שתי גרסאות חדשות למשפחת ה-500. הראשונה והחשובה יותר מבחינת מכירות תהיה ה-500L טרקינג (Trekking), גרסת דמוי-שטח של המיניוואן הקטן שנחשף בפברואר ושכבר משווק באירופה. ה-500L מתוכננת להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2013. למרות השם "500", ה-L גדול בהרבה מה-500 שנמכרת בישראל, ומבוסס על פלטפורמת הסופר-מיני של פיאט.
גרסת הטרקינג מוסיפה איפור דמוי שטח שכולל פגושים שחורים, כמו גם חצאיות שחורות בצדי המרכב - ואינה כוללת הנעה כפולה. הגרסה האמריקאית שלה תוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר, שמספק 160 כ"ס ו-25.5 קג"מ. באירופה יוצעו גם מנועים חלשים יותר, בהם יחידת השני צילינדרים ("טווין-אייר") בנפח 900 סמ"ק. ה-500L תגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של שנה הבאה, כך נמסר ל-ynet מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט. עדיין לא ידוע אילו גרסאות יגיעו אלינו או מה יהיה מחירן.
פיאט 500e
דגם שני שנחשף בתערוכת לוס אנג'לס וחשוב בעיקר לתדמית הירוקה, הוא ה-500 החשמלית. לאחר התמונות הראשונות, העירונית החשמלית הגיעה לתערוכה ביחד עם מפרט טכני חלקי. כעת ניתן לספר כי היא תצויד במצברי ליתיום-יון עם 97 תאים וקיבולת גבוהה יחסית של 24 קילו-וואט שעה. בסיועם המנוע החשמלי יפיק 111 כ"ס ו-20.4 קג"מ, מספיק למהירות מרבית של 137 קמ"ש וטווח שינוע בין 128 ק"מ בנהיגה משולבת, ל-160 ק"מ בנהיגה עירונית.
טעינת המצברים תארוך פחות מארבע שעות באמצעות שקע 240 וולט, או פחות מ-24 שעות באמצעות שקע 120 וולט, כך על-פי פיאט. המכונית, שמבוססת על ה-500 במפרט האמריקאי, תיוצר במקסיקו ומיועדת בעיקר לארה"ב. למרות מידות דומות לדגם המשווק אצלנו, ה-500 החשמלית כבדה ב-375 ק"ג מהדגם הרגיל הכבד ביותר, עם 1,355 ק"ג לעומת 980 ב-500 דיזל האירופית. מחיר ה-500e עדיין לא פורסם וספק אם נראה אותה בישראל.