דיווח: פייסבוק במגעים לרכישת ווטסאפ
על פי דיווח שטרם אושר, פייסבוק מתכננת לרכוש את אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית. המהלך, אם יושלם, יעניק לפייסבוק גישה למספר גדול של משתמשים וצפוי לחזק אותה משמעותית בתחום המובייל
הנהלת ווטסאפ, שירות מסרוני הטקסט הפופולרי שפעיל על שלל פלטפורמות מובייל, נמצאת במגעים עם פייסבוק לקראת רכישה על ידי האחרונה. כך דיווח הבוקר (ב') הבלוג TechCrunch, בהסתמכו על מקורות המקורבים לנושא.
- תביעות נגד פייסבוק: הונתה משקיעים בהנפקה
פייסבוק הפתיעה: הכנסות הפרסום 1.09 מיליארד
גלשתם בפייסבוק בעבודה? אפשר לפטר אתכם
מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, אמר לאחרונה שהסלולר הוא "בעליל הדבר הגדול הבא" ולדבריו הוא משיביא את הרשת החברתית "לחמישה מיליארד משתמשים".רכישת ווטסאפ, אם אכן תתרחש, תעניק לפייסבוק גישה למספר גדול של משתמשים שהתרגלו להשתמש בשירות ככלי המסרונים העיקרי שלהם. לידיעה אין כל אישור רשמי ואתר TechCrunch אף שגה בעבר בהערכותיו בנוגע למהלכי פייסבוק.
פייסבוק מרחיבה בעקביות את כניסתה לתחום הסלולר, תחום שבו הודה המנכ"ל שלה, מארק צוקרברג, כי כל האסטרטגיה שלה היתה שגויה. רכישת ווטסאפ, אם אכן תתרחש, תעניק לפייסבוק גישה למספר גדול של משתמשים שהתרגלו להשתמש בשירות ככלי המסרונים העיקרי שלהם.
לווטסאפ יש כ-100 מיליון משתמשים יומיים ובאוקטובר 2011 דיווחה כי מיליון מסרונים נשלחים בה מדי יום. השירות פעיל ברחבי העולם וכרגע פועל להרחבת מספר השפות שזמין בו. נכון להיום, תומך השירות בעברית, דנית, הולנדית, גרמנית, הינדית, רוסית, סינית, ערבית ועוד.
וואטסאפ ופייסבוק: לא זוג משמיים
לא ברור עד כמה קל יהיה לשלב את ווטסאפ בפייסבוק: בניגוד לפייסבוק, שמנצלת את מידע המשתמש כדי למכור אותו למפרסמים והכנסותיה נשענות כמעט אך ורק עליהן, ווטסאפ הכריזה כעקרון על התנגדות לפרסומות. כדי להתקיים, ווטסאפ הוא שירות חינמי במשך השנה הראשונה של השימוש בו, ולאחר מכן המשתמש מתבקש לשלם דולר כדי לשלם על עוד שנת שימוש.
האפליקציה של ווטסאפ היא השניה ברשימת האפליקציות הנמכרות ביותר באפסטור של אפל. תפיסת הנהלת החברה היא שונה מאוד משל פייסבוק, במיוחד בכל הנוגע לשיתופי פעולה עם מפרסמים.
לפני כשנה, כתב אחד ממייסדי ווטסאפ, יאן קום, כי "פרסום הוא לא רק ההפרעה לאסתטיקה, העלבון לאינטליגנציה שלך ושיבוש חוט המחשבה שלך; בכל חברה שמוכרת מודעות, חלק ניכר מצוות ההנדסה מבלה זמן ניכר בכריית מידע, כותב קוד טוב יותר שיאסוף את כל המידע הפרטי שלך... זכור, כאשר פרסום מעורב, אתה, המשתמש, מהווה את המוצר". קום הביע גם התנגדות לתרבות של סטארטאפים שמוכרים את עצמם בשלב מוקדם, ולא מבשילים כחברות.