הונדה מכינה לכם ספינת דגל חדשה
אקורה RL, ששווקה בעבר בישראל כהונדה לג'נד, תוחלף באמריקה על-ידי אקורה RLX - דגם שיהפוך כנראה לספינת הדגל החדשה של המותג היפני
אקורה (Acura), חטיבת היוקרה האמריקאית של הונדה, חשפה ספינת דגל חדשה. קוראים לה RLX, והיא תחליף את ה-RL, ששווקה בישראל בעבר תחת השם הונדה לג'נד (Legend). ניתן להעריך כי הדגם החדש יהווה לא רק את פסגת היצע הדגמים של אקורה, אלא יצטרף בהמשך גם למבחר של הונדה ביפן ואירופה. ייתכן כי גם כאן יוחלט על שם חדש שיחליף את "לג'נד" הוותיק.
ה-RLX ארוכה ורחבה מה-RL (הונדה לא מפרטת בכמה בדיוק), ועם בסיס גלגלים גדול יותר (285 ס"מ, חמישה יותר). היא מצוידת במנוע V6 חדש בנפח 3.5 ליטר, עם מנגנון צילינדרים לפי דרישה - כלומר בסל"ד נמוך ונהיגה רגועה, המנוע יפעל עם שלושה צילינדרים בלבד. כאשר כל השישה פועלים, הוא מפיק 310 כ"ס - שישה יותר ממנוע ה-3.7 ליטר היוצא. הונדה לא מפרסמת גם נתוני ביצועים, אך מדווחת כי תיבת שישה הילוכים אוטומטית תעבור ישירות מה-RL הוותיקה.
ל-RLX הנעה קדמית, אך היא תוצע בהמשך גם בגרסת הנעה כפולה שתכלול גם מערכת הנעת כלאיים (בנזין וחשמל) עם 370 כ"ס. גרסת ההנעה הקדמית מצוידת במערכת היגוי כפול ייחודית, עם היגוי אחורי אקטיבי השולט על כל גלגל (אחורי) בנפרד. לדברי אקורה, מערכת זו מאפשרת יכולת דינמית משופרת, ויחד עם בקרת יציבות מתוחכמת הבולמת את הגלגל הפנימי בפנייה, מצמצמת את מידת סיבוב ההגה הנדרשת בכדי לפנות.
הדגם החדש יוצע, כמקובל בקטגוריית היוקרה, עם שפע אבזור. בין היתר תוצע מערכת מולטימדיה עם 10 רמקולים (או 14 בתוספת תשלום), כמו גם שליטה קולית הכוללת הקראת מסרונים (SMS) על-ידי המערכת. למכונית החדשה גם תאורת לד קדמית מלאה. שיווק ה-RLX יחל באמריקה באביב 2013, כמתחרה ללקסוס GS וב.מ.וו סדרה 5. ליפן ואירופה היא עשויה להגיע מאוחר יותר. בשלב זה עדיין לא ידוע מה יהיה מחיר הדגם החדש.