שתף קטע נבחר
 

פולקסווגן ג'טה היברידית - משפחתית נקייה

גרסת כלאיים ראשונה למשפחתית הקומפקטית תגיע לאולמות התצוגה בארה"ב תוך זמן קצר. עם מנועי טורבו-בנזין וחשמל, ותצרוכת דלק מוצהרת של 19 ק"מ לליטר

פולקסווגן השיקה בארה"ב גרסה היברידית לג'טה, גרסת-כלאיים ראשונה של משפחתית קומפקטית מתוצרתה. עד עתה הציע המותג רק רכב כלאיים אחד - הטוארג. הדגם החדש יאפשר לפולקסווגן לקרוץ לקהל האמריקאי חובב ההיברידיות, ולהתחרות מול טויוטה פריוס המצליחה והונדה סיוויק הייבריד. עדיין לא ידוע מתי, אם בכלל, יגיע לישראל.

 

פולקסווגן ג'טה הייבריד ()
פולקסווגן ג'טה הייבריד

 

הג'טה הייבריד מציעה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר ו-150 כ"ס, לצד מנוע חשמלי שמספק 27 כ"ס. ביחד מפיקה מערכת הכלאיים 170 כ"ס, מאיצה את הג'טה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) תוך 8.6 שניות ומביאה אותה למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 201 קמ"ש.

 

חשובה מכך כמובן היא תצרוכת הדלק - שתעמוד לפי פולקסווגן על 19.1 ק"מ לליטר בממוצע (45 מייל לגלון), בהשוואה ל-21.2 ק"מ לליטר (50 מייל לגלון) במתחרה העיקרית, הפריוס. כל זאת על-פי תקן הרשות האמריקאית להגנת הסביבה (EPA), הנחשב למחמיר יותר מזה שנהוג בישראל (אצלנו הפריוס מדורגת בתצרוכת משולבת של 25.6 ק"מ לליטר).

 

 

נתון מעניין לא פחות הוא תג המחיר, שבאמריקה יעמוד על החל מ-25 אלף דולר, גבוה ב-800 דולר ממחירה ההתחלתי של הפריוס. מחיר רמת הגימור הגבוהה ביותר של הג'טה יעמוד על מעט יותר מ-31 אלף דולר, גבוה ב-1,000 מהפריוס היקרה ביותר.

 

גרסת הכלאיים של הג'טה תוכל לנסוע ללא שימוש בבנזין במהירות של עד 60 קמ"ש, או עד 71 קמ"ש בלחיצת מתג לטווח מוגבל במיוחד (במצב הרגיל הטווח החשמלי עומד על כ-1.6 ק"מ). מלבד המצב החשמלי, מנוע העזר ישמש גם כ"מגדש" המשפר את ביצועי מנוע הבנזין.

 

 

הג'טה הייבריד אינה שונה מהותית מבחינת עיצוב מהדגם הרגיל. השינויים כוללים סמל פולקסווגן עם הילה כחולה, תגי "Hybrid", סבכה קדמית צבועה בשחור-מבריק, ספויילר אחורי וחישוקי גלגלים שונים. חצאיות לצידי המרכב משלימות את שינויי העיצוב, שתכליתם לטענת פולקסווגן היא למען אווירודינמיות משופרת - מה שאכן מגובה בנתון יעילות אווירודינמית של 0.28Cd לעומת 0.30 בג'טה רגילה.

 

גם בתא הנוסעים השינויים לא משמעותיים, וכוללים בעיקר לוח מחוונים ייעודי. זה מחליף את מד הסל"ד במד שימוש באנרגיה, שנע מ"טעינה", דרך "חסכון" למצב "כוח". יש גם תצוגה דיגיטלית כפולה (אחת במרכז לוח המחוונים ושנייה בתוספת תשלום בקונסולה המרכזית) המתארת את השימוש בכוח מנוע הבנזין ומנוע העזר החשמלי בכל רגע נתון.

 

ומה איתנו?

שיווק הג'טה הייבריד מתחיל באמריקה בימים אלה. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, נמסר ל-ynet כי נושא השיווק אצלנו נמצא במגעים מול היצרנית. עם זאת, בשלב זה אין מחיר או מועד שיווק ודאי. ניתן להעריך עם זאת כי בצ'מפיון מוטורס יעשו מאמץ ניכר להביא את הגרסה החדשה גם אלינו, נוכח העלייה העקבית בפופולאריות של דגמי כלאיים בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תגי "הייבריד" מסגירים את הגרסה החדשה
וגם השינויים ללוח המחוונים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים