שתף קטע נבחר

סובארו XV - הגלגל הרזרבי עדיין לא הגיע

יבואנית רכב הפנאי שיווקה אותו עם ערכת ניפוח במקום גלגל רזרבי. פעם אחר פעם נדחה הפתרון הנדרש, והאצבע המאשימה הופנתה לכיוון משרד התחבורה. אבל מי באמת אשם בכך?

לפני ארבעה חודשים בדיוק, סיפרנו לכם על תלונתו של רוכש סובארו XV אשר הופתע לגלות - לאחר שהזמין את הרכב ובעודו ממתין לו - כי במכוניות שיגיעו במשלוח הראשון (וכנראה גם בשני, ב.ב) אין גלגל חלופי. "במקום הגלגל החסר תקבל ערכת ניפוח ותיקון, ובעתיד גם גלגל חלופי", נאמר לו. לאחר שהתעקש ועמד על זכותו לקבל גלגל חלופי, הובטחו לו שרותי חילוץ במקרה שיהיה לו תקר, וגם זאת עד שיסופק לו גלגל חלופי.

 

כשפנינו ליבואנית, חברת יפנאוטו, וביקשנו לברר מדוע השתנתה ההזמנה, נאמר לנו כי לפי התקינה האירופית, אין חובה לספק את הרכב עם גלגל רזרבי, וכי יפנאוטו עושה זאת רק כמחווה של רצון טוב. ובכל מקרה, הבהירו לנו כי הם זקוקים לאישור מהטכניון וממשרד התחבורה. במשרד התחבורה הופתעו לשמוע זאת. ראשית, כך טענו, לטכניון ולמשרד אין כל נגיעה באשר לגלגל. ובכל מקרה, התקנות קובעות כי בכל רכב בו יש מקום לגלגל רזרבי, חייב היבואן לספק כזה - ללא קשר לתקינה האירופית.

 

חשבתם שיפנאוטו תתיישר לפי הוראות משרד התחבורה? טעיתם. שכן כעת, ארבעה חודשים לאחר שמשרד התחבורה העמיד את היבואנית על טעותה, קיבלנו תלונה נוספת. הפעם מדובר ברוכש סובארו XV שקיבל את הרכב החדש במשלוח הראשון. אף הוא קיבל את ההודעה על ערכת התיקון במקום הגלגלי החליפי בסמוך להעברת הרכב לידיו. גם לו נאמר כי גלגל שכזה יסופק לו תוך זמן קצר.

 

לאחר חודש ימים בו נמנע מנהיגה על שבילים, אותם מציגה אגב סובארו והיבואנית כאזור מחיה טבעי עבור רכב הפנאי, פנה האיש לברר מה עלה בגורל הצמיג. לדבריו, אנשי יפנאוטו אמרו לו כי באמצע חודש אוקטובר - כחודשיים לאחר שקיבל את הרכב - יתחילו לחלק את הגלגלים. אמרו, וחזרו והתקשרו אחרי זמן מה כדי לעדכן שמועד האספקה שונה לראשית נובמבר. זה לא קרה.

 

"מאחר ולא יצרו איתי קשר, התקשרתי בעצמי כדי לברר. או אז נאמר לי כי החלוקה תתחיל רק באמצע דצמבר. עכשיו", כך מספר לנו האיש, "אני כבר לא מאמין להם. ובכלל, גם אם הצמיג ימסר לי באמצע דצמבר, המשמעות היא שכל מי שרכש את הרכב נוהג בו לפחות 3.5 חודשים ללא גלגל רזרבי, מה שגורם לכך שאנו נמנעים מלרדת עם הרכב מהכביש אפילו לשבילי עפר רגילים".

 

וגם אנחנו סבורים שבמהלך שלושה חודשים, אמורה הייתה סובארו לספק את הגלגל שהבטיחה. אנחנו גם לא מתרשמים לטובה מהדחיות החוזרות ונשנות של אספקת הגלגל. אז פנינו לקבלת הסברים.

 

והנה תשובת היבואנית: "קבלת מלאי גלגל חלופי מתאים ארכה זמן רב בשל גודלו וייחודו (הנעה כפולה) וצורתו הויזואלית המיוחדת (אכן, כך כתבו לנו ב.ב). צפי מסירת המוצר ללקוח אמור היה להסתיים בסוף נובמבר 2012, אבל לצערנו, הספק שדרכו נערכה ההזמנה הודיע לנו כי המלאי שהגיע בנובמבר לא אושר לפריקה בשל "בעיה מנהלתית" מול משרד התחבורה, וכי לכן הוא נדרש להוציא את המלאי מישראל ולהשיבו לארץ מוצאו. אנו נערכים לקבל את מלאי הגלגלים בחודש הקרוב, ולאחר כשבועיים נוכל לספק את הגלגל החלופי לכל בעלי ה-XV".

 

אז משרד התחבורה אשם בעיכוב באספקת הצמיגים, ולכן פנינו להסברים. התשובה: "משרד התחבורה בודק את הנושא מול היבואן"... כשביקשנו בכל זאת לדעת מדוע לא אושרו הצמיגים, קיבלנו תשובה נוספת, ברורה יותר: "המשרד אישר את הרכב עם גלגל חלופי המופיע ברישיון הרכב. על-פי תקנות התעבורה, באחריות היבואן לספק את הרכב עם גלגל חלופי.

 

"מבדיקה שנערכה עם יבואן הרכב, התברר כי החישוק של הצמיג שיובא על-ידו אינו עומד בקריטריונים של משרד התחבורה, המהווים תנאי לייבוא. עקב כך, יבואן הרכב לא סיפק את הרכב עם גלגל חלופי וצייד אותו בערכת ניפוח. תוך שבועיים אמורים להגיע לישראל החישוקים המתאימים, העונים לדרישת משרד התחבורה, ויוחל בשיווקם לבעלי הרכב".

 

גם אתם לא מבינים עדיין מדוע נפסלו הגלגלים שיובאו לארץ? גם לכם לא ברור מדוע נגרר העניין הזה על-פני חודשים ארוכים, בניגוד להבטחות היבואנית? גם לנו העניין ממש לא ברור. מה שכן מובן הוא שרוכשי הרכב קיבלו מכונית במפרט שונה משהזמינו, ולכן אינם יכולים לנהוג בה כפי שהיו רוצים. ולא, פיצוי הם לא קיבלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
סובארו XV - איך אפשר לנסוע בשטח?
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים