שתף קטע נבחר

דרמה בלופטהנזה: תציע טיסות מוזלות באירופה

חברת התעופה החליטה לפתוח במלחמה נגד החברות המוזלות ובקרוב תחל במהלך דרמטי להעברת כל פעילות הטיסה שלה באירופה לחברה-הבת ג'רמן ווינגס. מהלך זה יאפשר לה להציע טיסות זולות עם שירות מינימילי ובכך להתחרות ישירות בחברות כמו אייר ברלין וריינאייר. גם קו ישראל ברלין נכלל במהלך

מהלך דרמטי בלופטהנזה : חברת התעופה הגרמנית החליטה לפתוח במלחמה נגד חברות התעופה המוזלות ולחזק את חברת הבת שלה, ג'רמן ווינגס. במסגרת תכנית אסטרטגית של החברה היא מתכננת להעביר את כל פעילות הטיסות שלה בתוך אירופה, למעט אלה שבנמלי התעופה של מינכן ופרנקפורט, לג'רמן ווינגס.

 

קיצוץ בכנפיים: לופטהנזה משנה טיסותיה לת"א

ארקיע: שיבושים בטיסות הבינלאומיות והפנימיות

יונייטד: חברת התעופה שרוצה להשתלט על העולם

 

לצורך כך, החברה תעביר לחברת הבת כ-90 מטוסים עד שנת 2015. המטרה של לופטהזה במהלך זה, שהוא בבחינת מהפך, היא להתחרות בחברות התעופה אייר ברלין, ריינאייר, איזיג'ט וחברות תעופה לואו-קוסט (טיסות מוזלות) אחרות. זאת על ידי שימוש ברשת הנתיבים המסועפת שלה באירופה ויכולתה להציג מחירים תחרותיים על ידי הפעלת טיסות עם שירות מינימלי כפי שמפעילות חברות אלה. עם זאת במטוסים אלה תהיה מחלקת עסקים קטנה.

 

הטיסות יופעלו במטוסים מסוג איירבוס A320 עם כ-150 מושבים וקנדאר CRJ900 עם כ-80 מושבים.

 

על פי הידוע, לופטהנזה מתכוונת להמשיך לפעול בקו בין פרנקפורט ומינכן ואילו לקראת הקיץ, בהתאם לאישורים שיתקבלו מרשויות התעופה, להעביר את הפעילות של הטיסות בין תל אביב לברלין ובין תל אביב לדיסלדורף לחברת ג'רמן ווינגס. בכך היא למעשה תתחרה בצורה חריפה בחברת אייר ברלין על הקו לדיסלדורף ובחברות אייר ברלין, אל-על וישראייר בקו לברלין, שנחשב היום לקו פעיל ביותר.

 

החברה תקים מחלקת תיירים פרימיום

בנוסף למהפך זה, אתמול הודיעה חברת לופטהנזה כי היא מקימה מחלקת תיירים פרימיום כפי שיש בחברות תעופה זרות אחרות, וכפי שקיימת גם בחברת אל על. בלופטהנזה הודיעו כי מחלקה זו תותקן בכל מטוסי החברה שמבצעים טיסות ארוכות טווח וכי המטרה היא לאפשר לנוסעי מחלקת תיירים מחלקה נוחה יותר ולאנשי מחלקת העסקים מחלקה שתהיה זולה יותר. המהלך של התקנת המחלקה בכל המטוסים רחבי הגוף של החברה יימשך כשנתיים.

 

יצויין כי מחלקת התיירים פרימיום לא תותקן בקווים בין יעדי החברה בגרמניה לבין ישראל. חברת לופטהנזה שינמכה לפני חודש את הקו בין ישראל לגרמניה והפסיקה להפעיל בו מטוסים רחבי גוף. תחת זאת בקו מופעלים מטוסי איירבוס A 321 שבהם אין מחלקת עסקים אמיתית, אלא מחלקה שבה יש מושבי מחלקת תיירים רגילים, עם הטייה רגילה ומרווח רגליים כמו במחלקת התיירים.

 

ההבדל היחיד הוא שבכל שלשה של מושבים, המושב האמצעי ריק. בנוסף, בעת שינמוך השרות בקו לישראל, במטוסים אין מערכת בידור ובכלל זה גם לא מערכת שמע, לא מסכי טלויזיה ולא שום שירות שיש בו כדי לפנק את הנוסעים. לא את אלה שבמחלקת התיירים ולא את אלה שבמחלקת העסקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים