פורשה 911 GT3 קאפ - אם בא לכם להתחרות
תמורת 181 אלף יורו תוכלו לרכוש את מכונית המירוץ הרשמית של פורשה, ה-GT3 קאפ. מה תקבלו תמורת הסכום הזה? מכונית מירוץ מוכנה לזינוק
פורשה חשפה את ה-GT3 קאפ (Cup) החדשה, גרסת המירוץ הרשמית של ה-911. היא מבוססת כמובן על ה-991, הדור השישי של מכונית הספורט המצליחה בהיסטוריה. הקאפ גם מעניקה הצצה לגרסה עתידית נוספת, ה-GT3 לכביש.
גרסת הקאפ החדשה מתאימה לתקינת ה-GT3, שיצאה לדרך בשנת 2006 כגרסה עממית יותר של תקינת ה-GT1. ככזו, היא פופולארית מאוד באירופה, וכוללת משתתפות מקשת רחבה של יצרניות - בהן אסטון מרטין, פרארי ופורשה.
היא מצוידת במנוע בוקסר שישה צילינדרים, בנפח 3.8 ליטר ועם הספק מרבי של 460 כ"ס ב-7,500 סל"ד, תוספת של 10 כ"ס לעומת הדור הקודם. המנוע משודך לתיבת מירוצים ("Dog-type") עם שישה יחסי העברה, ולראשונה בפורשה גם עם תפעול באמצעות מנופים על גלגל ההגה. ה-GT3 קאפ מצוידת בהנעה אחורית.
כיאה למכונית מירוץ, הקאפ מוצעת עם כלוב התהפכות תקני, מושבי מירוץ וכל הציוד הנדרש. מנגד, היא אינה כוללת כל מותרות - החלונות לא נפתחים (מלבד חרכי איוורור), אין דיפון בתא הנוסעים ואין כריות אוויר. כל זאת במטרה לחסוך ככל הניתן במשקל.
לטענת פורשה, הגדלת בסיס הגלגלים (בדומה לדגם הסדרתי), צמיגים רחבים יותר ושינויים נוספים, הובילו ליצירת מכונית קלה יותר לנהיגה במגבלות. היא גם מצוידת בבלמים גדולים מבעבר, עם קוטר של 380 מ"מ מלפנים.
ה-GT3 קאפ תיוצר במפעל פורשה בשטוטגרט, על אותו פס ייצור כמו ה-911 הרגילה. מחירה גבוה - 181 אלף יורו (כ-900 אלף שקל), וניתן להזמין אותה בכל צבע שתבחרו, ובלבד שהוא לבן.