שתף קטע נבחר

חברת החשמל תפצה פי 2 על אי קריאת מונה

רשות החשמל תערוך שימוע לחברת החשמל, בעקבות עלייה של 2.8% בדילוג על קריאת מונה בחודשים האחרונים לעומת השנה שעברה. כיום, החברה מפצה את הצרכנים ב-12.5 שקל על "הערכת צריכה". ברשות מתכוונים להכפיל זאת ל-25 שקל

בחודשים האחרונים חלה עלייה של 2.8% בדילוגים יזומים על קריאת מונה של חברת החשמל, במקום קריאה בפועל כך לפי רשות החשמל. ברשות שוקלים עקב כך להכפיל את הקנסות המושתים חברת החשמל בגין אי שליחת קוראי מונים לשטח מ-12.5 שקל זיכוי לצרכן ל-25 שקל. עקב כך היא פרסמה שימוע פומבי.

 

  • חברת חשמל מעריכה חשבונות ומרוויחה מהמדד?

  • חברת החשמל: עדיף שהחשבון יהיה על שמכם

 

מדובר בנוהג בחברת החשמל, שלא לבדוק את המונים באופן קבוע, בעיקר במקרים בהם יש קושי להגיע למונה. עקב כך, בחברה נוהגים לעיתים לשלוח לבתי הצרכנים חשבון "הערכת צריכה", שמשמעותו היא שבחברה לא קראו את המונה המותקן מחוץ לבית הצרכן, אלא העריכו את הצריכה לפי ממוצע צריכה עונתי.

 

בחשבון "הערכת צריכה", החברה מחויבת לפצות את הצרכן ב-12.5 שקל, על עצם ביצוע הערכה במקום קריאת אמת. בחשבון הבא אחריו: החברה עורכת קריאת מונה בדיעבד ואף מחזירה לצרכנים כסף, אם ההערכה בחשבון הקודם היתה גבוהה מהצריכה בפועל. 12.5 השקלים הם בעצם קנס שרשות החשמל משיתה על חברת החשמל והיא משלמת זאת מכיסה. הכפלת הקנס תזיק עוד יותר לחברת החשמל וברשות מקווים שתהווה גורם הרתעה מפני השתרשות עמוקה יותר של נוהג דילוג על קריאת מונה.

  

הבעיה חמורה במיוחד אצל מצטרפי "חסכת הרווחת"

מרשות החשמל נמסר: "על מנת למזער תופעה שלילית זו, מפרסמת הרשות לשימוע אמות מידה שיצמצמו למינימום את מתן החשבונות המבוססים על הערכות. כמו כן, הרשות פונה לצרכני החשמל לפנות למוקד 103 של חברת החשמל ולדווח, במקרה שהחשבון מבוסס על הערכת צריכה, את קריאת המונה המדויקת.

 

"התנהלות זו של החברה מדאיגה ביחס כלל צרכניה בכלל, ובצרכנים המייצרים אנרגיה בטכנולוגיה פוטוולטאית ובצרכנים שהצטרפו להסדר 'חסכת הרווחת' בפרט. זאת, בשל העובדה כי החברה לא שלחה קוראי מונים אל השטח ולא קראה את נתוני צריכת החשמל של חלקם בפועל, אלא ביצעה הערכת צריכה סטטיסטית של צריכתם.

 

"בכך עולה חשש, כי הצרכנים שבוצע עליהם דילוג יזום המייצרים אנרגיה פוטוולטאית לא יזכו בחשבון החשמל שנשלח אליהם לכמות הזיכוי הנכונה המגיעה להם מהחברה וכן כי צרכנים הרשומים להסדרת 'חסכת הרווחת' ונערך בביתם דילוג יזום, קיבלו הערכת צריכת חשמל גבוהה, בעוד בפועל צריכתם הופחתה, אך הם לא יזכו להנחה המגיעה להם".

 

חברת החשמל נמסר בתגובה: "מדיניות חברת החשמל היא לקרוא את כל המונים ולהימנע מהליך דילוגים. בכל מקרה בו הלקוח חושב כי החשבון בהערכה שגוי הוא זכאי לפנות לחברה ולבקש תיקון חשבון והנושא מטופל מיידית.

 

"לעניין זה החברה יישמה לאחרונה כלים ממוחשבים המאפשרים ללקוחות לעדכן את קריאת המונה לצורך עריכת החשבון באמצעות אתר האינטרנט ובמערכת המענה הקולי ובמרכזי השרות 103 , כדי להקל על הנושא ולצמצם שגיאות. בכל מקרה , בסופו של תהליך, לאחר קריאת המונה בפועל, הלקוח משלם את חשבונותיו ע"פ קריאת המונה.

 

"נכון כי בחודשיים האחרונים בשל בעיות נקודתיות באזורים מסוימים ברחבי הארץ אכן, חלה עלייה קלה בשיעור הדילוגים היזומים, אך חברת החשמל סיימה לאחרונה תהליך הכשרה של 'קוראי מונים' אשר עם כניסתם המיידי לתפקיד ייצבו מחדש את מגמת הירידה לכדי רמה נמוכה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
שימוע: חברת החשמל תיקנס עוד יותר על אי קריאת מונה
צילום: shutterstock
מומלצים