האירופים קבעו: פיאט הכי נקייה, מרצדס מזהמת
צי הרכב של פיאט הוא הידידותי ביותר לסביבה, שכן בממוצע פולטות מכוניות המותג פחות מזהמים לסביבה מהמתחרות. את רשימת היצרניות בדו"ח סוגר מותג היוקרה הגרמני מרצדס
היצע הדגמים של פיאט היה הידידותי ביותר לסביבה בין מותגי הרכב ששווקו באירופה בשנת 2011, כך קובע דו"ח שמפרסמת כעת הפדרציה האירופית לתחבורה וסביבה. מהדו"ח המפורט ורב ההשפעה עולה כי דגמי המותג העממי בקונצרן הרכב האיטלקי, שחלקם הגדול עושה כיום שימוש במנועים מודרניים קטני-נפח, פולטים בממוצע פחות מזהמי סביבה מכל יצרניות הרכב הקיימות. טויוטה היפנית זכתה במקום השני בדו"ח, אשר הזכיר גם את המזהמות הגדולות.
דגמי פיאט פולטים לפי דו"ח הפדרציה 119.4 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ בממוצע, בטויוטה עומד הממוצע על 126.8 גרם, ואילו בפיז'ו-סיטרואן 127.4. במקום הרביעי רנו, לפני סוזוקי, פורד ויונדאי הממוקמת שביעית עם 134.2 גרם לק"מ נסיעה. את העשירייה הראשונה סוגרות ג'נרל מוטורס (אופל, שברולט), המקדימה את פולקסווגן וניסאן. את רשימת 15 המותגים המדורגים בדו"ח סוגרת דיימלר (מרצדס, סמארט) עם נתון ממוצע של 153.5 גרם בממוצע.
טויוטה ופיז'ו - במצב טוב במיוחד
הדו"ח מסכם גם את קצב ההתקדמות של יצרניות הרכב השונות, בהשוואה ליעדי הזיהום שנקבעו עבורן על-ידי האיחוד האירופי לקראת שנת 2015. מהסקירה עולה כי טויוטה ופיז'ו-סיטרואן כבר נמצאות מעבר לטווח היעד, שקובע רף זיהום ממוצע שחריגה ממנו תגרור קנס כספי כבד. שתי היצרניות רושמות רמת זיהום ממוצעת הנמוכה ב-0.3% מהרף שנקבע עבורן.
עבור פיאט היעד ל-2015 רחוק בשיעור כמעט-זניח של 0.3%, בעוד שפורד ופולקסווגן נדרשות לשיפור של 4%, רנו וב.מ.וו 4.4% ויונדאי והונדה לשיפור בשיעור של 5.5% ו-6.6% בהתאמה. את הפער הגדול ביותר מהיעד רושמת מאזדה - 12.5%. זו האחרונה הכריזה על תוכנית לשיפור בתחום זה באמצעות טכנולוגיה שהיא מכנה בשם "סקאי-אקטיב", ואשר הושקה מוקדם יותר השנה.
היצרנית | נתוני 2011 | יעד ל-2015 | שיפור נדרש |
פיאט | 119.4 | 119.1 | 0.3% |
טויוטה | 126.8 | 127.2 | עומדת ביעד |
פיז'ו-סיטרואן | 127.4 | 127.8 | עומדת ביעד |
רנו | 131.4 | 125.7 | 4.4% |
סוזוקי | 131.6 | 119.5 | 9.2% |
פורד | 132.2 | 127 | 4% |
יונדאי | 134.2 | 126.9 | 5.5% |
ג'נרל מוטורס | 135.4 | 131.2 | 3.2% |
פולקסווגן | 137.3 | 131.8 | 4% |
ניסאן | 142.9 | 129.3 | 9.5% |
ב.מ.וו | 144.8 | 138.4 | 4.4% |
הונדה | 144.9 | 135.2 | 6.6% |
מאזדה | 146.6 | 128.3 | 12.5% |
וולוו | 151.4 | 144.2 | 4.7% |
דיימלר | 153.5 | 138.3 | 9.9% |
יעדי 2015 נקבעו על-ידי האיחוד האירופי, במסגרת תקני הזיהום העתידיים ובהתאם לתמהיל מבחר דגמי כל יצרנית