מפלצת מוטורית בדרך - 2,800 כ"ס ו-450 קמ"ש
עולם מכוניות הספורט יתרחב בקרוב. יצרנית מכוניות ספורט חדשה מגרמניה בשם רוטרי סופרקארס תציע מכונית על עם מנוע שישחרר הספק מרבי לא יאמן, ומהירות מרבית מטורפת
יצרנית גרמנית חדשה בשם "רוטורי סופרקארס" (Rotory Supercars), מאיימת לגזול מבוגאטי את הבכורה בפלח ה"יש לנו המון כוח, וכך נשכנע אתכם לרכוש אותנו" של תעשיית הרכב. היצרנית הקטנטנה ולא-מוכרת, שהוקמה אך לפני שנתיים, מבטיחה להתחיל בקרוב בשיווק מכונית-על אקזוטית עם לא פחות מ-2,800 כ"ס, שתאיץ למהירות מרבית של 450 קמ"ש לפחות. לשם השוואה לבוגאטי החזקה ביותר, ה"ויירון סופר-ספורט", הספק מרבי של 1,200 כ"ס ומהירות מרבית של 415 קמ"ש.
הגרמנים לא מספקים בינתיים מועד שיווק או מפרט טכני מלא של הדגם, וגם שמו הרשמי עדיין חסוי. מהעיצוב תוכלו להתרשם - באופן חלקי בלבד - באיור היחיד שזמין כרגע. מה שכן ידוע הוא שלדגם החדש, שצפוי להציע מנוע מרכזי והנעה אחורית, תהיה יחידת כוח רוטורית.
צפו בווידאו: הסבר טכני על מרכיבי מנוע וואנקל ודרך הפעולה שלו
מנוע רוטורי, או בשמו האחר "וואנקל" (Wankel) - על שם הממציא הגרמני פליקס וואנקל - הוא מנוע בעירה פנימית שעושה שימוש בלהבים במקום בוכנות וצילינדרים שגרתיים. המנוע הומצא בשנות ה-50 בזמן שוואנקל עבד עבור יצרנית הרכב NSU, שפשטה רגל עקב עלויות הפיתוח הגבוהות. ייחודו בנפח הקטן, סל"ד עבודה גבוה והספק מרבי מרשים ביחס למידותיו. מנגד חסרונותיו - מלבד עלות התכנון הגבוהה - הם תצרוכת דלק גבוהה (ובהתאם רמת הזיהום) ואמינות מכנית ירודה.
לאחר השימוש במכוניות NSU ולמרות ששורה של יצרניות רכשו את תוכניות הייצור שלו, נמצא מנוע הוואנקל כיום בשימוש כמעט בלעדי על-ידי מאזדה. זו הציעה מבחר עשיר יחסית של דגמים עם מנוע רוטורי לאורך השנים, עד שלפני כשנה הופסק ייצור הדגם האחרון עם מנוע זה - ה-RX-8 הספורטיבית. כיום, גורלו של המנוע הרוטורי במאזדה לוט בערפל, ובשלב זה עדיין אין אישור רשמי לכוונת היצרנית להחזירו בדגם חדש.