ב.מ.וו M6 גראן קופה בתמונות רשמיות
עם צמד מגדשי טורבו ו-560 כ"ס, מכונית הספורט-סדאן-קופה של ב.מ.וו תציע מהירות מרבית של 305 קמ"ש. והמחיר?
ב.מ.וו חשפה תמונות רשמיות של ה-M6 גראן קופה (Gran Coupe), גרסת הסדאן של הסדרה 6. ואחרי גרסאות ה-M של הקופה והקבריולה, גם כאן תקבלו מנוע V8 חזק וביצועים מרשימים: 560 כ"ס, 69.3 קג"מ, מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-305 קמ"ש (250 בגרסאות הבסיס). כל זאת במכונית שתעלה בגרמניה החל מ-129 אלף יורו (635 אלף שקל לפני מסים מקומיים). שיווקה שם יחל במאי 2013, לישראל עדיין אין תוכניות שיווק.
ה-M6 גראן קופה נהנית מעיצוב ברוח דגמי M - כלומר ספורטיבי ואגרסיבי בהשוואה לדגמים הרגילים. לחלק מהשינויים גם משמעות ליעילות האווירודינמית, אחרים נועדו כדי לחסוך במשקל - למשל גג שיוצר מסיבי פחם, חומר חזק וקל משקל בהשוואה לפלדה השגרתית.
לגרסה החזקה ביותר של הגראן קופה יש מרכב ארבע דלתות וארבעה מושבים. מנועה, בנפח 4.4 ליטר, מצויד בשמונה צילינדרים, צמד מגדשי טורבו ובהספק מרבי (560 כ"ס) המתקבל ב-7,200 סל"ד. את המומנט המרשים, 69.3 קג"מ, הוא מספק כבר החל מ-1,500 סל"ד. המנוע מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
יש גם מתלי M מתכווננים וספורטיביים הכוללים הנמכה והקשחה, ואיך אפשר בלי חישוקי "20 בעיצוב מתאים. לפי בדיקות המעבדה של ב.מ.וו, תצרוכת הדלק של הדגם החדש - שנעזר במערכת עצור-סע לחסכון בדלק - תעמוד על 10.1 ק"מ לליטר בממוצע. פליטת פחמן דו-חמצני תעמוד על 232 גרם לק"מ בממוצע.
בתא הנוסעים יוצעו שלל פינוקים, בהם מושבי עור, בקרת אקלים עם שליטה נפרדת לנהג וכל אחד משלושת הנוסעים וחיבור בלוטות' ו-WiFi הכולל אפשרות לגלישה באינטרנט דרך מערכת המולטימדיה בסיוע טלפון חכם. האבזור יכלול גם מערכת לסיוע בחנייה, מצלמת נסיעה לאחור, תצוגה עילית ומערכת תאורה אוטומטית - שמזהה תנועה מלפנים ומעבירה בהתאם בין אורות דרך ("גבוהים") לאורות מעבר ("נמוכים").
ומה איתנו? מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר ל-ynet כי לפי שעה אין תוכניות לשיווק ה-M6 גראן קופה בישראל.