שתף קטע נבחר

 

כוח ישראלי: האנימטור שהתברג בתעשיית המשחקים

מוקי וייסבורד הפך לאנימטור במקומות הכי חמים בתעשיית הגיימינג העולמית. בדרך הוא גם עבד בסרטים כמו מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים וגברים בשחור 2. איך הוא עשה את זה, ואיך גם אתם יכולים לעשות את זה?

איך הגיע ישראלי, שעד גיל עשרים ידע מעט מאוד על משחקי מחשב או תלת-מימד, לעבוד בשנים האחרונות כאנימטור ב-EA על המשחק היקר ביותר בהיסטוריה, Star Wars: The Old Republic?

 


 

עוד ב-games:

Ghost Recon Future Soldier: המשך בתוכניות

 

בשביל מוקי וייסבורד, הסיפור המקצועי מתחיל במהלך שירותו הצבאי בנ"מ בתחילת שנות התשעים, שם הכיר חבר שלימד אותו את עקרונות המידול בתלת-ממד ופתח לפניו את דלתות עולם הגרפיקה הממוחשבת. "הופתעתי ממה שניתן לעשות באמצעות מחשבים", מספר וייסבורד שמוסיף כי התגלית הזו, יחד עם צפיה ראשונה בסרט האנימציה החלוצי של פיקסר, "צעצוע של סיפור", שכנעה אותו שהנפשה תלת-מימדית היא התחום אותו הוא רוצה ללמוד.

 

וויסבורד מספר כי ידע שהוא רוצה ללמוד את כל התחום מהבסיס. לצערו, באותה התקופה לא היו בתי ספר בארץ שהציעו את תוכנית הלימודים הזו. הוא נעזר בשגרירות האמריקאית שסיפקה לו רשימת בתי ספר לאנימציה ואמנות בכל רחבי ארה"ב. אחד מבתי הספר ברשימה היה "רינגלינג" בפלורידה - אליו הוא התקבל בסופו של דבר.

  

למרות קשיי העזיבה, ארבע שנות הלימודים בלו בפלורידה היו חוויה חיובית מתחילתה ועד סופה. אווירה ששילבה בין סולידריות לתחרותיות דחפה את וייסבורד להצטיין, והוא אף הכיר במהלך הלימודים את אשתו לעתיד, טיפני. בסוף השנה הרביעית הגיעו לבית הספר נציגים של אולפני אנימציה שונים כדי לעבור על תיקי עבודות של סטודנטים ולהציע עבודה למבטיחים שבהם. וייסבורד קיבל הצעה שלא יכול היה לסרב לה מאולפן האפקטים המיוחדים של ג'ורג' לוקאס, ILM. בכך וויסבורד מצא עצמו משתלב בצוות האנימציה שעזר ליצור את הפרק השני של "מלחמת הכוכבים", ומאוחר יותר המשיך לעבוד על האפקטים של "גברים בשחור 2".

 

 

עוד ב-games:

להתראות אציו, ותודה על החיסולים

 

מאפקטים למשחקים

"זה היה חלום שהתגשם: הכרתי שם אמנים מדהימים והופתעתי ממוכנותם לעזור ולחלוק את הידע שלהם עם מתחילים. אני רק רציתי לספוג כל פיסת מידע ועזרה; עבדתי שם שנה וחצי ונהניתי מכל רגע", אומר וייסבורד. אבל העובדה ש-ILM היה אולפן לאפקטים מיוחדים הגבילה את החופש היצירתי שלו כאנימטור, ועודדה אותו לחפש מקום שבו יוכל להתנסות בצד הקריאטיבי של המקצוע. לאחר ששמע מחבר שבתעשיית המשחקים אנימטורים עובדים לצד מעצבים ומתכנתים, ויש להם השפעה חשובה על המוצר הסופי, הוא החליט לעבור לטקסס - אחד ממרכזי תעשיית הגיימינג בארה"ב.

 

המעבר שוב השתלם. בטקסס החל וייסבורד לעבוד עבור חברת Midway על משחק הפעולה מגוף ראשון Area 51 (עם דייויד דוכובני בתפקיד הראשי), ואף קודם לעמדת אנימטור בכיר. וייסבורד מאמין שיש לזה קשר לזהותו כישראלי: "אני חושב שהעובדה שהיה לי נסיון צבאי עזרה לי במצבים של לקיחת החלטות, וצוות הניהול הרגיש שאם יכולתי לפקד בצבא הישראלי, אז אפשר להפקיד בידי צוות אנימטורים".

 

מחייזרים למלחמת הכוכבים

השלב הבא בקריירה שוב הגיע ביוזמתו של וויסבורד, שלאחר השלמת Area 51 ומשחק ההמשך שלו, Area 51: Blacksite, הגיש את מועמדותו לאחד מאולפני המשחקים המצליחים של העשור האחרון, חברת Bioware הקנדית (חלק מחברת המשחקים האמריקאית הגדולה EA) - והתקבל. היה זה בשלבים המוקדמים של פיתוח משחק תפקידים המוני שאפתני בהיקפו (גם אם לא בעקרונות המשחק שלו, שרובם נמשכו מ-World of Warcraft המצליח) בתקציב משוער של מאתיים מיליון דולר, ביקום מלחמת הכוכבים. וויסבורד הצטרף לצוות האנימציה העסוק מעל לראש של Star Wars: The Old Republic, משחק שהושק בסופו של דבר בסוף 2011, לאחר כחמש שנות פיתוח.

 

"זה היה די אירוני", מתאר וייסבורד את הקשת ששרטטה הקריירה שלו - "עזבתי את ILM, שם עבדתי על סרט מלחמת הכוכבים, רק כדי לחזור אחרי כמה שנים אל המותג ולעבוד על משחק 'מלחמת הכוכבים', ואני אפילו לא מעריץ גדול של הסדרה". ב-Bioware יכול היה וייסבורד לחזור וללכלך את הידיים בעבודה עצמה, לאחר שבשנה האחרונה שלו ב-Midway, כמנהל, הוא היה עסוק מדי בפגישות וישיבות. יקום המשחק האקזוטי, המלא יצורים שונים ומשונים מרחבי גלקסיה בדיונית, אפשר לצוות ההנפשה של Bioware להתפרע. בין השאר בילו האנימטורים הרבה שעות מול סרטי טבע כדי לחקור איך בעלי חיים שונים זזים ומתנהגים וליישם את זה על עולם החי החוצני של המשחק.

 

 

עוד ב-games:

יוצרי סימסיטי מנמקים את הצורך בחיבור רציף לרשת

 

החיים כאנימטור גיימינג 

אז מה בעצם עושים אנימטורים בתעשיית הגיימינג? נתחיל מזה שהם לא משחקים כל היום. וויסבורד מסביר: "בניגוד למה שהרבה אנשים חושבים. זו עבודה כמו כל עבודה, למרות שעדיין יש לנו שולחנות פינג פונג ועמדות משחק באולפן. היא כוללת דד ליינים לחוצים, שעות עבודה ארוכות והמון סבלנות וזמן. מצד שני, העבודה בתעשיית המשחקים יכולה להיות מאוד מתגמלת. יצא לי לעבוד כאנימטור צמוד למעצבים ראשיים ולהציע רעיונות משלי לעיצוב או לתנועה. כאשר אני מקבל יצור, אותו אני צריך להנפיש, הוא מגיע עם רשימת פעולות שהוא צריך להיות מסוגל לבצע. הרבה פעמים יש לי רעיונות והצעות להתנהגות ולצורת התנועה שלו. אני עורך את הרשימה, מציג את זה בפני האחראים וזה יכול לא מעט פעמים להיכנס למשחק. זה החלק שאני הכי אוהב בעבודה על משחקי מחשב: שלב הפיתוח של הדמויות, בו אני מכין אנימציות ראשוניות של החזון שלי. זה המקום שאני מרגיש בו הכי יצירתי".

 

האתגר הבא

לאחר סיום העבודה על The Old Republic עבר וייסבורד לאתגר הבא, והיום הוא עובד באולפן ידוע אחר, Retro Studios, מפתחת שעובדת כבר שנים בשותפות צמודה עם נינטנדו ויצרה עבור הקונסולות שלה משחקים מצטיינים כמו טרילוגיית Metroid Prime ו-Donkey Kong Country. בנוסף הוא הפך לשותף בפרוייקט ישראלי, בית ספר מקוון לאנימציה, ציור ותלת-מימד בשם "פריים ביי פריים". להקמתו חברו כמה אנימטורים ישראלים מצליחים ובהם אבנר גלר מפיקסר, גיא ברעלי ולירון טופז מדרימוורקס.

 

"בתקופה שאני חיפשתי מקום טוב ללמוד בו נאלצתי לנסוע עד פלורידה. זה לא שלא קיבלתי מזה הרבה, אבל זה גם היה כרוך בהרבה הקרבה אישית והוצאה מאוד גדולה של כסף. המטרה של בית הספר היא להציע מקום לכל מי שמעוניין ללמוד אנימציה ברמה הכי מקצועית, במחיר הגיוני לשוק הישראלי ובעברית".

 

למרות שהוא אישית לא יוכל להגיע, שלושת מקימי "פריים ביי פריים" האחרים ינחו "יום אנימציה" בסינמטק תל-אביב בשישי הקרוב, ה-28.12, שבסיומו יביעו חוות דעת על תיקי עבודות שיוצגו להם. וייסבורד ציין שהוא ישמח לקבל פניות מייל מקוראים שמתעניינים בתחום לכתובת mookie@fbfanimation.com .

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אודי יוגב, games.co.il
דארת' משהו בפוזה אופיינית
צילום: אודי יוגב, games.co.il
צילום: אודי יוגב, games.co.il
הכוח איתו
צילום: אודי יוגב, games.co.il
מומלצים