God of War: משחק המוות או חסד האלים
משחק מרובה משתתפים בגוד אוף וור? זה כבר לא מיתוס. טל פורסט קיבל לידיו את גרסת הבטא של Ascension ויצא לבדוק מה קורה כשזורקים חבורה של לוחמים יוונים זועמים למשחק של קרייטוס
בשלושת המשחקים הראשונים של המגה-להיט של סוני God of War, וזה בלי לקחת בחשבון את הכותרים הניידים המצויינים, הספיק הגיבור קרייטוס לרמוס, לבתר ולקטול את רוב פנתיאון האלים והיצורים האגדיים של המיתולוגיה היוונית. כנראה לאור המחסור באלים צעירים יותר לחיסול, החליטו סוני והמפתחים באולפני סנטה מוניקה להשיב את קרייטוס לימיו כלוחם ספרטני ירוק שרק נתקל לראשונה בציניות העקובה-מדם-בני-תמותה של האלים.
עוד ב-games:
מלבד הקמפיין לשחקן יחיד יכיל לראשונה משחק גוד אוף וור החדש, Ascension, גם מצב ריבוי משתתפים בו יופיעו לוחמים שריריים, זועפים ומומחים בביתור האנטומיה האנושית לא פחות מקרייטוס עצמו. זכיתי להתנסות מעט בגרסת הבטא הסגורה של מצב ריבוי המשתתפים, ורשמי לפניכם.
האיליאדה, אפילוג: נקמת הטרויאנים
משחקיות ריבוי המשתתפים של Ascension מציגה שתי קבוצות לוחמים אגדיות מההיסטוריה היוונית, הספרטאנים והטרויאנים, אשר מאז אותה אי-הבנה פעוטה בטרויה שורר ביניהם סכסוך דמים רב שנים ובלתי פתיר, לפחות עד שיופיע פה סוס של עץ. מזמיני המשחק מראש יוכלו לקבל גישה ללוחמים אגדיים מהמיתולוגיה בכלל ואפוס טרויה בכלל, כגון אכילס. החלטתי לבחור בטרויאנים, לאור חיבתי הקבועה לאנדרדוג, וכפי שיתגלה בהמשך, מוטיב הלוזר ימשיך ללוות אותי במהלך הבטא.
כל שחקן מולטי מתבקש לאחר בחירת דמותו גם לבחור אל אשר יהיה פטרונו: שליט הימים והסערות פוסידון, מלך השאול ועולם המתים האדס, אדון המלחמה ארס או זאוס, שליט הפנתיאון היווני. בגרסת הבטא, זאוס וארס בלבד ניתנים לבחירה, כאשר לכל אל יתרונות משלו: לוחמיו של ארס כבדים, חזקים ומסוגלים להטיל לחשי אש הרסניים, בעוד שנציגיו של זאוס זריזים יותר, ושולטים ברזי קסמי הברק.
צידו הכואב של הפטיש
לאחר שבחרתי את הישות האלוהית למענה אלחם ואמות, הציעה לי הבטא שני מצבי משחק: קרב Deathmatch טיפוסי של ארבעה שחקנים שמנסים להרוג זה את זה כמה שיותר פעמים או משחק "חסד האלים" הקבוצתי, בו מתמודדות שתי קבוצות של ארבעה לוחמים כל אחת.
הלחימה כוללת אלמנטים מוכרים ממשחקי God of War: ניתן לבצע מכות מהירות, כבדות, מהלכים מיוחדים וקומבואים, וכן להשתמש בקסמים. זה מהנה במיוחד לבחון את הקרב הברוטאלי והמהיר של הסדרה מול מתחרים אחרים, וגרם לי להבין במהרה עד כמה יכולות הלחימה החובבניות שלי - מספיקות ככל שהן לרמת הקושי הרגילה של העלילות לשחקן יחיד של הסדרה - מתגמדות ביחס לשחקנים מומחים.
עוד ב-games:
כמובן שזה לא יהיה משחק GoW ללא מהלכי סיום ברוטאליים, והמולטיפלייר מכיל כאלה בשפע, החל מביתור האויבים לשניים באמצעות חרב ענקית או מעיכתם באמצעות פטיש נבזי. במצב ריבוי המשתתפים החיסולים מוסיפים אלמנט מעניין של סיפוק או השפלה, תלוי באיזה צד של הפטיש אתה נמצא. אני ביליתי הרבה מזמני בצד של השניצל.
מצב ה-Deathmatch מציב ארבעה לוחמים מסוקסים בקרב שרק הומרוס, עם הכשרון שלו לאלימות פואטית, יכול לעשות לו צדק במילים. הקרב מתרחש בזירה קטנה מלאת הפתעות קטלניות: בגרסאת הבטא מדובר בזירתו של הרקולס, עליה משקיף הלוחם האגדי מן הצד, ומדי פעם מצטרף כדי להפליא מכותיו וברקיו במתחרים. ניצחון בקרב מושג על ידי צבירת הכי הרבה נקודות בין כל המתחרים, אשר מחושבות על פי כמות החיסולים, המהלכים המיוחדים והשלמת שאר אתגרים תוך כדי קרב.
הזירה כוללת כלי משחית שונים בהם ניתן להשתמש, כגון כידון עטוי ברקים, אלת ברזל בעל כוחות אלוהיים או להבי השרשרת המפורסמים של קרייטוס עצמו. בנוסף לנשקים משולבים בזירה גם רכיבים סביבתיים מעניינים, כגון מלכודות אכזריות, נקודות לחידוש מלאי החיים וכוח הקסם, או תיבות אוצר עם בונוסים אקראיים.
עין הטיטאן
סגנון המשחק המעניין יותר, כאמור, הינו "חסד האלים". כאן מתחרות שתי קבוצות על ברכת אלי האולימפוס, כאשר צבירת נקודות היא הפעם צוותית. זו מתנהלת באופן דומה לניקוד משחק ה-deathmatch, מלבד הבדל אחד חשוב: הטיטאן עצום המימדים שחולש על הזירה, וחיסולו הוא הדרך הנועזת ביותר לזכות בקרב. הזירה שהייתה זמינה למצב זה בבטא היא "מדבר הנשמות האבודות", שם אסור לעד, או לפחות עד שנהרוג אותו, הציקלופ פוליפימוס בשרשראות ענק.
עוד ב-games:
מצב משחק זה הינו כאוטי ביותר לא רק בגלל הכפלת מספר השחקנים אלא עקב השתתפותו הפעילה של הטיטאן, שמנסה למחוץ את החרקים בעלי הסיכות הדוקרות אשר מתרוצצים בזירה שמתחתיו. אור כישוריי הדלים בלחימה פנים אל פנים, העדפתי לקחת על עצמי תפקיד תומך ולצוד מלכודות, לשמור על נקודות מפתח, לבצע מדי פעם מניקור לטיטאן וכל פעילות אחרת שתעזור לצוות אבל תחסוך ממני השפלה נוספת מצד הצוות הספרטני.
לקראת סוף הקרב האלים מתערבים ושולחים ללוחמים האמיצים את תשורת חנית האולימפוס, אשר מאפשרת לחסל סופית את הטיטאן על ידי ניתוח עין עמוק. בשלב זה האמיץ שבבני החבורה אץ לבצע את המלאכה המסוכנת, שכוללת קרבה מסוכנת לראשו של הקיקלופ, בעוד חבריו מנסים להגן עליו מפני היריבים, שינסו לחסום את המהלך בכל מחיר.
עוד ב-games:
השתתפות בקרבות, בין אם ניצחתם או לא, תזכה את הלוחמים בנקודות ניסיון, בהם ניתן להשתמש על מנת לשדרג את הלוחם ויכולותיו. ניתן לאבזר את הלוחם במיטב האופנה היוונית המשוריינת, בחצאיות לחימה מסוגננות, לשפר את כלי הנשק שלו, ולרכוש יכולות וקסמים חדשים. האם הוא יחזיק מעמד בעשרות שעות של משחק ויקים לעצמו קהילה גדולה מספיק כדי לעודד המשך משחק ופיתוח בכיוון? נצטרך להמתין ולראות לאחר צאת Ascension ל-PS3 באמצע מרץ הקרוב.