שתף קטע נבחר
 

אפונה וגזר: פער של 90% במחירים באינטרנט

השוונו את מחירי השילוב הפופולרי, אפונה וגזר, כפי שהוא נמכר במדפים הווירטואליים של רשתות השיווק, והממצאים הניבו פערים גבוהים במחירי מוצרים זהים. התוצאות לשיפוטכם

עונת הפסטיבלים של חנוכה, בשילוב החורף, העלו בי הרגשת חמימות נוסטלגית. זכרונות של פסטיבלי שנות ה-80 מלווים אותי. אותה תמימות מקסימה של במה פשוטה, כוריאוגרפיה נקייה ושיר שהושמע פעם אחת ע"י האומן ואז פעם שניה ע"י ילד ששר את אותו שיר בדיוק. כל אלו כבשו את לבבות הורינו ואותנו כילדים, והם מלווים אותנו עד ימים אלו ממש בהיותנו דור הורים בעצמנו.

 

 

שיר כמו "חורף", אותו ביצע על במות הפסטיבל גידי גוב עם הילד (היום האיש) שלום בן משה, ואשר זכה במקום השלישי ב- 1982, או "הופה היי" שזכה במקום השני ב-1983, שולחים אותנו בתוך אלפית שנייה לתקופה אחרת (בין אם נודה בכך או לא).

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

עם הימים פגשנו אינספור גירסאות לשירים נוספים כמו "אין לי כסף" (1984) וכמובן "תנו לגדול בשקט" (בשמו הלא רשמי - אפונה וגזר) שזכה במקום האחרון ב-1981 אך נחקק בזכרונותינו כמקום ראשון (לבטח בליבי).

 

אז למען אותו זיכרון של "חורף", ו"אפונה וגזר" שהביאוני עד הלום, וכהרגלנו בקודש, בחרנו באופן אקראי חמישה מוצרי אפונה וגזר מהמדפים הווירטואליים של אתר ההשוואות שלנו, סידרנו מההפרשים הגבוהים לנמוכים ולהלן התוצאות:

 


אפונה וגזר - השוואת מחירים ברשת

אפונה וגזר - השוואת מחירים ברשת
מוצר יצרן מותג כמות בגר ארץ ייצור שופרסל ישיר מגה באינטרנט רמי לוי באינטרנט הפרש בין המחיר הגבוה לנמוך - ב-%
אפונה ירוקה 500 גרם סוגת סוגת 500 ישראל 1.51 ש' 1.37 ש' 0.79 ש' 91%
אפונה וגזר 800 גרם תנובה סנפרוסט 800 ישראל 2.39 ש' 2.60 ש' 1.49 ש' 75%
אפונה רגילה גדול 560 גרם זנלכל יכין 560 ישראל 1.40 ש' 1.44 ש' 0.98 ש' 47%
גזר גמדי סנפרוסט 800 גרם תנובה סנפרוסט 800 ישראל 2.08 ש' 2.60 ש' 2.00 ש' 30%
אפונה וגזר - מותג רשתי לא ידוע רשת 550 לא ידוע 1.15 ש' 1.18 ש' - 2%

המחיר מחושב לפי מחיר ל- 100 גרם/מ"ל

המחירים נכונים לתאריך ה- 17/12/2012

 

ומה עם ההפרשים?

את הטבלה סידרנו מההפרש הגבוה ביותר לנמוך ביותר ובדקנו היכן הכי זול לקנות. ההפרשים כבר הפכו מטרידים. הללו מתחילים בכ-2% (בהיעדר מותג מקומי מקביל של רמי לוי באינטרנט) ומזנקים עד לכ-91% (כמעט פי 2!) בין המחיר היקר לזול ביותר עבור אותו מוצר בדיוק.

 

ולמי התואר....את תואר הרשת הזולה עבור מבדק ישראלי מהיר זה, גורפת רשת רמי לוי באינטרנט, אשר היתה הנמוכה ביותר ב-4 מתוך 5 המוצרים בטבלה (נעדרה במוצר אחד).

 

ואת התואר המפוקפק של הרשת הווירטואלית היקרה נעניק עבור בדיקה מהירה זו לרשת מגה באינטרנט, בהפסד לא ממש צמוד של 4-1 מול יריבתה וסגניתה - שופרסל ישיר.

 

ואיפה הכובע?

ולמרות שמרבית המוצרים מיוצרים בישראל (מסומנים בסימון הכובע טמבל המסורתי בצבע כחול לבן - פירגון רצוי ומומלץ) עדיין לא ברור: מדוע הצרכן צריך לשלם 91% יותר עבור אותו מוצר ישראלי ברשתות שונות?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים