שתף קטע נבחר
 

מכוניות יוקרה לא בטוחות יותר - כעת זה רשמי

סדרת מבחנים נוספת בשיטה המחמירה ביותר של ארגון חברות הביטוח בארה"ב, מגלה כי מכוניות עממיות אינן בהכרח פחות בטיחותיות מדגמי יוקרה. למעשה, ההיפך הוא הנכון

אחרי הכשלונות המהדהדים של מכוניות יוקרה במבחן בטיחות, והתוצאות המאכזבות של מכוניות מיני זולות , מחזירות המשפחתיות את הכבוד לתעשייה. 13 מתוך 18 מכוניות משפחתיות שנבחנו במבחן בטיחות חדש ומחמיר במיוחד של ארגון חברות הביטוח בארה"ב, זכו לציון בטיחות מרשים. לשם השוואה, רק שלוש מתוך 11 יוקרתיות בגודל דומה שנבחנו בפעם הקודמת, זכו בציון גבוה.

 

 

צפו בנשיא ה-IIHS מסביר את תוצאות המבחן

 

המבחן החדש מדמה פגיעה חזיתית חדה (רק רבע מהחרטום) של רכב ברכב אחר או במכשול. עד עתה נהוג היה לבחון פגיעה של 40%, גם במבחני ה-Euro NCAP, או אף 100% (חרטום-אל-חרטום) במבחנים פדרליים שונים. יש להזכיר כי ככל ששטח הפגיעה קטן יותר, כך מתרכזת יותר אנרגיה בנקודה מסוימת ומקשה על אבזור בטיחות מקובל להתמודד עם הפגיעה.


סדרת המבחנים השנייה בשיטה החדשה - משפחתיות עממיות

סדרת המבחנים השנייה בשיטה החדשה - משפחתיות עממיות
הדגם ציון בטיחות לפי ה-IIHS
הונדה אקורד* טוב
סוזוקי קיזאשי טוב
קרייזלר 200 מתקבל על הדעת
דודג' אוונג'ר מתקבל על הדעת
פורד פיוז'ן** מתקבל על הדעת
הונדה אקורד קופה מתקבל על הדעת
קיה אופטימה מתקבל על הדעת
ניסאן אלטימה מתקבל על הדעת
סובארו לגאסי מתקבל על הדעת
סובארו אאוטבק מתקבל על הדעת
פולקסווגן פאסאט* מתקבל על הדעת
מאזדה 6* מתקבל על הדעת
ניסאן מקסימה מתקבל על הדעת
שברולט מאליבו** גבולי
יונדאי סונטה גבולי
פולקסווגן ג'טה גבולי
טויוטה קאמרי** עלוב
טויוטה פריוס V עלוב

* דגם השונה מזה שמשווק בישראל

** דגם שיושק בישראל בעתיד

 

במבחן השני בסדרה, נבדקו משפחתיות עממיות המשווקות באמריקה. מתוך ה-18 שנבחנו, שבע נמכרות או יימכרו בקרוב בישראל - בהן פולקסווגן ג'טה, טויוטה קאמרי (שתגיע אלינו בחודש אפריל), סובארו לגאסי ואאוטבק וקיה אופטימה.

 

מצטיינות המבחן היו הונדה אקורד (הדגם האמריקאי שלא משווק אצלנו) וסוזוקי קיזאשי, שזכו לציון "טוב" - הגבוה ביותר במבחני התאחדות חברות הביטוח לבטיחות בדרכים. בציון "מתקבל על הדעת" זכו קרייזלר 200, דודג' אוונג'ר, פורד פיוז'ן (שתשווק אצלנו באמצע שנה הבאה כמונדיאו), הונדה אקורד קופה, קיה אופטימה, ניסאן אלטימה ומקסימה, סובארו לגאסי ואאוטבק, פולקסווגן פאסאט (דגם אמריקאי שונה מישראל) ומאזדה 6 (דגם אמריקאי שונה מישראל).

 

בסך הכל זכו 13 דגמים בציון מתקבל על הדעת או יותר, לעומת שלוש משפחתיות יוקרתיות בלבד (ראו טבלה למטה). חמש מכוניות דורגו בציון "גבולי" ומטה, ובכלל זה שני דגמי טויוטה שזכו לציון הנמוך ביותר האפשרי - "עלוב" (הקאמרי החדשה ופריוס V שאינה משווקת בישראל). בציון גבולי זכו שברולט מאליבו (הדור החדש שעוד לא הגיע אלינו), יונדאי סונטה ופולקסווגן ג'טה.


תוצאות מבחן הבטיחות הקודם בשיטה החדשה - יוקרתיות

תוצאות מבחן הבטיחות הקודם בשיטה החדשה - יוקרתיות
הדגם ציון בטיחות לפי ה-IIHS
אקורה TL טוב
וולוו S60 טוב
אינפיניטי G מתקבל על הדעת
אקורה TSX (הונדה אקורד) גבולי
ב.מ.וו סדרה 3 גבולי
לינקולן MKZ גבולי
פולקסווגן CC גבולי
אודי A4 עלוב
לקסוס ES עלוב
לקסוס IS עלוב
מרצדס C קלאס עלוב

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים