לקסוס שוברת שיא: חצי מיליון מכוניות כלאיים
יצרנית היוקרה היפנית מצטרפת לחברה האם טויוטה, ושוברת שיא במכירת כלי רכב היברידיים. חצתה את קו חצי המיליון, שבע שנים אחרי רכב הכלאיים הראשון מתוצרתה: RX 400h
מזל טוב ללקסוס, שהפכה השנה ליצרנית היוקרה הראשונה בעולם שמכרה יותר מחצי מיליון מכוניות כלאיים. שבע שנים אחרי שהשיקה את ה-RX 400h, רכב הכלאיים הראשון שלה, חטיבת היוקרה של טויוטה מכרה כ-506 אלף מכוניות עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי, 126 אלף מתוכן באירופה ויותר מ-850 יחידות בישראל.
ממכונית כלאיים בודדת בשנת 2005, הרחיבה לקסוס את היצע הדגמים ה"ירוקים" לשישה: בשנת 2006 נוספה מכונית סאלון (GS 450h), ב-2007 לימוזינת פאר (LS 600h) ובשנת 2009 מכונית הכלאיים הייעודית הראשונה של לקסוס, ה-HS 250h. בשנת 2011 לקסוס הפכה למותג היוקרה הראשון בעולם שמציע קומפקטית כלאיים, עם ה-CT 200h המשווקת גם בישראל. האחרונה להצטרף למבחר היא ה-ES 300h, שהושקה השנה באמריקה.
הדגם ההיברידי הראשון של לקסוס, ה-RX 400h, צויד במנוע שישה צילינדרים עם נפח של 3.3 ליטר ו-211 כ"ס, ובצמד מנועים חשמליים. החזק מביניהם
הניע את הגלגלים הקדמיים וסיפק 167 כ"ס, החלש סיפק 68 כ"ס לגלגלים האחוריים. מערכת הכלאיים של ה-400h איפשרה תנועה חשמלית במהירות של עד 60 קמ"ש, מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות ותצרוכת דלק מכובדת לרכב פנאי יוקרתי של 14.5 ק"מ לליטר בממוצע.
מבין דגמי הכלאיים של לקסוס, ה-RX אחראי ליותר ממחצית מהמכירות (259 אלף יחידות). אחריו ה-CT 200h הצעירה (122 אלף) וה-HS 250h עם 56 אלף יחידות מאז השקתה. מאז הושקה ספינת הדגל ההיברידית של לקסוס, ה-LS 600h, נמכרו ממנה 29 אלף יחידות. מחיר דגם זה, שמציע מנוע V8 בנזין ושני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 445 כ"ס, מתחיל בישראל מ-890 אלף שקל.