פיאט תייצר ג'יפ, על בסיס דגמי פיאט כמובן
פיאט הודיעה על כוונתה להשקיע מיליארד יורו בכדי לייצר באיטליה רכב פנאי חדש של ג'יפ - על בסיס פלטפורמה של פיאט. והוא לא יהיה היחיד
אחרי ההשתלטות על קרייזלר, פיאט מעבירה ייצור של מותגים אמריקאים לאיטליה. יצרנית הרכב האיטלקית הכריזה על תוכנית שאפתנית להסטת חלק מייצור דגמי ג'יפ לאירופה, בתקווה לשפר את התחרותיות ביבשת המצויה במשבר. חלק מהדגמים הללו ישווקו גם מחוץ לאירופה, ועשויים להגיע בעתיד לישראל.
בהודעה של פיאט נמסר כי היצרנית תשקיע סכום עתק של מיליארד יורו (קרוב לחמישה מיליארד שקל), שישמש לפיתוח וייצור דגמים חדשים במפעל מלפי בדרום איטליה. הדגמים שייוצרו במפעל יהיו גרסאות תאומות של ג'יפ ופיאט - רכבי פנאי קטנים שישווקו תחת שני המותגים. שם אפשרי לגרסת ג'יפ הוא סקאמפ (Scamp, "פרחח"), בעוד שגרסת פיאט צפויה לקבל את השם 500X. רמז עבה מאוד לעיצוב ה-500X ניתן כבר לפני מספר חודשים באירוע סגור שערכה פיאט.
פיאט 500X כפי שנחשף באירוע סגור לפני מספר חודשים
שני הדגמים החדשים יתחרו בפלח הצובר בשנים אחרונות תאוצה - רכבי פנאי קטנים. בין השחקנים המובילים בו נמנים ניסאן ג'וק ופורד אקוספורט, ויצרניות רבות יצטרפו אליו בשנים הקרובות. מדובר בכלי רכב קטנים יותר מרכבי הפנאי הנמכרים ביותר בישראל כיום (פנאי קומפקטי), דוגמת מאזדה CX-5 ויונדאי i35.
ההשקעה במלפי, שמייצר כיום את הפונטו, היא חדשות טובות לתעשייה האיטלקית. זאת, לאחר שבחודשים האחרונים הייצור במפעל הופסק לתקופות ארוכות בשל הירידה החדה בביקוש לפונטו באירופה. פיאט הכחישה מספר פעמים שמועות לגבי האפשרות שהמפעל ייסגר, בין היתר בגלל לחץ כבד שהופעל על-ידי הממשל האיטלקי למניעת פיטורי עובדים איטלקים.
גם דגמי ג'יפ קומפקטיים על בסיס פיאט
לצד הייצור במלפי, פיאט צפויה לייצר - לפחות באופן חלקי - גם דגמים גדולים יותר של ג'יפ באיטליה. מחליפם של ג'יפ קומפאס ופטריוט (שיאוחדו לדגם אחד בשנת 2014), ייוצר אף הוא באחד מפסי הייצור של פיאט ביבשת הקלאסית. גם כאן תהיה פלטפורמה משותפת לאמריקאים ולאיטלקים - אותה אחת המשמשת את אלפא רומיאו ג'ולייטה ודודג' דארט.