שתף קטע נבחר

כמה זמן צריך להמתין לחלק חיוני ברכב?

במשך כחודשיים טורטר בעל טנדר מסוג מיצובישי האנטר על-ידי מוסך מורשה של חברת כלמוביל, תוך שהוא מגלה כי חלקים חשובים במערכת הבלימה כלל לא נמצאים במלאי החברה בארץ. זה לא צריך להיות כך

זה סיפורו של א', בעל בית דפוס אשר רכש באוגוסט 2011 טנדר מסוג מיצובישי האנטר, לצרכי עבודה. לטנדר הורכב ארגז על-ידי מרכיב מורשה מטעם חברת כלמוביל, יבואנית הרכב. בספטמבר 2012 היה הטנדר מעורב בתאונת דרכים, בעקבותיה חייב היה א' להחליף מספר חלפים ובהם ציר אחורי, דלת תא מטען ומשאבת ABS. ב-9.10.12 הוכנס הטנדר לתיקון במוסך מורשה של החברה, כאשר א', מקווה שהתיקון יארך מספר ימים בלבד.

 

מיצובישי האנטר (ארכיון) (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
מיצובישי האנטר (ארכיון)(צילום: רועי צוקרמן)

 

אולם אז התברר לו כי במוסך ובמחסן החלפים של היבואן, חסרים חלקים שנדרשו לתיקון. לציר האחורי שהוזמן מחו"ל נדרשו 15 ימים להגיע, למשאבת ה-ABS שמונה ימים. בכל מקרה, לאחר שהוחזר לו הרכב מתוקן, המשיכה נורית ה-ABS לדלוק, לדבריו, כל לחיצה על דוושת הבלם הניבה רעש מוזר. הרכב הוחזר למוסך אך גם לאחר שלושה שבועות של "אשפוז", לא נמצא פתרון.

 

"פניתי למרכז השירות של החברה, שלחתי פקסים וביקשתי שיחזרו אלי, אבל כל פניותי לא נענו", כתב לנו א'. לדבריו, היחס אליו במוסך היה מצוין, אך הרכב החלופי שקיבל - דייהטסו סיריון - לא יכול היה לשמש אותו לצרכיו הכוללים לא רק עבודה, אלא גם פעילות התנדבותית שונה.

 

גם לנו העניין נראה תמוה, ולכן פנינו לחברת כלמוביל כדי לקבל הסברים. התשובה הייתה פשוטה: לצורך התיקון צריך להזמין חלק יקר מחו"ל. החלק אמנם הוזמן, אבל לוקח זמן עד שהוא מגיע ארצה. במפתיע, בכלמוביל הבהירו שהעמידו לרשותו של א' רכב חליפי מסוג מיצובישי האנטר, זהה לזה שנמצא במוסך.

 

א' גיחך כאשר שבנו אליו עם התשובה הזו. "לאחר שהתלוננתי כי הדייהטסו סיריון אינו עונה על צרכי, החליפו לי אותו ביונדאי i30, אף הוא רכב פרטי שלא ענה לצרכי. לאחר 15 ימי המתנה נוספים הודיעו לי מהמוסך שהחלק (משאבת ABS) הגיע מחו"ל, אבל גם בו הייתה תקלה ושוב הוזמן חלק חדש מחו"ל. כשהצעתי להרכיב משאבה חליפית בינתיים, הסבירו לי שדבר זה אסור על-פי חוק. לאחר שמונה ימי המתנה נוספים שוב הודיעו לי שהמשאבה הגיעה, אבל ניסיונות ההרכבה שלה לא צלחו שכן היא אינה מתאימה...".

 

"ב-8.11, חודש לאחר שהרכב הוכנס לראשונה למוסך, פנה אלי בעל המוסך וביקש שאחזיר את הרכב השכור כי עלות ההשכרה גבוהה. "הוא הציע להעמיד לרשותי את מכוניתו הפרטית, אבל זו לא התאימה לי . בעקבות כך שכרו עבורי מכונית נוסעים אחרת מסוג שברולט, תוך הבטחה שיעבדו על רכבי בסוף השבוע כדי שאוכל לקבלו בראשית השבוע. אלא ששוב לא הצליח המוסך להתגבר על הבעיה.

 

"ב-13 בנובמבר צלצל אלי מנהל האזור של כלמוביל - כנראה בעקבות הפניה שלכם - כדי להסביר לי מדוע התיקון נמשך זמן כה רב. הוא הורה למוסך להחליף לי את השברולט בטנדרון מסוג פיז'ו פרטנר, אלא שכעבור יומיים קיבלתי טלפון מהמוסך לבוא ולהחליף אותו בטנדר האנטר. למעשה נתנו לי את הטנדר לסוף השבוע, לא משהו שממש עוזר לי בעבודה. ביום שני ה-15.11.12 קיבלתי טלפון נוסף מהמוסך. הפעם הסבירו שהטנדר שלי מוכן, שכן הורכבה בו משאבת ABS חלופית. מוזר, אבל פתאום הרכבה כזו אינה מנוגדת להוראות משרד התחבורה", כתב לנו א'.

 

"העניין הוא שבינתיים אני נוסע עם טנדר שמשמיע רעשים מוזרים מהציר האחורי, ואילו ה-ABS אינה פועלת כהלכה. לחיצה על דוושת הבלם גורמת לקפיצות מוזרות, ואני שוב ממתין לחלק חדש שצריך להגיע מחו"ל", המשיך וסיפר א'. "בנוסף, התאורה בארגז המטען לא פועלת, ואין אורות בלם. הם ניסו לגלגל את האשמה על מרכיב הארגז, למרות שהוא מתקין שפועל לפי הוראות שלהם", סיים.

 

אז פנינו שוב לכלמוביל כדי לקבל הסברים, והובהר לנו - ב-16 בדצמבר - שיחידת ה-ABS החסרה הגיעה סופסוף למוסך. "כבר ביום שבו הגיע החלק למוסך נערכה שיחה בין בעל המוסך לבין הלקוח כדי שיגיע למוסך להשלמת התיקון, אבל הוא הודיע כי אינו יכול להגיע", משום שהטנדר במשימות עבודה וכי יתאם עם המוסך את המועד להכנסת הרכב לתיקון".

 

האמנם? א' מצדו טען כי אף אחד לא התקשר אליו. "אף אחד לא הודיע לי שהחלק הגיע למוסך", אמר לנו. "אני הוא זה שפנה למוסך כדי שיטפלו בינתיים ברעשים ובחיבורי החשמל לארגז הרכב. ואז ניסו להטיל את האחריות על מרכיב הארגז. רק אחר כך הסכימו לתקן את התקלה. הם אלה שביקשו ממני לדחות את מועד הכנסת הרכב לתיקון עד לשובו של בעל המוסך מחופשה, כלומר ל-26 בדצמבר. ובכל מקרה, אני עומד על כך - אף אחד לא הודיע לי שיחידת ה-ABS החדשה הגיעה. אני שמח לשמוע שזה המצב".

 

פנינו שוב לחברה (ב-17.12), והפעם זה עבד. שכן א' זכה לשיחת טלפון, ממש מספר דקות לאחר שהתקשרנו אנחנו שוב, ובו התבקש להכניס את הטנדר להשלמת הטיפול. ולאחר מספר דקות הודיע לנו א' שגם מנהל השרות של כלמוביל שאל אם הכל בסדר, והודיע הוא עוקב אחר התיקון. חזון אחרית הימים ממש, ועדיין נותר לגלות אם הניתוח יצליח הפעם.

 

אבל בכל מקרה, השתלשלות העניינים מצד החברה, אשר טרטרה במשך חודשיים את הלקוח, תוך שמסתבר כי חסרים לה חלקים חיוניים (ABS למשל) במלאי, ממש לא ראויה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מה קרה להאנטר של א'?
צילום: אלי שאולי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים