גם עובדי חברת החשמל רוצים תוספות שכר
הסכמי השכר הקיבוציים של עובדי חברת החשמל הגיעו לסוף תוקפם והעובדים דורשים העלאה של כ-2,000 שקל. גורמים בהנהלה: "הם מושפעים מעובדי הרכבת ונמל אשדוד"
אחרי שקט יחסי ביחסי העבודה בחברת החשמל , בתקופה הקרובה עלולות להתחדש בה המהומות מהעבר: על רקע ההסכמים שהשיגו עובדי הרכבת ועובדי נמל אשדוד, עובדי החברה שנמצאים בראש טבלת מקבלי השכר במשק דורשים אף הם לקבל תוספות שכר.
רון-טל: עובדים יפוטרו והטבת החשמל תבוטל
4 בנקים ילוו לחברת החשמל 2 מיליארד שקל
2013: נקודת המפנה במשק האנרגיה הישראלי?
הסכמי השכר הקיבוציים של עובדי חברת החשמל הגיעו לסוף תוקפם, והעובדים החלו במשא ומתן חשאי מול ההנהלה ודורשים שורה של הטבות לשכר הבסיס שלהם ותוספות שכר של אלפי שקלים. "השקט התעשייתי בחברה מסתיים בתחילת השנה", אמרו גורמים בקרב עובדי החברה. מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, מתכוון לדרוש מהם דווקא להפחית את שכרם, ונראה שהמשבר הוא רק שאלה של זמן.
עובדי חברת החשמל מככבים זה שנים בראש טבלאות השכר. המציאות כמובן מסובכת יותר. בעוד שבחברה יש עובדים ותיקים שמרוויחים משכורות גבוהות שמגיעות לעשרות אלפי שקלים, ישנם גם עובדים רבים אחרים שמקבלים משכורות נמוכות באופן משמעותי.
בנוסף, אחת הבעיות המרכזיות בשכרם של עובדי חברת החשמל היא שחלק ניכר משכרם מורכב מהטבות רבות שצברו עם השנים (חלקן הטבות שזכו לביקורת ממבקר המדינה) ומשעות נוספות רבות, שמותירות אותם עם פנסיה נמוכה באופן משמעותי מרמת השכר אליה הורגלו לאורך השנים. תנאי השכר נעשים בעייתיים יותר למי שלא זוכה להימנות עם עובדי דור א' בחברה.
בחודש יוני הסתיימו הסכמי העבודה הקיבוציים בחברת החשמל, והעובדים צפויים לקבל במשכורת הנוכחית תוספת של כ-1.5%. באחרונה החלו העובדים במשא ומתן מול הנהלת החברה על הסכם השכר החדש. לדברי גורמים בחברה, "הדרישות שלהם מושפעות מההצלחות שהשיגו עובדי הרכבת וההטבות להן זכו עובדי נמל אשדוד".
ככל הידוע, הטבות השכר שדורשים עובדי חברת החשמל עומדות בממוצע על כ-1,500-2,000 שקל. בנוסף, הם דורשים הכללת סעיפים רבים בשכר הבסיס שלהם.
בחברת החשמל יש כ-12 אלף עובדים, ולתוספת כזו יש השפעה משמעותית על הוצאותיה ובסופו של דבר גם על חשבון החשמל שלנו. הדיונים בנושא נמצאים בשלבים ראשוניים בלבד, ועדיין לא עברו לשלב של החלפת הצעות רשמיות.
בימים האחרונים חשף יו"ר דירקטוריון החברה, יפתח רון-טל, כי עלות הרפורמה המתוכננת בחברה, עלות שכוללת בתוכה בעיקר את התנאים שדורשים העובדים כחלק מהסכמתם לרפורמה, תגיע ל 5-6 מליארד שקל. רון-טל טוען כי העלות הזו תוחזר למשק תוך 5-8 שנים. במסגרת הרפורמה אמורים לפרוש כ-2,000 עובדים. בין נציגות העובדים, בראשותו של מיקו צרפתי, להנהלת החברה בראשותם של המנכ"ל אלי גליקמן והיו"ר רון-טל יש הסכמות על סעיפים רבים הנוגעים ליישום הרפורמה.
מהנהלת חברת החשמל נמסר: "בימים אלה מנהלת החברה מו"מ עם ארגון העבודים בעניין דרישותיהם".
הכתבה התפרסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"