נפצעה בשגב אקספרס - ותובעת מאות אלפי ש'
לקוחה שביקרה עם משפחתה במסעדת שגב אקספרס בתל אביב טוענת כי נפצעה קשות לאחר שרסיסי צלחת שנשמטה מידו של אחד המלצרים, חתכו את רגלה. בתביעה לפיצוי בסכום של עד 2.5 מיליון שקל היא טוענת: בעלי המסעדה דחסו סועדים רבים ככל האפשר על חשבון הדאגה לבטיחות ובריאות הסועדים
סועדת שנפצעה במסעדת שגב אקספרס תובעת 390 אלף שקל. בתביעה שהגישה נגד המסעדה ברמת החייל, בתל אביב, טוענת התובעת כי נפצעה קשות לאחר שרסיסי צלחת שנשמטה מידו של אחד המלצרים, חתכו את רגלה. מלבד ההוצאות המיידיות, מבקשת התובעת פיצוי על נזק עתידי - רפואי ותעסוקתי, בהתאם לגבול סמכות התביעה של בית משפט השלום - העומד על 2.5 מיליון שקל.
- מעסיק, קבל טיפ: כך תעסיק מלצרים באופן חוקי מלצרית בקפה קפה: הורידו משכרי על איחורים
- מכתב אישום נגד מסעדה שזיהמה את הכנרת
בתביעה, שהוגשה היום (ב') לבית משפט השלום בתל-אביב, נטען כי בכך שבעלי המסעדה דחסו סועדים רבים בצפיפות, הם אחראים לתאונה. לטענת התובעת, מטפלת בנעמ"ת ומדריכת כושר בתחילת דרכה, כתוצאה מהפציעה היא הפכה מאישה פעילה ובריאה לשבר כלי.
בכתב התביעה נטען, כי התאונה, שאירעה באוגוסט 2011, נגרמה בעת שהתובעת ובני משפחתה הגיעו למסעדת שגב אקספרס כדי לחגוג את יום ההולדת של בתה. נציגי המסעדה, שהייתה הומה וצפופה ביותר, הושיבו אותם בשולחן צמוד ביותר לשולחן של סועדים אחרים.
כשמלצר עבר במעבר הצר שבין השולחנות, נטען, כי צלחת שהחזיק בידו נשמטה ונשברה לרסיסים, ואלה חתכו את רגלה השמאלית של התובעת. לאחר שקיבלה טיפול רפואי ראשוני מרופא שסעד במקרה במקום, טענה התובעת, כי הובהלה לבית החולים בעודה שותתת דם, שם אובחנה הפגיעה הקשה בעצבי הרגל.
לטענתה, גם היום, למעלה משנה מאז המקרה ולאחר שעברה ניתוח והליך שיקומי ארוך, היא עדיין סובלת מכאבים כרוניים, ונותרה עם 30 אחוזי נכות, כך שאינה יכולה לבצע פעולות פשוטות ביותר, וודאי שלא לשוב לעבודה כמטפלת ומדריכת כושר.
"עד ליום הגשת כתב התביעה, יותר משנה לאחר האירוע, סובלת התובעת ממצוקה נפשית עקב תסמונות CRPS ועל מנת שלא להכביר במילים נצטט מדברי המומחים – 'מדובר בחולים הסובלים מפגיעה ביד או ברגל, פגיעה עצבית הגורמת לכאב עצום שהסובלים ממנו מתארים כבלתי ניתן לשאת בו. עם חלוף הזמן האיבר מתנפח, מתעוות, הופך להיות קר, קשה ולא ניתן לגעת בו'", נכתב בכתב התביעה.
בכתב התביעה נטען, כי בעלי המסעדה ראו לנגד עיניהם רק את הרווחים הכלכליים, כשהחליטו לדחוס סועדים רבים ככל האפשר על חשבון הדאגה לבטיחות ובריאות הסועדים.
לכתב התביעה צורפה חוות דעת של מומחה בתחום הנדסת הבטיחות, ד"ר אליעזר ביקלס, אשר קבע כי "הרצון להציב מספר מרבי של שולחנות במסעדה ברור ובסיסו כלכלי. אולם כאשר הנתבעת שקלה את הצבת השולחנות היה עליה לקחת בחשבון את מידת המעברים המינימאלים שנקבעו בתקנות וזאת על מנת לאפשר מעבר בטוח, ללא התקלות / מעידה / תמרון מסוכן, של המלצר... בכך אין ספק שהתאונה היתה נמנעת".
לטענתה, כתוצאה מהפציעה הקשה ברגלה ולאור מצבה הנפשי היא לא יכולה לשוב לעבוד, וספק אם תצליח לעבוד בעתיד, ועל כן ביקשה פיצוי של 390 אלף שקל, בין היתר, על הפסדי השתכרות, הוצאות רפואיות, סיוע של צד שלישי, כאב וסבל.
התביעה הוגשה בידי עורכי הדין עמיקם חרל"פ ועמית קרמר, ממשרד עו"ד עמיקם חרל"פ ושו"ת.
בעלי המסעדה, משה שגב, מסר בתגובה: "אם היה ואחד האורחים נפגע ולא נהנה, נעשה הכל בשביל לפצות אותו, ולטפל בו ולדאוג לו עד שיצא מאושר ומסופק. במקרה המדובר - אני לא יודע על מה זה. נבדוק את זה ונעשה הכל כדי שהאורח יהיה מרוצה, בדיוק כפי שאם אני הייתי נפגע במסעדה אחרת, הייתי רוצה שידאגו לי".
לעיון בכתב התביעה המלא
לאתר המשפט הישראלי "פסקדין "
השתתף בהכנת הידיעה: יאיר חסון