שתף קטע נבחר
 

פורד מתאוששת: מכרה יותר מ-2 מיליון השנה

פורד מכרה ב-11 החודשים הראשונים של השנה יותר משני מיליון כלי רכב, שנה שנייה ברציפות מאז שהמשבר בארה"ב פרץ בסוף שנת 2007. פורד פוקוס - המכונית הנמכרת ביותר בעולם

פורד רושמת שנה שנייה ברציפות של מכירות החוצות את רף השני מיליון כלי רכב בארה"ב, היצרנית היחידה שרושמת הישג זה מאז פרץ המשבר הכלכלי בסוף שנת 2007. מותג הבית של פורד הוא כיום מותג הרכב הגדול באמריקה, והוא מוביל על פני שברולט של ג'נרל מוטורס וטויוטה. בדירוג הקונצרנים ממוקמת פורד עדיין שנייה באמריקה, אחרי ג'נרל מוטורס (כולל שברולט, קאדילק, GMC וביואיק). אגב, בדירוג העולמי פורד ממוקמת רביעית, אחרי טויוטה, ג'נרל מוטורס ופולקסווגן.

 

פורד חצתה את רף ה-2 מיליון. הפוקוס - הנמכרת ביותר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פורד חצתה את רף ה-2 מיליון. הפוקוס - הנמכרת ביותר(צילום: רועי צוקרמן)

 

מכירות פורד בארה"ב עלו ב-5% בחודשים ינואר-נובמבר 2012, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הם עמדו על 2.03 מיליון מכוניות, או כ-2.1 מיליון כולל מכירות מותג היוקרה של פורד, לינקולן. למרות הצמיחה, פורד לא הצליחה להדביק את קצב הגדילה של השוק כולו - שצמח ב-14% השנה בעקבות העלייה בביקוש לכלי רכב בכלל, וחזרת הלקוחות לאולמות התצוגה של טויוטה והונדה אחרי הקריאות לתיקון ואסון הטבע ביפן.

 

בפורד מסבירים כי כושר הייצור, שירד כמענה לצניחת המכירות בכלל השוק בשנת 2008, עדיין אינו מספיק לרמות הביקוש הנוכחיות. ביצרנית שינו לפני מספר שנים את אסטרטגיית המכירות, ואיחדו את מרבית הדגמים העיקריים תחת מפרט דומה. זאת, כחלק מתוכנית ה-"One Ford" של מנכ"ל היצרנית, אלן מולאלי. תוכנית זו הובילה לכך שהפוקוס הפכה למכונית גלובאלית שנמכרת בעיצוב זהה באירופה וארה"ב, ואילו המונדיאו האירופית והפיוז'ן האמריקאית אוחדו לדגם אחד (עם אותו עיצוב אך עדיין עם שמות שונים לכל שוק).

 

למהלך נרשמת הצלחה לפחות בכל הנוגע לפורד פוקוס ולפיאסטה (גם הסופר-מיני משווקת כעת בארה"ב עם אותו עיצוב). פורד מדווחת כי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הפוקוס הייתה המכונית הנמכרת ביותר בעולם - כך על-פי נתונים של מכון המחקר R.L Polk. יש לציין כי טויוטה חלקה בעבר על נתון זה, וטוענת כי הדגם הנמכר ביותר הוא הקורולה מתוצרתה.

 

בישראל, הנתונים ברורים יותר: ב-11 החודשים הראשונים של השנה נמכרו 15,108 יחידות מדגם הפוקוס של פורד, קרוב ל-8% מכלל מכירות הרכב בישראל. מדגם הקורולה נמכרו אצלנו 7,548 יחידות, ויחד עם האוריס (קורולה האצ'בק) עמד המספר על 8,933 מכוניות (נתח שוק של 4.6%).

 

לפי פורד, המותג שהמציא את פס הייצור הסדרתי מחזיק בשני מקומות נוספים ברשימת חמשת הדגמים הנמכרים בעולם - הטנדר הוותיק מסדרת ה-F ממוקם במקום הרביעי בעולם (זהו כלי הרכב הנמכר ביותר באמריקה), בעוד שהפיאסטה ממוקמת במקום החמישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד מונדיאו החדשה, שנמכרת באמריקה תחת השם פיוז'ן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים