שתף קטע נבחר
 

כבר היום: מחיר המכוניות המשפחתיות מזנק

דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, מדווחת כבר היום על ייקור מכוניות משפחתיות בשיעור של אלפי שקלים. היבואניות הגדולות האחרות צפויות ללכת בעקבותיה. התייקרות נוספת צפויה אחרי הבחירות

ההתייקרות הצפויה במחירי מכוניות משפחתיות כבר כאן. יבואנית פורד ומאזדה, חברת דלק מוטורס, מפרסמת היום (ג') את מחירוני 2013, הכוללים ייקור של 1,500 עד 3,000 שקל במחירי מכוניות משפחתיות. לרוב, דלק מוטורס היא הראשונה שקובעת את מדיניות התמחור, ויבואניות רכב אחרות צפויות כעת לייקר את המכוניות הפופולאריות שלהן בשיעור דומה.

 

פוקוס: המכונית הנמכרת בישראל מתייקרת בעד 3,000 שקל (צילום: רונן טופלברג ) (צילום: רונן טופלברג )
פוקוס: המכונית הנמכרת בישראל מתייקרת בעד 3,000 שקל(צילום: רונן טופלברג )

 

על-פי המחירון שמפרסמת היבואנית, מחירי גרסאות שונות של פורד פוקוס - המכונית הנמכרת בישראל ב-2012 - התייקרו ב-2,000 עד 3,000 שקל. לעומת זאת, מחירה של מאזדה 3, לשעבר המכונית הנמכרת בישראל - שספגה ירידה דרמטית בהיקף המכירות בשנה החולפת - עלה ב-1,500 שקל בלבד, וזאת רק בגרסה הבסיסית המיועדת לחברות ליסינג.

 

כדאי לזכור כי עליית המחירים משפיעה גם על המס החודשי שמשלמים עובדים שמקבלים רכב צמוד ("שווי שימוש"). המס נקבע כאחוז קבוע ממחיר המחירון (2.48%), ולכן כאשר מחיר מכונית מתייקר ב-1,000 שקל - המס עולה בכ-25 שקל. למשל, מי שיקבל כעת פורד פוקוס חדשה ישלם כ-3,150 שקל בחודש, במקום כ-3,075 שקל ב-2012.

   

המחיר עלה? גם שווי השימוש יעלה 

בכיר בשוק הרכב הסביר לאחרונה כי הסיבה לייקור מכוניות פופולאריות, נובעת מכך שיצרניות הרכב מעלות את המחירים שבהן נמכרות המכוניות ליבואניות. לדבריו, "יצרניות הרכב באירופה נמצאות במצוקה קשה, ובמקרים כאלה יש בדרך כלל שתי אפשרויות - או שאנחנו נהנים ממחירים טובים יותר בגלל עודף היצע, או שהיצרניות מצמצמות את היקף הייצור, מקטינות את ההיצע ומעלות מחירים. מה שקורה עכשיו, הוא האפשרות השניה".
מחירי מכוניות 2013: פורד ומאזדה

מחירי מכוניות 2013: פורד ומאזדה
דגם מחיר חדש מחיר 8/2012
פורד פוקוס 1.6 "טרנד" 127,000 124,000
פורד פוקוס 2.0 "טרנד" 133,000 130,000
פורד אקספלורר SEL 250,000 242,000
מאזדה 3 "אקטיב" 125,500 124,000
מאזדה CX-5 "אקזקיוטיב" 165,000 162,500

 

עם זאת, עד לאחרונה העריכו בשוק הרכב כי עליית המחירים תהיה משמעותית יותר, וכי ההתייקרות בקטגוריית המשפחתיות עשויה להגיע ל-5,000 שקל. אלא ששינויים בשערי המטבע - למשל, היחלשות משמעותית של הין היפני - הקטינו את שיעור הייקור.

 

את השפעת השינויים האחרונים בשערי החליפין, אפשר לראות היטב במחירון החדש שמפרסמת היום יבואנית מאזדה. חלק מהדגמים של היצרנית היפנית לא התייקרו כלל, למשל ה-2 וכמה מגרסאות ה-3, והייקור המרבי מגיע לכ-2,500 שקל במחירי חלק מגרסאות רכב הפנאי CX-5.

 

ראוי להזכיר כי לאחר הבחירות צפויה התייקרות נוספת במחירי המכוניות, כתוצאה משינויים ב"מיסוי ירוק" - נוסחה שקובעת הטבות מס למכוניות שפולטות כמות מופחתת של מזהמים. השינויים יביאו להחמרה בקריטריונים הנדרשים לקבלת הטבות מס, ולכן יגרמו להתייקרות.

 

השיעור המדויק של הייקור אינו ידוע, אך בכירים בשוק הרכב מעריכים כי מכוניות משפחתיות עשויות להתייקר בכ-2,000 עד 3,000 שקל נוספים. מכוניות יוקרה ורכבי פנאי, שאינם זוכים כיום להטבות מס משמעותיות - וחלקם אינם מקבלים הטבות כלל - לא יושפעו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 3: רק הגרסה הבסיסית תתייקר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים