שתף קטע נבחר

מוטוגוצי שוב כאן, עם ארבעה דגמים אטרקטיביים

המותג האיטלקי שכיכב על כבישי הארץ בשנות ה-80, עושה קאמבק מעניין. עם ארבעה דגמים שונים הפונים לקהלים ייעודיים, ותגי-מחיר תחרותיים במיוחד

לא בכל יום חוזר לארץ מותג אופנועים לאחר היעדרות של למעלה מ-20 שנה, במיוחד מותג נפוץ ומוכר בעבר. אך הפעם זה קורה. מוטוגוצי לא הציגה אמנם את שיא הטכנולוגיה בעת פריחתה כאן בשנות ה-80, אך בהיעדר אלטרנטיבה יפנית, היתה מהבודדות להציע אופנועים, עד היעלמה בתחילת שנות ה-90. היום, עם חזרתה לכבישי ישראל, מדובר בכלים שונים לגמרי - ואל תלכו שולל אחר העיצוב הנוסטלגי לעיתים.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

מוטוגוצי של היום מתפקדת תחת כנפי פיאג'ו, ומציעה אופנועים שנבנו וירדו מפס ייצור תחת עינם הפקוחה של מהנדסים מיומנים - שונה משמעותי מהחבורה הרומנטית של פעם בכפר הקטן מנדלו די לאריו. החברה נותרה אמנם נאמנה לתצורת המנוע הייחודית ( V-טווין רוחבי מקורר אוויר) וגל הינע, אך כל קשר בין האופנועים של היום לכלים נוטפי השמן של פעם, מקרי בהחלט. בהתאם, כל דגמי מוטוגוצי שיימכרו כאן, יהנו משנתיים אחריות מלאה ללא הגבלת ק"מ.

 

 (צילום: תומר פדר) (צילום: תומר פדר)
(צילום: תומר פדר)

 

בעופר-אבניר, היבואנית לישראל, מגדירים את אופנועי המותג כמייצגי אופנוענות קלאסית, הוותיקה והרגועה יחסית. "היה לנו חשוב להביא את המותג הזה. גם לאור הביקוש, אך בהחלט לאור המגמה הכלל עולמית שמקבלת ביטוי בישראל. קהל מבוגר יותר, בשנות ה-40, 50 ואף 60 של חייו, המעונין לחוות שוב את הרכיבה, או כאלה המגלים אותה רק עתה", אומרים באבניר.

 

עבורם יש כעת בארסנל המקומי ארבעה דגמים שונים הנושאים תג-מחיר תחרותי. אגב, אם תרצו דגם אחר של המותג שאינו מיובא לארץ באופן סביר, באבניר מבטיחים להיענות בחיוב.

 

הראשון שבהם הוא הסטלביו 1200 NTX, אופנוע רב-משימתי אשר הגיע ארצה במקור כדי להתמודד מול ב.מ.וו R1200GS כאופנוע עבור משטרת התנועה. הסטלביו הוצג עוד ב-2008, ומציע גרסת ארבעה-שסתומים למנוע הגדול. ההספק המרבי עומד על 105 כ"ס. לארץ תגיע רק גרסת ה-NTX הקרבית אשר קורצת לרכיבת שטח מזדמנת, וכוללת צמיגים ייעודיים ושפע אבזור כמו ABS ומערכת בקרת משיכה, מגיני מנוע וזיווד מקורי. תג-מחיר של 130 אלף שקל הופך אותו לזול מב.מ.וו מקביל (מזווד) בכמה עשרות אלפי שקלים.

 

שני ברשימה הוא ה-V7רייסר, אופנוע בסיסי בעיצוב רטרו מרהיב, בעיקר בגרסה שתגיעה ארצה. מראה הקפה-רייסר שהיה נפוץ באירופה של שנות ה-60 וה-70 חובק מנוע 744 סמ"ק עם כ-50 כ"ס צנועים. אך המראה, הפרטים והאבזור, שובי עין ולב. עם תג-מחיר של 79 אלף שקלים, הרייסר הוא הזול בדגמי מוטוגוצי שמגיע ארצה, ומייועד להתחרות בעיקר בקאוואסאקי W800. באבניר שוקלים גם להביא גרסאות זולות יותר של האופנוע, במחיר התחלתי של כ-70 אלף שקלים - זול משמעותית מקטנועי-על מודרניים.

 

V7, עיצוב מרהיב בשלל גרסאות, ותג-מחיר אטרקטיבי במיוחד ()
V7, עיצוב מרהיב בשלל גרסאות, ותג-מחיר אטרקטיבי במיוחד

 

דגם מרהיב נוסף הוא הגריסו V8, אופנוע עירום בו הושקע זמן רב בעיצוב ייחודי. המנוע זהה לזה של הסטלביו אך מציע יותר כוח, ומחירו בגרסת SE מאובזרת - יעמוד על 104 אלף שקלים. לצדו הוצג הנורג' GT, אופנוע תיור מרווח, מאובזר ומזווד וגדל-מידות, העשוי להוות אלטרנטיבה שווה (יחסית) לכל כיס לב.מ.וו K1300GT למשל. שכן מחירו עומד על 125 אלף שקלים.

 

קליפורניה 1400. אם אין הארלי ()
קליפורניה 1400. אם אין הארלי

 

בהמשך השנה צפוי לנחות בארץ גם הקליפורניה 1400 החדש, קרוזר גדול שאמור למלא במקצת את החלל שהותיר המותג הארלי דייוידסון, שאינו מיובא עוד רשמית לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברוכה הבאה מוטוגוצי
צילום: תומר פדר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים