אלבומי הג'אז שחיפשתם, עכשיו בהוצאה מחודשת
סדרת JAZZPLUS מספקת הוצאה מחודשת לאלבומים וותיקים שכבר המון זמן לא מוצאים על המדפים: החל בקרבות הסקסופון של ג'ין אמונס וסוני סטיט ועד אניטה או'דיי בליווי טריו אינטימי
JAZZPLUS היא סדרת הוצאות מחודשות לאלבומי ג'אז נבחרים משנות ה-50 וה-60. כל אלבום מכיל 2 דיסקים מלאים שלרוב לא היו זמינים שנים רבות. קשת הסגנונות הרחבה, הצליל המשופר והיעדר האלבומים מפס הייצור הופכים את הסדרה לאטרקטיבית לחובב הג'אז המתחיל ולוותיק כאחד. אז הנה הם לפניכם, ממתינים שתתענגו עליהם מחדש.
- עוד עדכונים וכתבות בעמוד הפייסבוק שלנו
. לא חופרים, נשבעים
!Gene Ammons & Sonny Stitt -
Boss Tenors In Orbit
"קרבות סקסופון" זו מסורת רבת שנים בג'אז, ושניים מהבולטים בתחום הזה הם ג'ין אמונס וסוני סטיט. כל אחד סקסופוניסט גדול כשלעצמו, יחדיו הם יוצרים כמה מרגעי השיא במסורת הזו. האלבום הראשון מבין השניים נפתח בבלדה, כשבסיומה כבר מתגרים הנשפנים אחד בשני, רמז למה שעתיד לבוא בהמשך. מהקטע השני האווירה מתחממת, הקצב עולה והאורגן של דונלד פטרסון מכניס אותנו לאווירת הסול-ג'אז שתלווה אותנו לאורך האלבום כולו. בסיום אנו מקבלים ביצוע נהדר לשיר Bye Bye Blackbird.
Boss Tenors, האלבום השני הוא אחד מתצוגות הסקסופון הגדולות בכל הזמנים. הקטע הפותח הוא בלוז ואמונס וסטיט נכנסים לגרוב מהרגע הראשון, מחליפים ביניהם רעיונות ומלהיבים אחד את השני, מוסיפים שמן למדורה שבוערת לאורך כל הסשן הלוהט הזה שהוקלט בשיקגו ב 61'. המקצבים מהירים והאנרגיות רבות, בהחלט קרב ראוי בין שני ענקי סקסופון.
Jazztet - Here And Now/Another Git Together
Jazztet היה אחד ההרכבים המשפיעים בהתפתחות הג'אז הקלאסי של שלהי שנות ה-50. מנהיגי ההרכב החצוצרן ארט פארמר והסקסופוניסט בני גולסון כבר היו מוזיקאים מוערכים ומוכרים כשהקימו את הג'אזטט. פארמר ניגן בהרכבים של ג'רי מאליגן והוראס סילבר, והחל להקליט אלבומים תחת שמו באמצע שנות ה 50. גולסון ניגן אצל בלייקי והג'אז מסנג'רס, ובניגוד להארד-בופ הקשוח של בלייקי, כאן הוא מגיש את ההארד-בופ בגרסתו המעודנת.
העיבודים המהוקצעים והמבריקים של גולסון, הגורמים לשישייה להשמע כמו תזמורת שלמה היו סימן ההיכר של הג'אזטט. בשני האלבומים היפהפיים הללו אשר הוקלטו ב 1962, האחרונים של ההרכב בתקופה הקצרה שבה היה קיים (1959-1962) אנו מקבלים מנה גדושה של סולואים סוחפים מהחצוצרה של פארמר, הטרומבון של גראצ'ן מונקור והטנור של גולסון, מלווים בידי רית'ם סקשן חם וסווינגי במיוחד.
George Russell Sextet -
Stratusphunk / The Stratus Seekers
מתי בפעם האחרונה שמעתם מוזיקה שהיא מצד אחד כל כך מורכבת ומצד שני גם כל כך סווינגית ומקפיצה? המוזיקה של ג'ורג' ראסל תמיד היתה משהו קצת אחר. מתעתע. ראסל - הפסנתרן, המלחין והתאורטיקן החשוב והמשפיע - נפגשים כאן בשני אלבומים שהוקלטו בין השנים 1960-62 וכמו משליכים לעברנו את התיאוריה כולה, בלי מחסומים.
אפשר לראות את המוזיקה של ג'ורג' ראסל כמו הכלאה בין הג'אז "הישן" לבין זה החדש, כזו שלוקחת אלמנטים מהמסורת, מהבלוז והסווינג, אבל גם
מאסכולות האוונגרד הפורחות. ששת אלבומי האולפן שהקליט באותן שנתיים, מהווים את אחד מגופי העבודה החשובים שהשפיעו רבות גם על מוזיקאים גדולים כמו ג'ון קולטריין ומיילס דיוויס.
שני אלבומי השישייה שלפנינו מקבצים לתוכם בצורה הנאמנה ביותר את המוזיקה והרעיונות של ג'ורג' ראסל לכדי מסע ארוך ומופלא.
Anita O'Day - And The Three Sounds/Time For Two
שני אלבומי ג'אז ווקאלי שהוקלטו ב- 1962: האלבום הראשון מציג את הזמרת אניטה או'דיי בביצועים יפהפיים לשירים מוכרים, קולה הרך רומז למנגינות, עם הרבה מקום לדמיון. איזה תענוג לשמוע אותה שרה בליווי טריו אינטימי.
או'דיי מבצעת כאן קטעים של דיוק אלינגטון, קורט וייל, בני גולסון ועוד. ישנם גם כמה קטעי טריו ללא הזמרת אשר מספקים הזדמנות נהדרת לשמוע את הפסנתרן ג'ין האריס. בשיר Whisper Not אנו זוכים לשמוע גם את החצוצרן הוותיק רוי אלדריג'.
הפנינה השנייה, Time for Two עם הרביעייה של נגן הוויברפון קאל ג'אדר, לוקח את או'דיי למחוזות הג'אז הלטיני. כאן הזמרת מרחפת בקלילות מעל המקצבים האפרו-קובניים, כולל ביצוע מפתיע לשיר Mr. Sandman. ללא ספק שני אלבומים משובחים אשר מזכירים לנו שאו'דיי ניצבת בשורה הראשונה של זמרות הג'אז מהתקופה.
Roland Kirk - Domino / Reeds & Deeds
כל מפגש עם ראסאן רולנד קירק הוא קודם כל אושר גדול. אחת הדמויות הצבעוניות והמרתקות בהסטוריה של הג'אז, קרקס מטורף של איש אחד, מולטי נשפן, וירטואוז ואולי האיש עם הנשמה הכי גדולה. קירק, שהיה כוח דומיננטי בג'אז של שנות ה-60 וה-70, מביא איתו בשני האלבומים המוקדמים הללו הרבה מסימני ההיכר שילוו אותו בהמשך הקריירה.
Domino ו-Reeds & Deeds, היו בלי שום ספק מהאלבומים שקיבעו את "השפה הקירקית" - Fאנק וסול בשילוב ג'אז עוצמתי רווי אנרגיות וכוח מתפרץ. יכול להיות שהעובדה שקירק איבד את ראייתו בגיל שנתיים היא הסיבה לכך שהוא רואה את הדברים קצת אחרת והג'אז כבר לא נשמע אותו הדבר מאז שהוא נכנס בשעריו. האמת, לא משנה כמה תחפשו, כנראה שלא תמצאו עוד אחד כמו קירק.
הכותבים עובדים בג'אז באוזן - חנות הג'אז של האוזן השלישית .