תחנות הוצפו והרכבת מתעכבת: 'לבדוק התשתיות'
יומיים של חורף מספיקים כדי לעצור את תנועת הרכבות בין חיפה לת"א: תחנות הרצליה ונתניה הוצפו - והרכבת הודיעה על סגירת הקו לשני הכיוונים. כשעתיים אחר כך התנועה חודשה, במתכונת מצומצמת: "משהו פה לא בסדר, צריך לבדוק את התשתיות"
סוף שבוע אחד גשום במיוחד מספיק כדי להקשות על מאות אלפי ישראלים את ההגעה ליעד. עשרות נוסעים שיצאו הבוקר (א') מהבית חרף הגשמים ופילסו את דרכם ברחובות חרף השלוליות, גילו כשהגיעו לתחנת הרכבת בהרצליה כי היא מוצפת ונעולה. בהמשך נסגרה גם תחנת הרכבת בנתניה שהוצפה אף היא, ובסביבות השעה 11:30 הודיעה רכבת ישראל על הפסקה מוחלטת של תנועת הרכבות בקו המרכזי בארץ בשני הכיוונים, בעקבות ההצפה בנתניה.
כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet
הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet
כשעתיים לאחר מכן נמסר מהרכבת כי ברכבת ישראל אמרו כי המים שהציפו את תחנת הרכבת בנתניה נוקזו, ובעקבות זאת חודשה תנועת הרכבות בכל הארץ - פרט לתחנת הרצליה הסגורה. עם זאת, הרכבות פועלות במתכונת מצומצמת. הרכבת מפעילה 40 אוטובוסים בתחנות ברחבי הארץ, לתגבור במקרה הצורך.
"אני לא מבין איך זה שאין תנועת רכבות", התלונן אחד הנוסעים שנתקל בשער נעול בתחנה בהרצליה, "משהו פה לא בסדר". בעקבות הגשמים העזים שירדו במהלך הלילה בעיר הוצף המפלס התחתון בתחנת הרכבת, המעבר התת-קרקעי שבו עוברים הנוסעים מהתחנה לרציפים. נוסעים ש"נלכדו" בתחנה המוצפת נאלצו לעבור דרך פסי הרכבת ולקפוץ מעל הגדרות כדי לצאת מהתחנה, ובנוסף, חילצו כבאים שני הולכי רגל וחמישה נהגים שנתקעו עם רכביהם בשלוליות בכניסה לתחנה.
"אני צריך להגיע לפגישה בארלוזורוב", הלין אורן, שגילה כי לא יוכל להגיע ליעדו ברכבת כפי שתכנן. "אם התחנה הוצפה אז יש בעיה בתשתיות וצריך לבדוק את זה". גם נתן מהרצליה התייצב בתחנה, ועוד כשברשותו מזוודה גדולה, אך אף הוא נותר מאוכזב. "הגעתי לכאן כי אני צריך לנסוע לקיסריה, ולא יודע מה אני אעשה עכשיו. אני אצטרך לנסוע באוטובוס וזה אורך הרבה זמן".
עוד בטרם הוחלט על הפסקת הרכבות בקו תל אביב-חיפה, הודיעה חברת הרכבת כי היא מספקת הסעות מתחנת הרצליה לבית יהושע ולתחנת תל-אביב סבידור, ושכתחליף לרכבת שלא עוצרת בבאר יעקב לכיוון דרום, מתקיים שירות אוטובוסים לתחנת לוד.
צעירה נוספת, גל, סיפרה שיצאה הבוקר מבנימינה כדי להגיע לפגישה בהרצליה, "אך בדרך הסבירו לנו שהרכבת לא תעצור בהרצליה ומצאנו את עצמנו בתל אביב. משם לקחתי אוטובוס בהרצליה. כדי לחזור הביתה נראה לי ששוב אצטרך לנסוע באוטובוס", היא הוסיפה, "זה גם לוקח יותר זמן וגם יותר יקר".
גם נוסעת אחרת, שנסעה להרצליה מאשקלון, גילתה רק תוך כדי נסיעה שלא תגיע ליעדה כמתוכנן, אך היא דווקא לקחה זאת בקלות: "הייתי צריכה להגיע להרצליה אבל בדרך אמרו לנו שיש בעיה והורידו אותנו בתל אביב. משם באנו באוטובוס, אבל אין מה לעשות", הוסיפה בחיוך.
לא רק נוסעי הרכבת נתקעו, כאמור, באזור התחנה. נהג המונית גבי גרינברג הגיע בשש בבוקר לתחנת הרכבת בהרצליה כדי לאסוף נוסע - והשניים נותרו באותו המקום גם שעות לאחר מכן. "נכנסתי לתחנה, ראיתי את השלולית, אך היה קשה לאמוד את גובה המים", סיפר הנהג בשעה שהוא מחכה לגרר. "נכנסתי לתוך השלולית והרכב נתקע. לא הייתה אפשרות להניע אותו.
"ראיתי את כל השיטפון, ההצפה והזרם החזק של המים, ראיתי כלי רכב רבים שנתקעו ונהגים שחולצו מהם", הוא המשיך. לדבריו, ההצפה נמשכה זמן רב עד שהגיע דחפור שפתח את פתחי הניקוז. "אז המים נעלמו מהכביש", ציין גרינברג, "אבל אני פה תקוע, מחכה שיגררו לי את הרכב".
גם לאחר שנוקזו המים באזורים שהוצפו, נותרה הכניסה לתחנת הרכבת מכוסה בבוץ ובחצץ. הצפות נרשמו גם בתחנות בבאר יעקב ובנתניה, שגם היא נחסמה. לפי הדיווחים, גובה המים בכניסה הגיעו עד דלתות כלי רכב בכניסה. בנוסף, ברבים מרחובות העיר הצטברו מים. תושבי רחוב זוארץ בשכונת הוותיקים בנתניה סיפרו כי "אי אפשר לצאת מהבית. המים מגיעים עד חצי האוטו. כל התוכניות שלנו היום השתבשו. הכול מוצף".