שתף קטע נבחר
 

דאקאר 2013 יצא לדרך - הסיום בעוד שבועיים

מירוץ הסיבולת המפורסם והמפרך בעולם יצא לדרכו בדרום אמריקה. בעוד כשבועיים יחצו את קו הסיום רק המתחרים שישרדו את התלאות - מרבית המזנקים לא יגיעו לשם

ראלי הדאקאר במהדורת 2013 יצא לדרך, בפעם החמישית ברציפות לא כשפניו למדבריות אפריקה, אלא בדרום אמריקה. ובניגוד למירוץ אשתקד אשר הוזנק מארגנטינה והסתיים בלימה בירת פרו, השנה יעשו המתחרים את הדרך בכיוון ההפוך.

 

רובי גורדון בהאמר המוכר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
רובי גורדון בהאמר המוכר(צילום: רויטרס)

 

הראלי הוזנק אמש מלימה, ויעבור ביום החמישי לצ'ילה, שם יתחרו המתמודדים במשך יומיים עד למעבר אל ארגנטינה. כעבור ארבעה ימים יחצו המתחרים שוב את הגבול אל צ'ילה, עד לקו הסיום בבירה סנטיאגו. אורכו של הדאקאר 2013 הוא 8,423 ק"מ ל-188 רוכבי אופנועים -38 טרקטורונים, 8,754 ק"מ ל-161 מכוניות, ו-8,124 ק"מ ל-75 צוותי משאיות. אלה יתחרו בסך הכל במשך שבועיים, כאשר היום התשיעי יהיה יום מנוחה. ישראלים לא ישתתפו השנה.

 

החדשות בקטגוריית האופנועים הן סביב חזרתה הרשמית לזירה של הונדה, לאחר היעדרות של למעלה מ-20 שנה. היצרנית היפנית תתמודד עם אופנוע המבוסס על ה-CRF450, כשהרוכב הבכיר בקבוצה יהיה הלדר רודריגז - מקום שלישי בדאקאר 2012. לצד הונדה, גם הוסקוורנה וגאס-גאס ינסו לנגוס בדומיננטיות בת העשור של ק.ט.מ.

 

עם זאת, המועמד העיקרי לזכיה הוא אלוף השנה שעברה סריל דפרה מקבוצת ק.ט.מ רד-בול. דפרה הפך לפייבוריט לאחר שיריבו הגדול ובן קבוצתו מארק קומה, הודיע כי יוותר על הדאקאר השנה עקב פציעה.

 

גרייט וול הסינית. הסינים יכבשו גם את הדקאר? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
גרייט וול הסינית. הסינים יכבשו גם את הדקאר?(צילום: רויטרס)

 

בקטגוריית המכוניות יש פחות פייבוריטים, אך הרבה יותר מתחרים אפשריים בצמרת. קבוצת מיני שזכתה בדאקאר הקודם לא מתמודדת השנה רשמית, אך תריץ באופן חצי-רשמי מספר נהגים, בראשם מנצח השנה שעברה סטפן פטרהאנסל, כמו-גם סגנו חואן (נאני) רומה. מתחרים נוספים בעלי סיכויים הם נאסר אל עטיה וקרלוס סיינז, המתחרים השנה באמצעות באגי עם מנוע של שברולט קורבט ובחסות רד-בול. אליהם מצטרף רובי גורדון שחוזר לדאקאר עם ההאמר הכתום.

 

היום הראשון של דאקאר 2013 שימש בעיקר כחימום, עם קטע קישור של 250 ק"מ מלימה לעיר פיסקו (Pisco). שם התחרו המתמודדים בקטע דירוג מעגלי באורך של 13 ק"מ בלבד, בתוואי שטח של דיונות עמוקות. כיוון שקטע הדירוג היומי קצר וההפרשים בין המתמודדים זעומים, מוכפלות תוצאות הרוכבים ב-5 ותוצאות הנהגים ב-3, על מנת להעניק לתוצאות משמעות בחישוב הזמנים הכללים של הראלי.

 

מנצח הקטע בין הרוכבים היה פרנסיסקו לופז הצ'יליאני, אשר הקדים בחמש שניות את פרנס ורהובן ההולנדי. סיריל דפרה סיים את היום הראשון במקום החמישי. קרלוס סינז הספרדי ניצח את היום הראשון בקטגוריית המכוניות, כשהוא מקדים ב-24 שניות את אלברז הארגנטינאי. אל עטיה סיים את היום הראשון במקום הרביעי ופטרהאנסל חצה את קו הסיום שמיני. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים