30 שעות בלי חשמל: "מסתובבים בבית במעילים"
תושבים בשלושה רחובות בחיפה קובלים על הפסקה בזרם החשמל שנמשכת יותר מיממה וחצי. "יש פה קשישים ומשפחות עם ילדים שקופאים מקור", קונן אחד מהנפגעים. חברת החשמל: "המקרה מטופל, יש מקרים שבהם תהליך הטיפול מורכב יותר"
במשך יותר מ-30 שעות מנותקים תושבי כמה רחובות בחיפה מזרם החשמל. התושבים ברחובות יד לבנים, נתיב חן וזלמן שניאור מספרים כי נתקלו בתשובות "משונות", כהגדרתם, מאנשי חברת החשמל. הניתוק מזרם החשמל אירע ביום שני בשעה 2:00 לפנות בוקר והתושבים מספרים כי מאז הם לא יכולים לקיים אורח חיים סדיר. "יש פה קשישים ומשפחות עם ילדים שפשוט קופאים מקור", אמר ברי אשכנזי, אחד מדיירי הבניינים המנותקים.
כל עדכוני בחירות 2013 - באתר הבחירות של ynet
הסיפורים הכי חמים לפני כולם - בפייסבוק של ynet
אשכנזי אמר עוד כי "זה כאילו חזרנו 40 שנה אחורה ונהיינו מדינת עולם שלישי. אנחנו פונים לחברת החשמל והם נותנים לנו כל מיני תשובות משונות על שנאי שנשרף ברחוב נתיב חן הסמוך, אבל לא ייתכן במדינת ישראל בשנת 2013 שבמשך 30 שעות לא יהיה חשמל לאנשים במיוחד בחורף. זה לא נשמע הגיוני".
דוד אמסלם ורעייתו חנה, עיוורת לחלוטין, מתכרבלים מאתמול בשמיכות. כדי להתחמם הציבו השניים על הגז סיר גדול עם מים והם מכינים לעצמם תה. "חייתי הרבה שנים במעברה וגם שם אני זוכרת גשם חזק וקור, אבל בחיים לא חשבתי שבמדינת ישראל אשב 30 שעות בקור כזה כשאני מנותקת מחשמל", אמרה חנה.
ס', אם לשני ילדים בני 3 ו-6, שמתגוררת אף היא בבניין שנותק מזרם החשמל, אמרה כי מאז יום שני לפנות בוקר היא והילדים מסתובבים בבית במעילים ועטופים בשמיכות. לדבריה, "אי אפשר להדליק תנור, אי אפשר להתקלח, אני שמחה שהילדים הולכים לגן, לפחות שם יש להם חימום. אני כבר לא מדברת על קניות ב-1,000 שקל שעשיתי ביום ראשון והלכו לעזאזל כי המקרר לא עובד".
ס' אף סיפרה כי מדי פעם היא הולכת לרכב שלה כדי להטעין את הטלפון הנייד שלה. תושבת אחרת, אביטל אסייג, סיפרה שקו הטלפון בביתה מנותק מכיוון שהוא מחובר למכשיר חשמלי ושהיא אינה יכולה לבשל מאחר שהיא משתמשת בכיריים חשמליים.
"מתחממים אצל ההורים"
אביבית פישלר, תושבת נוספת שמנותקת מחשמל, סיפרה כי "אנחנו הולכים להתחמם אצל ההורים ומתכסים בהרבה שמיכות. הבעיה היא שבחברת החשמל לא יודעים מה להגיד. נציג אחד אומר שהוא לא יודע בכלל על התקלה, אחרים אומרים שמטפלים והמענה האוטומטי בכלל מעצבן. זה הדבר הכי גרוע, להיות תלוי באוויר. פשוט סיוט". התושבים בשכונה ציינו כי הם שוקלים לתבוע את חברת החשמל וכבר פנו לעו"ד תמיר עמר כדי שייצג אותם.
מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "המקרה המדובר מטופל.
ישנם מקרים בודדים שבהם תהליך הטיפול מורכב יותר ונמשך מעבר לזמן הסביר. לתושבי הרחובות יד לבנים ונתיב חן תוחזר אספקת החשמל בקרוב. חברת החשמל מספקת חשמל, נכון לרגע זה, ל-99.8% מלקוחותיה שהם 2,500,000".
עוד נמסר מחברת החשמל כי "מאז החלה הסופה ביום ראשון, מטפלים צוותים מתוגברים של חברת החשמל במאות תקלות שפגעו ברשתות החשמל שגרמו לשיבושים באספקה. צוותי החברה הכוללים יותר מ-1,000 עובדים ופועלים 24 שעות סביב השעון על-מנת לתקן את המפגעים בשטח ולספק חשמל ללקוחות. ככלל, סדר העדיפות של החברה היא לטפל בתקלה לפי כמות הלקוחות הסובלים ממנה. כשמדובר במקרים סוציאליים, קשישים וניצולי שואה, מנכ"ל החברה אלי גליקמן הנחה לתת קדימות ולטפל מיידית בתקלה".