שתף קטע נבחר

החברה לישראל רוצה להיות גם מעצמת רכב סינית

רגע לפני השקת דגם ראשון בתערוכת ז'נבה, בחברה לישראל מאמינים לגמרי בעתיד ורוד למותג שהקימו יחד עם צ'רי הסינית. היעד העיקרי יהיה בתחילה השוק הסיני, ואירופה תשמש בעיקר ליחסי-ציבור. ומה עם שיווק בישראל?

עם השקה רשמית של דגם ראשון עבור קורוס (Qoros) הסינית בתערוכת זנ'בה הקרובה, מביעים בצ'רי והחברה לישראל אופטימיות בנוגע ליעד המכירות: 450 אלף יחידות בתוך ארבע שנים. אלא שהאופטימיות נשמרת בינתיים בעיקר לשוק הבית הסיני, שם ירכז המותג את מרבית מאמצי השיווק שלו. אירופה? תשמש כבמה לשכנוע הסינים לרכוש את המכוניות. ישראל? לא בתוכניות, לפחות בינתיים - שכן לטענת סגן יו"ר קורוס השוק הישראלי מציע רווחים רק ליבואניות, ולא ליצרניות הרכב.

 

בקורוס ובחברה לישראל מסרו השבוע כי יעד הייצור הראשוני של המותג החדש עומד על 150 אלף מכוניות, החל בשנת הייצור המלאה הראשונה - 2014. קורוס, שנולדה כחטיבת יוקרה של צ'רי הסינית במימון משותף של החברה לישראל (לשני הצדדים 50% במיזם המשותף), תציע בתחילה משפחה של דגמים קומפקטיים, בראשם משפחתית סדאן שתתחרה בפורד פוקוס, טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה (i35) בשוק הסיני. מכונית זו כבר נחשפה בתמונות, תחת השם GQ3. את הופעת הבכורה תערוך כאמור בז'נבה.

 

קורוס GQ3, המכונית הראשונה של החברה לישראל וצ'רי ()
קורוס GQ3, המכונית הראשונה של החברה לישראל וצ'רי

 

לצד הסדאן יוצעו גם גרסאות האצ'בק, סטיישן וגרסת דמוי-שטח בסגנון הסקאוט של סקודה. פלטפורמת ה-GQ3 תשמש גם רכב פנאי קומפקטי בדומה למאזדה CX-5. מדובר באסטרטגיית שיתוף פלטפורמה דומה למקובל כיום בתעשייה, כאשר המטרה היא להוזיל את עלויות הפיתוח ולאפשר להציע כמה שיותר גרסאות בלי צורך לפתחן בנפרד. בקורוס מצהירים כי בכוונתם למצב עצמם כמותג יוקרה במונחים סיניים, ולהתחרות במותגים בינלאומיים דוגמת פורד וטויוטה, הנחשבים לנחשקים יותר בסין לעומת מותגים סיניים.

 

בחברה לישראל מקווים כי עד שנת 2017 כושר הייצור במפעל בשאנגשון, סין, יגדל מ-150 אלף יחידות ל-450 אלף. להערכתם, במיזם קיימת אפשרות לשולי רווח בגובה של בין 8% ל-12%, מתוך הכנסות צפויות של ארבעה מיליארד דולר בסין בלבד - עובדה שהופכת את המיזם החדש לאחד מהחשובים ביותר בחברה לישראל, כך על-פי ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל. בשלב זה אין תוכניות לייצור מחוץ לסין, והמותג החדש מכוון בעיקר לשוק הבית - אם כי תוכניות לשיווק בשווקים מחוץ לסין כבר קיימות. בקורוס מצהירים כי הכוונה היא להתחיל במזרח-אירופה וטורקיה, ולאחר מכן מערב אירופה לקראת 2015.

 

 

עם זאת, ביצרנית מודים כי הבחירה בתערוכת ז'נבה כבמה הראשונה לחשיפת המכונית, נועדה בעיקר משיקולי תדמית בסין. בקורוס מעוניינים מאוד ליצור את הרושם שמדובר ביצרנית רכב אירופית המייצרת בסין, זאת מכיוון שהמותגים המקומיים סובלים מתדמית איכות ירודה בקרב הצרכנים הסיניים. ויש לכך גם אישוש במצבת כוח האדם: כ-50% מעובדי הייצור וחלק נכבד מההנהלה הבכירה וצוות הפיתוח, מגיעים מתעשיית הרכב האירופית בכלל, וזו הגרמנית בפרט.

 

כך לדוגמה מנהל העיצוב של קורוס, גרט הילדרברנד, הגיע ממיני, ומקונצרן ב.מ.וו הגיע גם מנהל פיתוח שלדות וביצועים לשעבר, קלאוס שמידט. סגן נשיא קורוס, וולקר שטיינוושר, הגיע ליצרנית לאחר שכיהן כסגן-נשיא פולקסווגן אמריקה.

 

מבחינת שטיינוושר, היצרנית אינה מתכננת לשווק מכוניות בישראל לפי שעה. גם אחרי הכניסה למערב אירופה ב-2015, קטנים לדעתו הסיכויים לראות את המותג אצלנו. לדבריו, המצב בשוק הישראלי אינו מאפשר שיווק ריווחי של הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קורוס GQ3. יהיו גרסאות סדאן, סטיישן והאצ'בק, גרסת דמוי-שטח ורכב פנאי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים