הסופרבול: גדול יותר, יקר יותר, רווחי יותר
3.8 מיליון דולר לפרסומת של חצי דקה, הימורים שיחצו את רף ה-90 מיליון דולר, וגולת הכותרת: מכירות חטיפים בשווי 11 מיליארד דולר! וגם: באיזו פרסומת תככב בר רפאלי. הכסף הגדול שמאחורי הסופרבול
סופרבול זה שיא של אתלטיות, אגרסיביות, עוצמה. זה רגע ספורטיבי שמאחד את כל ארה"ב. זה הספורט במיטבו. סופרבול זה כסף. הרבה מאוד כסף. הרבה מאוד מאוד כסף.
עוד ב-ynet ספורט:
הסיפור הוא הפרסומות. גם מי שלא מתעניין במשחק בכלל, מקפיד להתעדכן בפרסומות החמות שעומדות להיות משודרות. מדי שנה הן שוברות את שיאי היצירתיות, והופכות לשיחת היום. בעידן היוטיוב, אנשים ממתינים בדריכות להדלפות של הפרסומות, בהן משתתפים הכוכבים הגדולים ביותר.
והשנה, רשת CBS שתשדר את המשחק, הצליחה לשבור את כל השיאים. הפרסומת הממוצעת נמכרה במחיר של 3.8 מיליון דולר, קפיצה של 10 אחוז מהשנה שעברה, 3.44 מיליון דולר – וזה ל-30 שניות בלבד. חלקן עלו 4 מיליון דולר. מיותר לציין שכל זמני הפרסומת נחטפו, ולא יהיה צריך למלא זמן חסר בתשדירי שירות. במשחק יום ראשון רגיל, פרסומת של 30 שניות עולה כחצי מיליון דולר, רק לשם השוואה.
תקצירים ב-ynet ספורט:
בסך הכל, הצפי הוא ש-CBS תרוויח 252 מיליון דולר מ-63 הפרסומות שישודרו במהלך המשחק, שיכסו חלק מה-1.08 מיליארד דולר שהיא משלמת מדי שנה עבור זכויות השידור. למה כדאי לצפות השנה בתחום הזה? הקהל הישראלי פחות מתחבר לזה, אבל ענקית הבירה "אנהאוזר בוש" מתכוונת להציג במהלך זמן הפרסומת שלה את הבירה החדשה שלה, "באדווייזר בלאק קראון".
האיש שכבש את העולם, PSY שאחראי ל"גנגנאם סטייל", יככב בפרסומת הראשונה אי פעם בסופרבול של המותג "פיסטוקים נפלאים". כן כן, מה
ששמעתם. גם בר רפאלי תככב, כשתופיע בפרסומת של החברה שידועה בתשדירים הסקסיים ביותר בסופרבול, חברת האינטרנט GO DADDY. רפאלי תופיע בפרסומת לצד נהגת המרוצים דניקה פטריק.
את כמות הכסף שמהמרים ישפכו על המשחק קשה להעריך בדיוק – בעיקר בגלל שזהות המשתתפות עדיין לא ידועה. כאן אפשר להסתמך על העבר. בלאס וגאס, למשל, השיא הגיע ב-2006 כאשר כ-94 מיליון דולר הושקעו בהימורים על התוצאה. אחרי ירידה קלה, בשנים האחרונות הסכום חזר לאזור ה-90 מיליון, וככל הנראה יחצה אותו השנה – וכאן מדובר בווגאס בלבד.
המארחת ניו אורלינס לא הצליחה להגיע לפלייאוף, אבל זה לא אומר שהעיר לא תוכל ליהנות קצת. מחירי חדרי המלון יעמדו על כ-415 דולר ללילה, או 220 דולר למי שיתאכסן מחוץ לעיר. העיר עצמה השקיעה לא מעט בהתארגנות,
והוציאה 13 מיליון דולר על שדרוגי תשתיות. מי שכבר הגיע ומחפש כרטיס, שיידע לו שזה לא עסק זול. אפשר יהיה למצוא, סביר להניח, דיל של מאות דולרים, אבל נכון לשבוע זה המחירים נעו באזור 2,500 דולר לכרטיס נורמלי. וזה מחיר שרק צפוי לעלות.
מי שנשאר בבית חייב משהו לאכול, לא? מסיבות סופרבול הן עניין רציני, וההשקעה הכספית אדירה. השנה עוד צריך לחכות ולראות, אבל ההערכה היא שבארה"ב ביזבזו בשנה שעברה 11 מיליארד (!) דולר על חטיפים, שתייה מזכרות ולבוש לקראת המשחק, הוצאה של 63.87 דולר בממוצע לאדם שצפה במשחק.
ובתוך כל זה, כמה מקבלים השחקנים? כאן הסכומים נמוכים. כל שחקן בקבוצה הזוכה ישלשל לכיסו מינימום 88 אלף דולר, הסכום בהסכם הקיבוצי עם ארגון השחקנים. מענקים נוספים עשויים להופיע בחוזה של כל שחקן ושחקן. טבעת האליפות שהם מקבלים עולה גם היא כסף – והליגה משלמת קרוב ל-6,000 דולר על כל אחת, ומחלקת כ-150 כאלה בכל שנה. כסף גדול בסופרבול.