שתף קטע נבחר

שעועית ב-$1000 מפרסמת את רשות ההגבלים

רשות ההגבליים העסקיים הבינה שגם היא צריכה להיות ברשת, והשיקה סרטון תדמית ראשון באנימציה. בהתאם לרוח השטות של הרשת, הסרטון המשעשע מציג שני סוחרים עבריינים שמתאמים מחירים ומוכרים שעועית באלף דולר אבל בסוף אוכלים אותה בכלא

רשות ההגבלים העסקיים נכנסת לרשת. בתחילת החודש הרשות העלתה סרטון תדמית התולי ראשון ברשת שמטרתו להסביר לקהל הגולשים מה בדיוק היא עושה, או לפחות מה היא אמורה לעשות.

 

סרטון האנימציה, שנקרא "הטוב הרע והשעועית", מציג שני פורעי חוק שמתאמים ביניהם למכור את הפסוליה באלף דולר, והצרכנים התמימים שמתכננים לעשות חמין בשבת רוכשים את הסחורה. אז נכנס לפריים השריף האמיץ, מכניס אותם לתא קטן בכלא, שם הם יכולים לאכול מהשעועית ולהפליץ כאוות נפשם (דקה 02:01).

 

 

ההחלטה לפנות לרשת עם סרטון לא מעונב היא יוזמה של מארק שון, דובר הרשות, שנכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים. לאחר שפנה לחברה שעוסקת בניטור שיחה ברשת (מכ"מ), גילה שלמרות שרשות ההגבלים העסקיים מקבלת תמיכה בעיתונות הממוסדת, ברשת לא באמת מדברים עליה, ומי שכבר נחשף לפעילות הרשות – לא מבין אותה לעומק. נתון זה הפתיע את בעלי התפקידים לאור ההתעוררות הציבורית סביב יוקר המחייה בקיץ 2011. אך נראה שעם דעיכת המחאה, דעכה גם ההתעניינות הציבורית בפעילות הרשות.

  

לפי הדוח של מכ"מ, 13% מתוך האזכורים בעיתונות הממוסדת היו חיוביים ואילו 15% שליליים. ברשות החברתיות לעומת זאת, הפער היה הרבה יותר גדול: 13% אזכורים חיובים ו-37% שליליים. במוקד השיח השלילי (25%) ניצבה פרשת תנובה וכן ביקורת על תפקודו של הממונה. בהקשר זה, מציינים ברשות ההגבלים, נפתחו שתי תיקי חקירות, אותם כינה הממונה "תנובה הקטן" ו"תנובה הגדול". בתיק הקטן, הפחות חמור, תנובה נאלצה לשלם שלושה מיליון שקל על כך שבשוגג לא מסרה את כל המסמכים שהרשות ביקשה ממנה. בתיק הגדול שעדיין נמצא בחקירה, תנובה נחשדת בהפרות מהותיות הרבה יותר של החוק.

    

משקיעים בדיגיטל

"המחאה החברתית של 2011 הציפה דברים שבעבר לא דיברו עליהם", מסביר שון ל-ynet מחשבים. "פתאום עלתה השאלה: מי אמור לדאוג לכך שתהיה תחרות במשק, תחרות שתוריד מחירים? פתאום, הגוף הזה, שאמנם היה מוכר אבל רלוונטי רק לעורכי דין, הגיע למרכז. אנשים התחילו להבין שמי שצריך לדאוג לטיפול במונופולים היא רשות ההגבלים העסקיים. מצד שני, הם עדיין לא לחלוטין מבינים מה אנחנו עושים בדיוק. הם מבינים את החשיבות, אבל לא את המהות".

 

לסרטון השעועית, שעוסק בתיאום מחירים, יצטרפו בהמשך סרטונים נוספים שיציגו נושאים נוספים שנמצאים בטיפול הרשות. ההנחיה לחברת האנימציה שמפיקה את הסרטונים היא פשוטה: אפשר להשתולל, אפשר להראות נפיחות של שעועית, כל זאת כדי שהגולשים ירצו להפיץ את הסרטון שובר-הדיסטנס הזה.

 

בנוסף לפעילות ביוטיוב, שון מספר כי בחודשים הקרובים יעלה גם אתר חדש שיכלול, בין היתר, בלוג בו יעלו עדכונים על פעילות הרשות וכן מידע שיוצג באינפוגרפיקות קלות לעיכול. כל זאת כדי להנגיש את האינפורמציה לגולשים ולהבהיר להם שיש מי שמטפל בסוגיות הקשורות ליוקר המחייה.

 

מעבר לתפקיד התדמיתי של הסרטון, ברשות שואפים גם לעודד מעורבות של הגולשים. כשם שאנחנו יכולים לפנות למשרד התקשורת במקרה של עימות מול חברת סלולר או לפנות לרשות למידע וטכנולוגיה כדי לדווח על גוף שאוסף עלינו מידע באמצעות האינטרנט באופן לא חוקי – כך אנחנו יכולים לפנות גם לרשות ההגבלים העסקיים אם אנחנו רוצים לדווח על משהו שהוא פסול בשוק.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שעועית עושה גזים, מה עושה רשות ההגבלים העסקיים?
מומלצים