שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מיני רודסטר קופר S במבחן: תענוג מוטורי אמיתי

לא בכל יום תוכלו לפתוח את הגג וליהנות מחווית הנהיגה הפתוחה במיני הפתוחה, אבל בהחלט תוכלו ליהנות מיכולת דינמית משובחת. מיני רודסטר במבחן מצליחה להרשים - למרות המגרעות

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של הרודסטר כמעט-זהה לזה של ההאצ'בק, עם עיצוב רטרו מקסים ומוכר. ניתן למצוא כאן את אותו מד מהירות עצום-מידות, מתגי "ספיטפייר" כסופים והרבה ייחוד. מנגד, איכות חומרים והרכבה עדיין בינוניים - לכל היותר - עבור תג המחיר.  בניגוד למיני קבריולה, הרודסטר מציעה רק שני מושבים ושימושית עוד פחות מאחותה. מרחב המחייה לנהג ולנוסע טוב, ותא המטען סביר בגודלו, אך הראות החוצה מתא הנוסעים אינה טובה - הן לאחור (במיוחד כשהכנף האחורית החשמלית מתרוממת) והן לפנים לנהגים גבוהים. כדאי להזכיר כי גם הבחירה בגג נפתח ידנית, אינה משכנעת כאן. מחד היא מסייעת למחיר, מאידך היא מציעה מנגנון פתיחה מורכב שלא לצורך.

 

המרווח לשניים מספק, האיכות והראות החוצה אינן מדהימות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המרווח לשניים מספק, האיכות והראות החוצה אינן מדהימות(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

חסרונו של גג קשיח הכריח את מהנדסי מיני לבחור בכיול מתלים נוקשה יחסית עבור הרודסטר, נוקשה אף מזה של הקופר S האצ'בק. למרות זאת, וגם בתנועה עירונית, הנוקשות הזו אינה מעייפת או מטרידה. למעשה, ביחס למכונית פתוחה-ספורטיבית - ממנה יש לנו מעט מדי בשוק המקומי - המצב בהחלט טוב. כושר התמרון העירוני סביר, אך תשכחו מנוחות שימוש של מכונית מיני או סופר-מיני האצ'בק. היגוי מהיר ומדויק מכפר על כך במידת מה, וכך גם רדיוס סיבוב סביר.

 

נוחות הנסיעה טובה ביחס לרכב ספורטיבי פתוח (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה טובה ביחס לרכב ספורטיבי פתוח(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

כמו ביתר גרסאות הקופר S, גם כאן יש מנוע 1.6 ליטר מוגדש עם 184 כ"ס. רכב המבחן צויד בתיבת שישה הילוכים אוטומטית. אתם יכולים לאהוב את הרעיון או להאמין רק בתיבה ידנית עבור מכונית שכזו, אבל מדובר בתיבה חלקה, מהירה ויעילה בנהיגה ספורטיבית, כולל מעין "גז-ביניים" בהורדת הילוך, המייצר רעשי מפלט משעשעים במצב "ספורט". מנגד, בנהיגה רגועה היא נוטה לעיתים למשוך הילוכים על חשבון רעש מנוע, ואינה תמיד חלקה. הביצועים טובים מאוד כצפוי, שכן למנוע לא רק הספק מרבי גבוה, אלא גם גמישות ראויה. תצרוכת הדלק במסלול ארוך, שכלל הפעם פרק דינמי ארוך מהרגיל (בהתאם לייעוד) הייתה לא פחות ממצוינת - 11.3 ק"מ לליטר.

 

המנוע גמיש ומספק ביצועים טובים. תיבת ההילוכים מהירה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע גמיש ומספק ביצועים טובים. תיבת ההילוכים מהירה(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הרודסטר מצוינת. למרות חסרונו של חלק נושא עומס עיקרי (הגג כמובן), הקופר S מציעה רמת אחיזה גבוהה מאוד, וחווית נהיגה משובחת. ההיגוי בעל משקל טוב, מעורר בטחון, מהיר ומדויק. יחד עם האחיזה הגבוהה ועמידות טובה לבלימה, הרודסטר היא מכונית שאפשר ליהנות ממנה מאוד בכביש מפותל. כושר הבלימה טוב והרגישות לבלימה בסיבוב נמוכה. אבזור הבטיחות כולל ארבע כריות אוויר ובקרת יציבות, כמקובל במכוניות פתוחות גג. גרסת הרודסטר לא נבחנה במבחן הבטיחות של Euro NCAP. הציון בסעיף זה יעודכן במידה ויפורסמו תוצאות עדכניות.

 

היכולת הדינמית מצוינת (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
היכולת הדינמית מצוינת(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

עם תג מחיר של 205 אלף שקל, הרודסטר קופר S היא בפירוש לא מכונית זולה, אך בגרסת הבסיס (קופר, 174.5 אלף שקל), היא הקבריולה-רודסטר האמיתית הזולה בישראל, שכן פיאט 500C למשל, היא לא קבריולה "אמיתית". עם זאת, ביחס לרכב עם גג נפתח התמורה יותר מסבירה, בעיקר לאור האבזור העשיר יחסית שכולל מערכת שמע מקורית עם תפעול מההגה, חישוקים קלים ובקרת אקלים.

 

לא זולה כלל, אך ביחס למכוניות פתוחות, הרודסטר מתומחרת באופן סביר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
לא זולה כלל, אך ביחס למכוניות פתוחות, הרודסטר מתומחרת באופן סביר(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ יכולת דינמית, ביצועים, הנאה מנהיגה

- איכות, שימושיות, תפעול גג

 

ולבסוף: שתי נקודות בולטות לזכותה של מיני רודסטר. היא נראית לטעמנו נפלא חיצונית ובתא הנוסעים וסביבת הנהג, והיא זולה מהמיני קבריולה. הוסיפו לכך יכולת דינמית מצוינת (כולל הנאה מנהיגה במינון גבוה) וביצועים ממש לא רעים, ותקבלו מכונית שכמו נתפרה לחובבי רכב. הגג הנפתח מאפשר לה גם להציע - כמו לכל רודסטר למעשה - הנאה מוטורית מובטחת לאורך כל השנה. מכירים עוד הרבה אפשרויות כאלה בישראל, תמורת כ-200 אלף שקלים?

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
מיני רודסטר קופר S
מיני רודסטר קופר S
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.6 ליטר / בנזין
הספק מרבי 184 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 26.5 קג"מ ב-1,600 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים שתי דלתות, רודסטר / שניים
אורך 373 ס"מ
רוחב 168.5 ס"מ
גובה 138.5 ס"מ
בסיס גלגלים

246.5 ס"מ

משקל 1,210 ק"ג
נפח תא מטען 240 ליטר
100-0 קמ"ש 7.2 שניות
מהירות מרבית 222 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.1 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11.3 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 153 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 205,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיני רודסטר קופר S. גג בד מתקפל ידנית
צילום: רועי צוקרמן
184 כ"ס
צילום: רועי צוקרמן
העיצוב מקסים
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען מספק ביחס לקטגוריה
צילום: רועי צוקרמן
רק שני נוסעים
צילום: רועי צוקרמן
תיבת ההילוכים האוטומטית - לא בחירה ראשונה לחובב נהיגה
צילום: רועי צוקרמן
כנף אחורית מתרוממת אוטומטית או בלחיצת כפתור
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים