שתף קטע נבחר

"ישראל לא מעניינת את האיחוד האירופי"

כך אומר יו"ר סוכני הנסיעות, קובי קרני, שתקף את הסכם "שמיים פתוחים" בכנס הסוכנים: "אנשים חושבים שיגיעו לנתב"ג ויקבלו המחאה כדי לעלות למטוס"

יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, תקף אתמול בחריפות את הסכם השמיים הפתוחים ואמר כי ישראל אינה מעניינת את האיחוד האירופי ובשעת צרה נישאר בלי תעבורה אווירית.

 

בפתיחת הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות בכפר המכביה אמר קרני כי נושא השמיים הפתוחים הפך פופוליסטי. "אנשים חושבים שהם יגיעו מחר בבוקר לנתב"ג ויקבלו המחאה כדי שיעלו למטוס‭,"‬ הוסיף קרני.

 

לדבריו, "ההסכם הזה לא יגן על חברות התעופה הישראליות ואין בו שום בשורה לצרכן הישראלי או לתעשיית התיירות. אני לא מבין את הריצה

הזו לחתום על ההסכם. לאיחוד לא אכפת מישראל אלא מעצמם. הם רוצים להגן על האיחוד האירופי, אכפת להם מהכלכלה שלהם, מהתעשייה שלהם, מהתעופה שלהם. השמיים לישראל פתוחים וכל חברת תעופה יכולה להגיע לפה, אבל כשאל-על רוצה לנחות בהית'רו היא לא מקבלת סלוטים‭,"‬ אמר. "זה אבסורד שאנחנו צריכים להכפיף את שדה התעופה היחיד שלנו לדרישות של האירופים‭."‬

 

קרני ציין כי מצבן של חברות התעופה הישראליות קשה, והיה ראוי שמדינת ישראל תמצא דרכים לסייע לתעופה הישראלית, לתמוך בה ולגבות אותה. "אומרים לנו שההסכם יביא להורדת מחירים. כבר היום יש תחרות שמורידה מחירים ולא צריך לרוץ ולחתום על שום הסכם". ‬

 

 

ההסכם יביא להורדת מחירי הטיסות? לא בטוח. נוסעים בנתב"ג (צילום: אוהד צויגנברג ) (צילום: אוהד צויגנברג )
ההסכם יביא להורדת מחירי הטיסות? לא בטוח. נוסעים בנתב"ג(צילום: אוהד צויגנברג )

 

"אפשר לחשוב שגדודים של תיירים עומדים בתור"

בהקשר זה תקף קרני את התאחדות המלונות שמצדדת ב"שמיים פתוחים" ואמר: "המלונאים טוענים שמחירי טיסה גבוהים גורמים

 לכך שתיירים לא מגיעים. אנחנו טוענים שמחירי המלונות בישראל נמצאו ‭2011-ב‬ במקום השלישי בעולם וב- 2012 במקום השביעי. בשנה האחרונה נוספו פה 400 חדרי מלון. לפי התאחדות המלונות אפשר לחשוב שגדודים של תיירים עומדים בתור ואין איפה להלין אותם‭,"‬ אמר.

 

מנכ"ל אל-על, אליעזר שקדי, אמר בכנס כי החברה אינה מתנגדת להסכם השמיים הפתוחים, אולם מבקשת שייתנו לה להתמודד בתנאים של שוויון, הגינות והוגנות. "מה שאנחנו רוצים זה שחברות התעופה הישראליות יקבלו את מה שמקבלות החברות הזרות. כמו שהן יכולות להמריא מנקודה א' לנקודה ‭,'ב‬ כך אנחנו רוצים שיאפשרו לנו. אנחנו מבקשים מממשלת ישראל שכאשר תבחר לעשות משהו בנושא, היא תאפשר לנו תחרות שווה‭."‬

 

שקדי הוסיף: "אנחנו נמצאים בהתמודדות קיומית אמיתית והדבר מחייב אותנו לעשות דברים באופן אחר, להסתכל על מודלים יצירתיים ועל כאלה שקיימים בעולם. אל-על אינה רצויה באף אחת מבריתות התעופה, והברית היחידה שיש לה למעשה היא מועדון הנוסע המתמיד, שבו מעל למיליון חברים.

 

מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל, אמר בתגובה לדבריו של קרני: "ההתבטאויות כנגד פתיחת השמים לתחרות הן תקיעת מקל בגלגלי פיתוח תעשיית התיירות הישראלית.

 

"צר לנו על כך שהתאחדות סוכני הנסיעות מבקשת לשמר את הסטטוס קוו בשמים, שהוא למעשה מצב מונופוליסטי שבו גורל התיירות הנכנסת לישראל מוכרע על ידי פחות מ- 60 מטוסי חברות התעופה הישראליות.

 

"לדאבוננו, המניע שעומד מאחורי ההתבטאויות של ורדי הוא סוד גלוי וידוע: החברות האירופיות, שעתידות לטוס לישראל לאחר אישור ההסכם, הן בעיקר חברות לאו קוסט, שאינן משלמות עמלות סוכן, במטרה להוזיל את המחיר ללקוח".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"ההסכם הזה לא יגן על חברות התעופה הישראליות". מטוס איזיג'ט בנתב"ג
צילום: בן קלמר
מומלצים