שפל בשוק המשומשות? לא במכוניות קטנות
מכוניות קטנות זוכות לפופולאריות נאה בשוק המשומשות, כך עולה מסקר שערך לוי יצחק ומבוסס על מודעות שפורסמו בידיעות אחרונות
השפל שפקד בשנה האחרונה את שוק המכוניות המשומשות מדלג על המכוניות הקטנות והחסכוניות. לפי סקר סחירות שערך משרד לוי יצחק עבור "ממון," רמת הסחירות שלהן הגיעה לשיא: מכל 10 מכוניות שהוצעו למכירה, נמכרו קרוב לשש בממוצע תוך שבועיים ,(58%) גבוה בהרבה מהרמה שנרשמה בסקר הקודם, שנערך במארס ,(34%) ומזו שנרשמה בשנת 2011 (כ-44%).
לוי יצחק מסביר את שיפור הסחירות של המכוניות הקטנות, פלח שהיצע המכוניות למכירה בו אינו גדול, במחירן הנמוך יחסית, וכן במחירי הדלק הגבוהים אשר גורמים לציבור להעדיף רכב חסכוני יותר.
במדרג הסחירות בתוך הפלח, שבו הוצעו למכירה מעל חמש מכוניות בסוף 2012 והן נמכרו תוך שבועיים ממועד פרסום המודעה, הובילה יונדאי גטס עם 83% אחוזי סחירות. שברולט אביאו רשמה 75% ורנו קליאו .71% - פולקסווגן פולו ומאזדה 2 רשמו 63% סחירות, ודייהטסו סיריון .43%
הסקר מגלה גם ביקוש למכוניות מיני ישנות יחסית, כמו יונדאי אטוס (הדגם שהוחלף על-ידי יונדאי i10) וסוזוקי איגניס. בדגמים שבהם היה היצע קטן מחמש מכוניות (יונדאי אטוס, סוזקי איגניס, סיאט איביזה, סיטרואן C3, פיג'ו ,107 שברולט ספארק וסוזוקי אלטו,( המכוניות הבודדות שהוצעו למכירה נחטפו כולן.
המאכזבות של המדרג הן פורד פיאסטה והפנדה של פיאט. המעטות מהן שהוצעו למכירה - לא נמכרו בתוך שבועיים מיום פרסום המודעה, והפונטו של פיאט השיגה 17 אחוזי סחירות.