שירות התעסוקה החליף מחשבים - הלשכות קורסות
חלק מלשכות התעסוקה נסגרו לקבלת קהל עקב החלפת מערכת המחשוב. היום נפתחה הלשכה בפ"ת אך מאות מובטלים שהגיעו למקום נאלצו להצטופף שעות ארוכות. מעסיק: "אמרו שעד סוף החודש אין טעם לבקש עובדים". בשירות התעסוקה מבהירים: "כן נמסרה הודעה - המערכת הוטמעה רק היום". צפו בסרטון
מאות מובטלים שגדשו היום (ב') את שירות התעסוקה בפתח תקווה נאלצו להצטופף שעות ארוכות ללא מענה, לאחר שבשבוע החולף המקום היה סגור לקבלת קהל. גם מי שפנה לאחרונה לשירות התעסוקה בתל-אביב גילה להפתעתו שאין במקום מענה. הסיבה: הטמעת מערכת מחשוב חדשה בכל לשכות השירות.
כותרות אחרונות בערוץ קריירה :
- עובדי נמל אשדוד בעיצומים - ואוניות תקועות בים
- עובד טבע ביקש לחזור לעבוד: לחצו עלי להתפטר
- בנק הפועלים: יו"ר הוועד עוזב שנתיים לפני הזמן
- שלוחת אלביט מערכות בקריית שמונה תיסגר
"זו הפעם הראשונה שלי בלשכת התעסוקה בעיר, לאחר ששבוע שלם המקום היה סגור כי הוחלפה מערכת המחשוב", מספרת ל-ynet תושבת פתח תקווה. לטענתה, היא לא ראתה על כך הודעה בשום מקום. היום הלשכה נפתחה לקבלת קהל, אך לדבריה, "אנשים נדחסים פה עם תינוקות. פשוט בושה וחרפה שכך מזלזלים באנשים. זאת המשכורת שלנו, האוכל והדיור".
להערכתה, למקום הגיעו למעלה מ-1,000 איש. "הגיעו לשם אלפי אנשים שפשוט נחנקו בתוך הלשכה ויצאו החוצה", היא מוסיפה. "היה תור כל כך ארוך למכונה שממנה לוקחים מספר ומופנים לנציג הרלוונטי, עד שגם כאלה שהגיעו בשעה 7:00 בבוקר עדיין לא הצליחו לקחת מספר כשאני הגעתי לשם שלוש שעות לאחר מכן. זה פשוט היה בלתי נסבל ולא היה עם מי לדבר".
צפו בסרטון מלשכת התעסוקה בפתח תקווה, הבוקר
"מנסה לתפוס את הלשכה בת"א ללא הצלחה"
אם לא די בכך, גם בשבוע הקודם לא עבדו, לדבריה, בלשכה, ללא הודעה מוקדמת. ולא רק שם: גם מעסיקים שמנסים לפנות ללשכות תעסוקה נוספות ברחבי הארץ מספרים על קשיים. כך, למשל, שלומי דניאל, הבעלים של חברה למשלוח סלסלות פירות בשם "קסם הפרי", מספר כי מזה כחודש שהוא מנסה לתפוס את שירות התעסוקה בתל-אביב בניסיון להשיג עובדים למטבח - אך ללא הועיל.
"בהתחלה אמרו לי שיש עיצומים והם לא יודעים מתי זה יגמר", הוא מספר. "שבוע אחרי זה אמרו לי שיש בעיות במחשוב וזה ייקח לפחות שבוע. היום התקשרתי שוב והפקידה אמרה לי שעד סוף החודש אין טעם לבקש בכלל עובדים, כי הם לא יודעים לתפעל את המחשבים ולכן אי אפשר לשלוח עובדים".
בהודעה שפרסם שירות התעסוקה לפני כשלושה שבועות, צוין כי הוא מתחיל בהטמעת מערכת מחשוב חדשה בכל הלשכות - תהליך אשר צפוי להמשך כשלושה חודשים, ושבמהלכו לשכות התעסוקה יהיו סגורות לסירוגין לקבלת קהל. "בימים שבהם הלשכות יהיו סגורות, דורשי העבודה המתייצבים אחת לשבוע יהיו פטורים מהתייצבות וזכויותיהם יישמרו", נכתב בהודעה. "דורשי עבודה המתייצבים אחת לחודש יידרשו להתייצב במועדים אחרים באותו החודש".
דניאל קובל נגד ההשלכות. "אני במצוקה, אין לי מושג מה לעשות ומאיפה להשיג עובדים כי אנשים לא מתקשרים. ואם לא די בכך שאני כמעסיק לא יכול לקבל עובדים חדשים - גם המדינה מפסידה, כי העובדים אינם יכולים לפנות ללשכה אבל מקבלים בכל זאת דמי אבטלה מהביטוח הלאומי, כאילו קיבלו הפנייה לעבודה", הוא טוען.
משירות התעסוקה נמסר בתגובה: "היום עלתה לאוויר מערכת מחשוב חדשה. מדובר במערכת מחשוב מתקדמת, אשר היום למעשה הוא יום פעילותה הראשון. עם עליית המערכת נתגלו מספר בעיות מיחשוביות הפוגעות בפעילותה. הנושא מטופל על ידי חברת המחשוב ואנו מקווים כי הפתרונות הטכניים הנדרשים יימצאו בזמן המיידי.
"יש לציין כי שירות התעסוקה השקיע מאמצים רבים, כולל החלפת כל ההתייצבומטים (עמדות לשימוש הציבור - ב.פ) הישנים, אשר רבים מהם היו מקולקלים, וזאת כדי להקל על דורשי העבודה. בנוסף, כדי להקל על דורשי העבודה הנחתה הנהלת השירות כי בעת נפילות המערכת יעברו פקידי השירות לרשום ידני כדי להקל ולשחרר דורשי עבודה בהקדם - וזה אכן בוצע".
על הטענה כי שירות לשכות התעסוקה לא מסר הודעה על סגירת הלשכות נמסר: "בלשכות שבהן לא התקיימה קבלת קהל, נמסר על כך לציבור באמצעות אתר השירות ופוסטרים שנתלו בלשכות על דלתות הלשכה".