לראשונה בארה"ב: קוקה קולה נגד השמנת יתר
החברה החלה בקמפיין המעודד צריכה נכונה של קלוריות ומבליט את המשקאות הדיאטטים שלה. לדברי קוקה קולה, מתוכננים מהלכים נוספים שנועדו לסייע בטיפול בבעיית השמנת היתר. למהלך, ככל הנראה תרמו גם העלייה במודעות הציבור לבריאותו ומגמת ירידה בצריכת המשקאות המוגזים בארה"ב
קוקה קולה הפכה לאחד המותגים החזקים ביותר בעולם, בין השאר בעקבות הפרסומות שלה בהן יצרה את הקישור בין משקאותיה המוגזים לבין מושגים כמו שמחה. כעת, לראשונה בתולדותיה, היא תציג התייחסות לעננה הגדולה שמרחפת מעל ענף המשקאות הקלים כבר שנים רבות: השמנת יתר.
עוד התייקרות: מחירי קוקה קולה עולים
ספארי קוקה קולה: תדמית ירוקה ריקה מתוכן
דיסני תעזור ליערות, קוקה קולה תמחזר מים
החברה תחל לשדר היום (ב') פרסומות בנות 2 דקות במהלך התוכניות הנצפות ביותר ברשתות CNN, פוקס ניוז ו-MSNBC בתקווה להפוך לברורה יותר בדיון סביב משקאות מוגזים וההשפעה שלהם על בריאות הציבור. הפרסומת מפרטת את ההיסטוריה של קוקה קולה בתחום המשקאות מופחתי הקלוריות במהלך השנים, ומציינת כי עלייה במשקל היא תוצאה של צריכת קלוריות רבות מכל סוג ולא רק של משקאות מוגזים.
לדברי קוקה קולה, הקמפיין שצפוי להימשך בשנה הקרובה, הוא יריית הפתיחה למגוון מהלכים שתבצע החברה, שנועדו לסייע בטיפול בבעיית השמנת היתר. בין צעדים אלו צפויה החברה להגדיל את היצע המשקאות הדיאטטיים שלה במכונות המשקאות.
מדוע נוצר הקמפיין?
חברת המשקאות הגדולה בעולם פתחה במהלך הזה לא רק בגלל דאגתה לבריאות הציבור אלא גם עקב לחצים שמופעלים עליה על ידי גורמים שונים. במהלך השנה הקרובה למשל, צפויה להיכנס לתוקפה מגבלה חדשה במדינת ניו יורק, על פיה גודלי המשקאות הקלים במסעדות, בתי קולנוע, אצטדיוני ספורט ומקומות אחרים, יוגבלו במידותיהם, לראשונה במדינה.
בנוסף, לאחרונה, לאחר ש-PepsiCo, היצרנית השניה בגודלה בעולם, חתמה על עסקת חסוית עם זמרת הפופ ביונסה, נשמעו קולות שקראו לזמרת לבטל את החוזה ולתרום את הכספים לארגוני בריאות.
דיאנה גרזה סיארלנטה, דוברת מטעם קוקה קולה, אמרה כי הפרסומות החדשות הן לא תגובה לסנטימנט ציבורי שלילי כלשהו, אלא הן נוצרו מאחר שהחברה הרגישה שיש צורך בהתייחסות ל"בעיה בת זמננו".
"עשינו עבודה טובה למדי בהעברת הסיפור שלנו ובעקביות שעשינו זאת", לדבריה של סיארלנטה, שמוסיפה כי החברה תשמור על עקביות במסר שלה, וכי תנסה להימנע מלהישמע "מטיפה".
באחת הפרסומות, מדבר הקריין על בעיית השמנת היתר "המדאיגה את כולנו" ואז מוסיף כי אנשים יכולים לעשות שינוי אם הם "מתחברים יחדיו".
בפרסומת אחרת, שתשודר במהלך תוכנית אמריקן איידול ולפני הסופרבול, מוצגים אנשים שעושים פעילויות גופניות "לשריפת 140 הקלוריות" שנמצאות בפחית קוקה קולה. לדבריה של סיארלנטה, מטרת הפרסומת היא מניעת בלבול בנוגע למספר הקלוריות בפחית, לאחר שמחקר של החברה גילה כי צרכנים חושבים שבפחית יש עד 900 קלוריות.
קוקה קולה מציינת כי היא כבר החלה במספר מהלכים שיעזרו ללקוחות לבצע בחירות מושכלות יותר בבחירת המשקה שלהם, כמו הצגת מספר הקלוריות בחזית הפחיות והבקבוקים. בנוסף, בשנה שעברה החברה החלה לפרסם את מספר הקלוריות על המכונות האוטומטיות לרכישת משקאות, עוד לפני החלת התקנה הדורשת זאת מחברות המשקאות, שתיכנס לתוקפה ב-2014.
לחץ נוסף על החברה מגיע מהמודעת הגוברת של הציבור לבריאותו ודאגתו באשר למספר הקלוריות במשקאות של החברה. דבר זה בא לידי ביטוי במכירות של קוקה קולה. רוב הצמיחה בצפון אמריקה שהציגה החברה ב-15 השנים האחרונות מגיעה בעיקר מתחום המשקאות הדיאטטיים. משקאות אלו מהווים כעת כשליש מתוך המכירות בארצות הברית וקנדה. גם משקאות אחרים, לא מוגזים, מניעים את הצמיחה של החברה.
לחברה גם סיבה נוספת לדאגה: על פי חברת Beverage Digest העוקבת אחרי הענף, למרות הפופולריות הצומחת של המשקאות הדיאטטיים, קצב הצמיחה של המשקאות המוגזים בארצות הברית דווקא נמצא במגמת ירידה מאז 1998.